اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960503255457423

گردشگری غذا فرصتی برای توسعه گردشگری پایدار

کد: 13960503255457423

https://goo.gl/o8P3UV

، تهران , (اخبار رسمی): در ایران با وجود برخورداری از تنوع غذایی محلی و سنتی، هنوز به گردشگری غذا توجه چندانی نشده است در صورتی که رشد و توسعه این بخش می تواند در پویایی و توسعه همه‌جانبه و پایدار جامعه روستایی کشور نقش موثری ایفا کند.

گردشگری غذا و توسعۀ پایدار منطقه ای

گردشگری غذا به عنوان عامل محرک برای توسعه گردشگری منطق‌ ای و روستایی توصیه شده است، چرا که می‌تواند موجب تقویت تولید داخلی و محلی از طریق مشارکت در زنجیرۀ عرضه گردشگری شود.

به گزارش سایت ایران تراول ادوایس، گردشگری یکی از بزرگ‌ترین صنایع در جهان است و در دهه‌های اخیر به دلیل افزایش شدید انواع روش‌های گذران اوقات فراغت و افزایش سهولت سفر برای بسیاری از افراد، رونق گرفته است.

در سال‌های اخیر در زمینه گردشگری به مناطق روستایی بیش از گذشته توجه شده است و محصولات جدید گردشگری جدیدی ظهور کرده‌اند که عمدتا با طبیعت و ورزش، بهداشت و سلامتی، غذا یا مواد نوشیدنی مرتبط هستند.

گردشگری غذا نوعی از گردشگری را معرفی می‌کند که مواد غذایی انگیزه اصلی سفر به شمار می‌رود، به طوری که گردشگری غذا را می‌توان به شکل بازدید از نمایشگاه‌های مواد غذایی، جشنواره‌های غذا، رستوران‌ها و مکان‌های خاص که مزه‌کردن غذا و تجربه آن دلایل اصلی سفر هستند. بیش‌تر گردشگران در جهان به دنبال لمس تجربه‌های جدید هستند.

پدیده گردشگری غذا مفهومی است که در سالیان اخیر مورد توجه پژوهشگران حوزۀ گردشگری و توسعۀ روستایی قرار گرفته است و توسعۀ آن در جوامع روستایی پدیدۀ نسبتا جدیدی است.

غذا افزون بر ارزش تغذیه‌ای، دارای ارزش فرهنگی است و نشان از هویت فرهنگی و نمادهای ملی و منطقه‌ای یک کشور است. مواد غذایی می‌تواند نشانگر هویت محلی باشد و از اجزای مهم جامعه قلمداد می‌شود و بخش جدایی‌ناپذیر بیش‌تر فعالیت‌های انسانی نظیر غذا خوردن اجتماعی، جلسات، مراسم ازدواج، سفر، جشن‌ها و مانند این‌هاست. مواد غذایی زبان مشترک است و همانند زبان، ابزاری است برای برقراری ارتباط و به‌اشتراک‌گذاشتن احساسات.

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران تراول ادوایس

وبسایت ایران تراول ادوایس در نظر دارد تا با دسته بندی جامع و کاربردی از گردشگری و پوشش دادن کلیه اقامتگاه های بوم گردی و خانه های روستایی به مسافران کمک کند تا سفری با تجربه های متفاوت و دلچسب داشته باشند. ایران تراول ادوایس سعی دارد تا با ایجاد تجربه های جدید و لذت بخش خاطره ای خوب و به یاد ماندنی ایجاد کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]