اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960413253507279

نحوه بلیچینگ(سفید کردن) دندان در خانه و مطب

کد: 13960413253507279

https://goo.gl/dD6HDW

، تهران , (اخبار رسمی): به طور کلی دو روش برای سفیدکردن دندان‌ها وجود دارد؛ لامینیت (افزودن یک لایه خارجی به سطح دندان) و بلیچینگ (ایجاد واکنشی شیمیایی که طی آن مولکول‌های رنگ نسوج دندانی،دست‌خوش تجزیه می‌شوند). دراین مقاله به بررسی روش درمانی بلیچینگ می‌پردازیم.

شرکت دیبا طب پارس نماینده انحصاری فروش محصولات GC در ایران

درست است که در بلیچینگ داخل مطب سفید شدن دندان در زمان کم‌تر اتفاق می افتد اما نتایج ماندگارتر در نوع بلیچینگ در خانه و توسط خود شخص حاصل می‌شود.

به گزارش شرکت دیبا طب پارس، دندان‌ها به مرور زمان و به دلایل مختلف دچار تغییر رنگ می‌شوند. مواردی همچون کهولت سن، مواد رنگی موجود در غذا‌ها، باکتری‌ها و سیگار کشیدن باعث تغییر رنگ دندان می‌شود.

به طور کلی دندان‌ها از دو بخش مینا و عاج تشکیل شده‌اند. مینای دندان روی عاج را می‌پوشاند و باعث شفافیت و سفیدی دندان می‌شود. ضخامت مینا در بعضی افراد بیشتر است که منجر به داشتن دندانهایی با شفافیت بیش‌تر می‌شود. اما به هر حال به مرور زمان بر اثر سایش مینا شکست نور کم‌تر می‌شود و رنگ عاج نمایان‌تر می‌شود. ضمنا بعضی رنگ‌دانه‌ها نیز به داخل خلل و فرج مینا نفوذ می‌کند و با کریستال‌های مینایی باند می‌شود که باعث تغییر رنگ واضح‌تری می‌شود. گاهی رنگ‌دانه ها فقط روی سطح مینا رسوب می‌کند و باعث ایجاد لکه‌های سیاه و قهوه‌ای روی سطح دندان‌ها می‌شود.

 

بلیچینگ (سفید کردن دندان‌ها) چیست؟

بلیچینگ یا سفید کردن دندان‌ها درمانی است که در آن بد رنگی‌ها و رنگ‌دانه‌هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندان‌ها شده است و حتی بعضی بدرنگی‌های ژنتیکی را بر طرف و دندان‌هایی سفید و زیبا را به شما هدیه می‌کند.

 

راه‌های بلیچینگ (سفید کردن دندان‌ها)

ماده اصلی سفیدکننده دندان‌ها Carbamide Peroxide و Hydrogen Peroxide است که باعث اکسید‌شدن رنگ‌دانه‌های رسوب‌کرده بین هرم‌های مینایی‌شده و آن‌ها را از بین می‌برد. به مرور زمان این ماده به قسمت‌های زیرین مینا در عاج نفوذ می‌کند و رنگ آن را روشن‌تر می‌کند و باعث سفید شدن دندان می‌شود.

دو روش کلی برای سفید کردن دندان‌ها با بلیچینگ وجود دارد که از نظر مراحل و هزینه بلیچینگ دندان متفاوت هستند.

۱ - بلیچینگ در خانه (Home Bleaching): در این روش دندان‌پزشک شما در یک جلسه از فک بالا و پایین شما قالب‌گیری می‌کند و در جلسه بعد یک جفت تری شفاف به شما تحویل می‌دهد که به اندازه میزان موادی که لازم است روی دندان‌های شما بماند تا سفید شود بین دندان‌ها و تری فضا تعبیه شده است. در این جلسه ماده لازم برای بلیچینگ در خانه به شما داده می‌شود.

۲ - بلیچینگ در مطب (Office Bleaching): در این روش با استفاده از مواد مخصوص از لثه‌ها محافظت می‌شود، سپس مواد سفیدکننده با غلظت بالا روی دندان‌ها گذاشته می‌شود. ماده موثر بعضی از این مواد به صورت شیمیایی فعال می‌شود، بعضی با نور و بعضی با گرما و فرق چندانی بین آن‌ها وجود ندارد. هزینه بلیچینگ به این روش با روش بلیچینگ در منزل کمی متفاوت است.

 

کدام روش سفید کردن دندان‌ها بهتر است؟

اساتید علم زیبایی بر این باورند که بهترین نتایج وقتی حاصل می‌شود که هر دو این روش‌ها با هم انجام بگیرد. یعنی ابتدا office bleaching و سپس home bleaching. تبعا نتیجه‌گیری در زمان کم‌تر در بلیچینگ داخل مطب اتفاق می‌افتد اما نتایج ماندگارتر در نوع بلیچینگ در خانه حاصل می‌شود.

 

آماده‌سازی دهان برای بلیچینگ (سفید کردن دندان‌ها)

قبل از اقدام به بلیچینگ باید دندان‌های پوسیده را ترمیم کنیم. باید بدانید که بلیچینگ روی پر کردگی‌ها، روکش‌ها، لامینت‌ها و نواحی زرد ریشه ناشی از تحلیل لثه تاثیری ندارد.

قبل از اقدام به بلیچینگ، انجام جرم‌گیری (در صورت وجود جرم ) به نتیجه‌گیری بهتر می‌انجامد.

 

مراحل استفاده از تری‌ها و ژل‌های سفیدکننده دندان:

۱. ابتدا دندان‌های خود را مسواک کنید و با نخ دندان بین دندان‌های خود را تمیز کنید.

۲. نوک مخلوط کننده سرنگ را وصل کنید.

۳.  یک قطره ژل سفیدکننده دندان را بر سطح داخل لبه بیرونی هر یک از حفره های قالب پلاستیکی دندان‌ها ( تری‌ها ) بچکانید، بعد از چکاندن هر قطره آنرا با نوک سرنگ در حفره پخش کنید.

۴.  قالب‌های محتوی ژل سفیدکننده دندان را بروی دندان‌ها بگذارید؛ دقت کنید که ژل از قالب‌ها بیرون نزند و مطمئن شوید که قالب‌ها به درستی و کاملا روی سطح دندان‌ها قرار گیرد. پس از قرار دادن قالب روی دندان‌ها، حباب‌هایی در ژل سفیدکننده مشاهده می‌کنید که بخشی از روند سفید کردن دندا‌ن‌هاست.

۵ . ژل اضافی بیرون‌زده از قالب را به وسیله انگشت یا مسواک خشک پاک کنید. سفید شدن لثه در این مرحله طبیعی است.

۶ . قالب‌ها را طبق مدت زمانی که در دستورالعمل آمده روی دندان‌های خود نگه دارید.

۷ . بعد از هر کاربرد، قالب‌ها را از دهان خارج کنید و با آب و مسواک دندان‌ها و لثه‌های خود را بشویید.

قالب‌ها را با آب سرد بشویید و کاملا از ژل پاک کنید، سپس در یک جعبه در محیطی خشک و خنک نگهداری کنید.

 

نکات قابل توجه هنگام استفاده از ژل سفیدکننده دندان در منزل:

۱. اگر در بخشی از قالب پلاستیکی (تری) مخصوص خود، رنگ تیره مشاهده کردید، نرمال است. علت آن اکسیداسیون سطح آمالگام دندان‌های پرشده است.

۲. سطوح دندان‌های نزدیک به لثه دیرتر از سطوح جونده یا لبه دندان‌ها سفید خواهد شد.

۳. حساس‌شدن دندان‌ها به سرما، امری طبیعی است. برای برطرف کردن حساسیت و تاخیر در برگشت رنگ از خمیرهای ضدحساسیت (Tooth Mousse) استفاده کنید.

۴. ممکن است بدون مشخص‌شدن ناحیه‌ای خاص، دندان‌ها، لثه، زبان، لب یا گلو حساس شود. این حساسیت معمولا با قطع یک تا سه‌روزه استفاده از ژل سفید‌کننده دندان قطع می‌شود.

 

نکات مهمی که باید هنگام سفیدکردن دندان‌ها مورد توجه قرار داد:
۱.  در طول درمان، مصرف توتون، دخانیات، چای، قهوه و نوشیدنی‌های تیره‌رنگ را کاهش دهید، زیرا این مواد ممکن است در روند سفید کردن دندان‌ها تاثیر منفی بگذارد و حتی مجددا آن‌ها را تیره کند.
۲.  بهداشت دهان را در طول دوره سفید کردن دندان‌ها کاملا رعایت کنید.
 

مراقبت‌های بعد از بلیچینگ:
این موضوع هم بستگی به بهداشت دهان فرد و هم رژیم غذایی او دارد. استفاده کم‌تر از غذاها و نوشیدنی‌های رنگ‌دانه‌دار کمک می‌کند دندان‌ها به مدت طولانی‌تری سفید بمانند. ضمنا بلیچینگ درمانی است که باید هر چند وقت یک‌بار تکرار شود تا رنگ دندان‌ها به صورت دایمی سفید بمانند.
شرکت دیبا طب پارس با دارا بودن نمایندگی انحصاری فروش محصولات Itena ,Angelus در ایران امکان دسترسی به انواع محصولات بلیچینگ را برای هم‌وطنان و دندان‌پزشکان فراهم کرده است و با استفاده از درج هولوگرام خود روی محصول، کیفیت و  اصل بودن کالا را تضمین می ‌کند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت دیبا طب پارس

دیباطب با باور بر اهمیت و ارزش ارائه کالای با کیفیت، این بازوی توانا را نه تنها به عنوان هدف سازمان بلکه به عنوان مهمترین عامل موفقیت خود تلقی نموده است و با افزایش تمرکز بر این امر موثر، تمام تلاش خود را در جهت رشد و کارایی این سرمایه جاوید به کار می گیرد. ما مدعی هستیم که محصولات دیباطب همواره دوستدار محیط زیست هستند که نشان دهنده توجه ما به نسل آینده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی