اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960427254756936

برنامه‌ی جامع "آموزش خودمدیریتی دیابت" در ایرانشهر برگزار شد

کد: 13960427254756936

https://goo.gl/79SVVR

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از اهداف عالی انجمن دیابت گابریک، ارتقای سطح سلامت جامعه و امید بخشی به افراد دیابتی، به ویژه در استان های محروم کشور می باشد. در راستای نیل به این اهداف، گابریک بطور سالانه با برگزاری دوره های جامع آموزش دیابت تلاش می کند تا سطح آگاهی و اطلاعات گروه های هدف را ارتقا بخشد.

برگزاری برنامه ی آموزشی دیابت ویژه ی بیماران دیابتی ایرانشهر

در برنامه ی آموزشی 3 روزه در ایرانشهر، مجموعا 108 نفر از جامعه‌ی پزشکی و پیراپزشکی و 294 فرد مبتلا به دیابت تحت آموزش قرار گرفته و راهکارهای مدیریت دیابت و پیشگیری از عوارض را فرا گرفتند.

همواره یکی از اهداف عالی انجمن دیابت گابریک، همگام با اهداف کلان نظام بهداشت و سلامت کشور، ارتقای سطح سلامت جامعه، امید بخشی به افراد دیابتی و یادگیری مهارت های کنترل دیابت با حضور پر رنگ در استان های سراسر کشور به ویژه استان های محروم می باشد. در راستای نیل به این اهداف، گابریک بطور سالانه با برگزاری دوره های جامع آموزش دیابت با همکاری و حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مساعدت دانشگاه های علوم پزشکی کشور، تلاش می کند تا به طور همزمان سطح آگاهی و اطلاعات گروه های هدف، شامل پزشکان و پیراپزشکان، مراقبین سلامت، افراد دیابتی نوع 1 و نوع 2 را ارتقا بخشد.

به موجب این امر و در اولین سفر آموزشی در سال 1396، در چهارمین ماه از سال تیم آموزشی انجمن دیابت گابریک، با حمایت وزارت بهداشت و همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر،  با عزمی راسخ و دل های پر امید راهی ایرانشهر شد؛ شهری که روزگار سختی را سپری میکند و با مشکلات زیادی مثل کم آبی و قطع برق مواجه است.

گابریک در اولین روز از برنامه، در بیستم تیرماه، میزبان جمعی از پزشکان، پیراپزشکان و مراقبین سلامت ایرانشهر، در سالن همایش دانشکده مامایی و پرستاری این شهر بود. لازم به ذکر است این برنامه پس از اطلاع رسانی خوب مسئولین محترم دانشکده مذکور، طیف گسترده تری از پزشکان و کارشناسان حوزه سلامت از سایر شهرهای وابسته به دانشگاه را نیز تحت پوشش قرار می داد.

در برنامه ی آموزشی 6 ساعته ی روز نخست، افراد شرکت کننده که عموما از تجربه ی قبلی در برخورد با بیماران دیابتی و مدیریت آنها برخوردار بودند، اطلاعات جدیدتری در زمینه کنترل دیابت و مهارت ارتباط با افراد دیابتی کسب نمودند.

در روزهای دوم و سوم برنامه، شاهد حضور گرم و استقبال جمع زیادی از دیابتی های نوع 1 و نوع 2 ایرانشهری بودیم. شور یادگیری بی نظیر این مردم که تشنه آموزش و یادگیری بودند، موجب شد که به دلیل کم بود فضا، جمعی از مخاطبان گابریک به ناچار در راهرو های بیرون سالن به مطالب آموزشی گوش فرا داده و از مطالب آموزشی بهره مند شوند. افرادی که سال ها با چالش های دیابت دست و پنجه نرم کرده، شاهد عوارض تلخ آن بودند و امیدی به زندگی و کنترل دیابت نداشتند، با حضور تیم دیابتی گابریک، روی جدیدی از دیابت و "زندگی با دیابت" را به چشم دیده و در این دوره آموزشی یادگرفتند که با یادگیری مهارت هایی می توانند دیابت را کنترل کرده و از پیشرفت عوارض دیابت پیشگیری کنند.

کودکان دیابتی ایرانشهر اما به طور ویژه تری مورد توجه مشاورین دیابت گابریک قرار داشتند و همچون برنامه های آموزشی گذشته گابریک در شهرستان ها، به صورت فرد به فرد نحوه صحیح تزریق انسولین و استفاده درست از دستگاه تست قند را آموزش دیدند. علاوه بر این، کلیه ی افراد مبتلا به دیابت پس از ثبت عضویت در گابریک و صدور درخواست کارت های شناسایی دیابت، از بسته ملی آموزش دیابت گابریک، شامل 5 عنوان کتاب آموزشی نیز بصورت رایگان بهره مند شدند. شرکت کنندگان محترم برنامه از گروه پزشکان و پیراپزشکان و مراقبین سلامت نیز ضمن دریافت بسته های ملی آموزش دیابت، گواهی شرکت در این دوره ی آموزشی را دریافت کردند.

شایان ذکر است در برنامه ی آموزشی 3 روزه در ایرانشهر، مجموعا 108 نفر از جامعه ی پزشکان، پیراپزشکان و مراقبین سلامت و همچنین 294 فرد مبتلا به دیابت به همراه خانواده خود تحت آموزش قرار گرفته و راهکارهای مدیریت دیابت و پیشگیری از عوارض را فرا گرفتند.

در این برنامه تلاش کردیم تا افراد دیابتی با حضور در این دوره با مباحث پایه های کنترل دیابت، برنامه ریزی غذایی، اصول پایش قند خون، اصول ورزش در دیابت، مدیریت صحیح افت قند خون و پیشگیری از عوارض دیابت آشنا شده و بتوانند زندگی بدون عوارض و سالمی را تجربه نمایند.

انجمن دیابت گابریک از یکایک عزیزانی که در برگزاری این برنامه ما را یاری نمودند به ویژه معاونین بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهر ایرانشهر آقایان مهندس پروین، امیری و عطایی  کمال تشکر و قدردانی را دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن دیابت گابریک

انجمن اطلاع رسانی دیابت گابریک یک سازمان مردم نهاد در حوزه ی آموزش دیابت و عضو فدراسیون بین المللی دیابت می باشد. این مجموعه در سال 1386 به همت جوانان دیابتی و با حمایت پزشکان متخصص شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر بیش از 100 هزار عضو در سراسر کشور را تحت پوشش دارد. هدف: ما گابریک تلاش می کنیم تا هیچکس به علت نا آگاهی یا نا امیدی دچار عوارض دیابت نشود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی