اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960403252826936

روزی شیرین برای تلخی قند؛ گردهمایی خیرین سلامت

کد: 13960403252826936

https://goo.gl/EXghj9

، تهران , (اخبار رسمی): انجمن دیابت گابریک در 30 ام خرداد ماه، میزبان خیرین بزرگواری بود که با همت عالی خویش، زندگی سالم را به کودکان دیابتی این سرزمین هدیه دادند.

همایش روزی شیرین برای تلخی قند - رمضان 1396

به گزارش روابط عمومی‌انجمن دیابت گابریک، رمضان ماه مهمانی خداست؛ ماه نیکی و مهربانی. رمضان اما برای گابریک ماه ویژه تری هم هست! ماه همدلی و نیکوکاری، ماه کار خیر! ماهی که در آن خیرین و همیاران گابریک، گرد هم می‌آیند تا روزی شیرین بسازند، برای کودکانی که دیابت را تلخ تر از آنچه باید می‌چشند. کودکانی که نه برای زندگی سالم، که برای "زندگی" نیازمند حمایت هستند؛ نیازمند تامین روزمره‌های زندگی، نیازمند توجه و مراقبت، نیازمند درمان!

25 ام رمضان امسال نیز همچون سال‌های قبل، به همت همراهان مهربان گابریک، به روزی شیرین برای تلخی قند بدل شد. خیرین بزرگوار با قبول دعوت گابریک، در 30 ام خرداد ماه امسال در تالار پذیرایی پایتخت تهران گردهم آمدند تا از دستاوردهای گابریک طی سالی که گذشت، شنیده و با کمک‌های خود گابریک را توانمند سازند تا به اهداف بزرگ تر دست یابد.

رویداد امسال البته کمی متفاوت تر از قبل برگزار گردید. حضور چهره‌های شاخص و برجسته‌ی علمی، فرهنگی و اجتماعی در این رویداد که نشان از توجه ایشان و اهمیت موضوع دیابت در جامعه داشت، بسیار مایه‌ی دلگرمی بود. بزرگوارانی چون جناب آقای داوود امیراحمدی که قبول زحمت کرده و مدیریت اجرای برنامه را بصورت خیرخواهانه عهده دار شدند، جناب آقای دکتر استقامتی که از سال‌های دور همواره همراه گابریک و کودکان دیابتی بودند و جناب آقای دکتر عیسی جلالی که با سخنان خود، ابعاد فکری و روانی زندگی با دیابت را به خوبی ترسیم کردند، با حضور خود گرمی‌بخش رویداد گابریک شدند.

نمایش تئاتر رودخانه روی صحنه با بازی کودکان دیابتی که به همت همیاران هنرمند گابریک، آقایان فرشیدی سپهر، محمدی و مرادی و سرکار خانم طیار برگزار شد، نوآوری دیگر همایش امسال برای نمایش جنبه‌هایی متفاوت از زندگی با دیابت بود، جنبه‌هایی که احتمالا کمتر از آنها شنیده ایم؛ جنبه‌هایی که روزگار کودکان دیابتی را تحت تاثیر قرار داده و برای غلبه بر آنها، چشم انتظار یاری ما هستند. نیاز به امید و انگیزه، نیاز به آموزش برای کنار آمدن با شرایط جدید زندگی و تزریق دارویی که تا به حال اسم آن را هم نشنیده ایم می‌تواند هر فرد بزرگسال را هم آشفته و نگران کند! پس چطور می‌توان انتظار داشت یک "کودک" دیابتی بدون حمایت‌های ما از این شرایط سربلند بیرون آید؟ این دقیقا پیامی‌بود که کودکان هنرمند گابریکی در نمایش خود به زیباترین شکل به آن پرداخته و از همیاران گابریکی خواستند تا بار دیگر با دستان توانمند خود، با اهدای پیک‌های امید، به یاری این کودکان بیایند.

شاید پیش از این نیز اخبار "پیک امید" گابریک را شنیده اید. پیکی که هر برگ از آن، آینده ای روشن برای "یک" کودک دیابتی است؛ کودکی که با آموزش و حمایت‌های رایگان گابریک قادر خواهد شد تا با مدیریت دیابت خود، زندگی سالم و به دور از عوارض را تجربه کند. همیاران گابریک در گردهمایی سال 95 با تعهد 880 پیک امید، نوید آموزش رایگان 880 کودک دیابتی را دادند، تعهدی که برای گابریک بی اندازه ارزشمند بوده و به یاری خداوند، گابریک را توانمند ساخت تا با آموزش رایگان بیش از 900 کودک دیابتی، در همایش امسال سربلند حاضر شده و اهداف بزرگ تری را تعیین کند.

گابریک برنامه‌های بزرگی برای کودکان دیابتی ایران زمین دارد. سفر به 13 استان کشور و راه اندازی دوره‌های آموزش مجازی در 5 شهر، شروعی امیدبخش برای گسترش آموزش به سراسر کشور و تسهیل دسترسی به خدمات حمایتی برای کلیه‌ی کودکان دیابتی کشور در آینده ای نزدیک بود که با یاری همیاران گابریک ممکن گشت. اهداف امسال اما بلندپروازانه تر از پیش است. گسترش آموزش مجازی به 10 شهر، یعنی آموزش دوبرابری کودکان دیابتی شهرستان‌ها؛ سفر به نقاط محروم و پوشش نقاط دورافتاده نظیر استان سیستان و بلوچستان، تماس مجدد و پیگیری وضعیت کنترل دیابت از اعضای قدیمی و نوآوری‌های آموزشی و حمایتی دیگر، گوشه ای از برنامه‌های گابریک در آستانه‌ی دومین از دهه‌ی فعالیت خود خواهد بود.

شایسته است باری دیگر از خیرین و همیاران بزرگوار گابریک، آقایان رحیمی، قدیمی‌و شیخ زاده و همچنین جناب آقای دکتر اعتمادی که با حمایت‌های خود، گابریک را توانمند می‌سازند تشکر و قدردانی نماییم. قطعا با تداوم حمایت‌هاست که گابریک می‌تواند بیش از پیش در خدمت جامعه‌ی دیابتی کشور و به خصوص کودکان دیابتی این مرز و بوم باشد، تا روزی برسد که با آموزش دیابت، هیچ کودک دیابتی از دیدن زیبایی‌ها محروم نشود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن دیابت گابریک

انجمن اطلاع رسانی دیابت گابریک یک سازمان مردم نهاد در حوزه ی آموزش دیابت و عضو فدراسیون بین المللی دیابت می باشد. این مجموعه در سال 1386 به همت جوانان دیابتی و با حمایت پزشکان متخصص شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر بیش از 100 هزار عضو در سراسر کشور را تحت پوشش دارد. هدف: ما گابریک تلاش می کنیم تا هیچکس به علت نا آگاهی یا نا امیدی دچار عوارض دیابت نشود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | سلامت و زیبایی