اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960329252387159

بهانه هایی برای انجام ندادن یک مطالعه امکان سنجی (طرح توجیهی)

کد: 13960329252387159

https://goo.gl/uen4kp

، تهران , (اخبار رسمی): یک مطالعه امکان سنجی، یک قدم مهم در فرآیند ارزیابی یک کسب و کار است که اگر به درستی صورت گیرد، ممکن است بهترین سرمایه گذاری که تا به حال داشته‌اید را برایتان رقم بزند.

بهانه هایی برای انجام ندادن یک مطالعه امکان سنجی (طرح توجیهی)

یک مطالعه امکان سنجی، یک قدم مهم در فرآیند ارزیابی یک کسب و کار است که اگر به درستی صورت گیرد، ممکن است بهترین سرمایه گذاری که تا به حال داشته‌اید را برایتان رقم بزند.

یک مطالعه امکان سنجی (طرح توجیهی) همانطور که از نامش مشخص است، تجزیه و تحلیل امکان موفقیت یک ایده است. در واقع تمام فعالیتهایی که در یک مطالعه امکان ‌سنجی صورت میگیرد، برای پاسخ به این سوال است که "‌آیا باید با این ایده پیشنهادی ادامه دهیم یا خیر؟‌"

مطالعه امکان‌ سنجی تنها یک گام در فرایند ارزیابی ایده کسب و کار و یا توسعه آن است. مطالعات امکان ‌سنجی می‌تواند در جاهای مختلفی مورد استفاده قرار گیرد اما در درجه اول بر روی ریسک‌های کسب‌و‌کار پیشنهادی تمرکز می‌کند. تعیین عدم موفقیت یک کسب و کار قبل از شروع آن، باعث صرفه جویی در زمان و پول می گردد. 

سرمایه گذاری بر روی کسب و کاری امکان‌پذیر است که آن کسب و کار بتواند جریان نقدی و سود کافی تولید نماید. همچنین کسب و کار باید در برابر خطراتی که با آن مواجه می شود، مقاومت کرده و در طولانی مدت دوام آورده و اهداف بنیانگذارن خود را محقق سازد. سرمایه گذاری می تواند شامل راه انداختن یک کسب و کار جدید، خرید یک کسب و کار موجود، گسترش عملیات کسب و کار فعلی و یا سرمایه‌گذاری برای تاسیس یک شرکت جدید برای کسب و کار موجود باشد. 

با این وجود، ممکن است مدیران پروژه‌ها تحت فشار قرار گرفته و از مرحله‌ی مطالعه‌ی امکان‌ سنجی پرش کرده و مستقیما به راه اندازی کسب و کار مورد نظرشان بپردازند. همچنین افراد از داخل و خارج پروژه نیز ممکن است برای پرش از این مرحله فشار بیاورند. دلایلی که معمولاٌ برای عدم انجام یک مطالعه امکان‌ سنجی ارائه می‌شود، عبارتند از: 

  • امکان پذیری برای ما روشن است و نیاز به بررسی ندارد.
  • این کسب و کار در حال حاضر در خیلی از جاهای دیگر در حال اجراست. نمونه عملی این کسب و کار موجود و موفق است.
  • وقتی چند سال پیش امکان پذیری  این طرح ثابت شده و این مطالعات برایش انجام شده است، دیگر چرا باید یکبار دیگر این مطالعات را انجام بدهیم؟ 
  • مطالعات امکان سنجی تنها یک راه برای کسب درآمد مشاوران امکان سنجی است و مزیتی برای ما ندارد.
  • مطالعات بازار توسط شرکت هایی که تجهیزات ما را تامین می نمایند انجام شده است.
  • مطالعات امکان سنجی ثمره ای جز اتلاف زمان ندارد. هزینه کلان، سود کلان نیز می‌آورد.

دلایل ذکر شده در بالا می‌توانند شما را از انجام یک مطالعه امکان سنجی معنادار و دقیق منصرف کنند. اما باید بدانید زمانیکه برای یک کسب و کار پیشنهاد شده تصمیمی گرفته شود، در بیشتر اوقات تغییر آن بسیار دشوار خواهد بود و ممکن است شما مجبور شوید زمان طولانی را با این تصمیمات زندگی کنید.  

انجام یک مطالعه امکان‌ سنجی، یک عمل بسیار خوب قبل از شروع یک پروژه است. اگر شما کسب و کارهای موفق را مورد بررسی قرار دهید، متوجه خواهید شد که آنها بدون بررسی تمام مسائل و ارزیابی احتمال موفقیت کسب و کار مورد نظرشان، اقدام به سرمایه‌گذاری جدید نکرده‌اند. در اینجا دلایلی برای انجام یک مطالعه امکان‌ سنجی را بیان می کنیم.

  • باعث تمرکز بر روی پروژه شده و پیشنهادهای جایگزینی را تعیین می کند.
  • پیشنهادهای جایگزین را محدود می‌کند.
  • از طریق تحقیقات، فرصت‌های جدید را شناسایی می کند.
  • مشخص کردن دلایلی برای عدم ادامه پروژه
  • افزایش احتمال موفقیت پروژه با یافتن و کاهش دادن عواملی که می توانند پروژه را تحت تاثیر قرار دهند.
  • ارائه‌ی اطلاعات دقیق برای تصمیم گیری
  • تهیه ی مستنداتی که سرمایه گذاران کسب و کار را بطور کامل مورد بررسی قرار می دهد. 
  • در تامین بودجه از موسسات وام‌دهنده و دیگر منابع پولی، کمک می کند. 
  • برای جذب سرمایه‌گذاری در سهام، کمک می‌کند.

علاوه بر اینها، یک مطالعه امکان ‌سنجی می‌تواند اطلاعات با ارزشی را ارائه دهد که می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های سخت آینده در رابطه با یک محصول و یا شرکت، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین اگر در مراحل بعدی اجرای پروژه مانند بازاریابی، توسعه و... اختلاف نظر داشته باشید؛ یک مطالعه امکان سنجی می‌تواند چنین مشکلاتی را بی طرفانه حل و فصل نماید.

بنابراین و با توجه به موارد بالا می توان گفت که یک مطالعه امکان سنجی، یک قدم مهم در فرآیند ارزیابی یک کسب و کار است که اگر به درستی صورت گیرد، ممکن است بهترین سرمایه گذاری که تا به حال داشته‌اید را برایتان رقم بزند. 

منبع:سایت سپینودشرق

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سپینود شرق

سپینود شرق یک موسسه بخش خصوصی است که در سال 1385 با هدف ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری و مشاوره صنعتی به کارآفرینان و سرمایه گذاران تاسیس گردید.ارائه ایده های سرمایه گذاری، مطالعه و استراتژی بازار، تدوین طرح توجیهی (امکان سنجی)، مشاوره جهت اخذ تسهیلات، تامین ماشین آلات و اجرای پروژه های صنعتی از جمله فعالیتهایی است که در سپینود شرق انجام می شوند. در واقع سپینود شرق تلاش کرده است تا در همه مراحل مختلف فرآیند سرمایه گذاری ازایده تا اجرا درکنار سرمایه گذاران و کارآفرینان و پشتیبان آنان باشد. حضور در مجامع علمی و تخصصی، اخذ گواهینامه های معتبر علمی و جهانی و انجام پروژه های متنوع در زمینه های مشاوره ای و اجرایی نشان دهنده شایستگی های سپینود شرق است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]