اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960431255126860

جلوگیری از اضطراب اجتماعی هنگام کار در منزل

کد: 13960431255126860

https://goo.gl/GSdkhu

، مشهد , (اخبار رسمی): هر روز کار‌کردن در منزل باعث می‌شود گرایش بیش‌تری به تنها‌بودن داشته باشید؛ وسواس بیش‌تر در انجام کار و سخت‌کارکردن باعث می‌شود به مرور زمان از محافل اجتماعی مانند جمع دوستان و خانواده فاصله بگیرید.

جلوگیری از اضطراب اجتماعی در حین کار در منزل

اگر احساس می‌کنید کار در منزل و دورکاری کم کم روی ارتباطات اجتماعی شما اثرات سوء می‌گذارد بهترین راه این است که گاهی بیرون بروید و رو در رو با مردم ملاقات کنید و به گفت‌وگو بنشینید.

ممکن است آن‌قدر از مزایای کارکردن در منزل لذت ببرید که حتی فراموش کنید در بیرون از خانه هم زندگی وجود دارد. ممکن است تمرکز بیش از حد روی پروژ‌ه‌ها باعث شود استراحت‌کردن و ارتباط رو در رو با دیگران را به مرور زمان از یاد ببرید. به عبارتی آن‌قدر از طریق دنیای دیجیتال به افراد تیم یا دیگران متصل هستید که ممکن است در ارتباطات واقعی با خانواده و دوستان دچار نوعی اضطراب اجتماعی شوید. اما همان‌گونه که برای هر مسئله‌ای راه‌کاری وجود دارد، برای جلوگیری از آسیب‌ها و اضطراب و نگرانی حضور در اجتماعات واقعی نیز راه‌کارهایی ارائه شده  است که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

 

اضطراب اجتماعی ناشی از تنهایی

 این‌که تنها باشید و با خود خلوت کنید مسئله نگران کننده ای نیست و بi صورت کلی طبیعت دورکاری (فریلنسری) این گونه است که بتوانید به تنهایی از پس مسائل خودتان برآیید. تنها نکته حائز اهمیت این است که این تنهایی طولانی‌مدت شما را به انزوا بکشاند و این منزوی‌شدن شما را مستعد ابتلا به یک نوع اضطراب اجتماعی شود که به آن “ترس از تعامل با دیگران” هم می‌گویند.

افرادی که در معرض ابتلا به اضطراب اجتماعی قرار می‌گیرند، معمولا با قرار گرفتن در یک جمع احساس ناراحتی می‌کنند. از این‌که در حین صحبت و گفت‌وگو مورد قضاوت قرار بگیرند هراس دارند و اغلب اوقات که برای رفع مسئله‌‌ای نیاز به بودن در اجتماع دارند با آن مقابله می‌کنند.

اگر احساس می‌کنید کار در منزل و دورکاری کم کم روی ارتباطات اجتماعی شما اثرات سوء می‌گذارد بهترین راه این است که گاهی بیرون بروید و رو در رو با مردم ملاقات کنید و به گفت‌وگو بنشینید.

 

چطور می‌توان از اضطراب اجتماعی جلوگیری کرد؟

  • هم‌دیگر را ملاقات کنید

تنهابودن در دورکاری یک واقعیت است. بنابراین قبل از این‌که آسیب جدی به شما وارد شود، با دیگر فریلنسرها و کسانی که مانند شما در منزل کار می‌کنند آشنا شوید و با آنها تبادل‌نظر کنید و از مشکلات‌تان بگویید. این امر باعث می‌شود که متوجه شوید در تمام این مدت تنها نبوده‌اید. و حتی این آشنایی ممکن است شانس همکاری‌های بیش‌تر در پروژه‌های بزرگ‌تر نیز برای شما و دوستان جدیدتان فراهم آورد.

  • برنامه‌ریزی داشته باشید

می‌خواهید برای خرید به فروشگاه بروید یا حیوان خانگی‌تان را به گردش ببرید؟ بسیار خوب، یک روز در هفته را به این کار اختصاص دهید و ساعتی برای آن مشخص کنید و اگر به برنامه‌تان پای‌بند بودید باید حتما آن را انجام دهید حتی اگر در آن روز درگیر یک پروژه باشید. بنابراین طبق ساعت مشخص‌شده بیرون بروید و نفسی تازه کنید.

  • برای صرف غذا بیرون بروید

هفته‌ای یک بار برای غذاخوردن به رستوران یا جایی غیر از میز کارتان بروید، یا حتی اگر وقت کافی ندارید بهتر است یکی از دوستان یا افراد خانواده را برای صرف غذا به منزل خود دعوت کنید. هدف این است که تنها غذا نخورید و یک هم‌صحبت داشته باشید.

  • یک دفتر کار اجاره کنید

اگر احساس می‌کنید که در خانه کار‌کردن دیگر برای‌تان سخت شده، بهتر است در جایی که رفت و آمدی جریان دارد، مانند پاساژ ، ساختمان تجاری و.. یک دفتر کار اجاره کنید. حتی مکان‌هایی هست که می‌توان در یک دفتر کار مشترک، گوشه‌ای را برای قراردادن میز کارتان اجاره کنید. در این صورت به صورت ناخواسته با افراد بیش‌تری در تعامل خواهید بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پارس فریلنسر

پارس فریلنسر بستری برای کارفرمایان (مشتریان) فراهم کرده است تا از طریق آن و با کمک فریلنسرها و پیمانکاران بتوانند پروژه‌ها و کارهای خود را به آسانی و حتی از راه دور انجام دهند. کار و انجام پروژه به صورت آنلاین مزایای فوق العاده زیادی را برای طرفین دارد و می‌تواند هزینه های جانبی برای عقد قرارداد،اتلاف وقت در ترافیک و … را کاهش دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی