اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960507255847423

گردشگری سلامت چیست؟

کد: 13960507255847423

https://goo.gl/rv6A2L

، تهران , (اخبار رسمی): در حقیقت، گردشگری تندرستی فصل مشترک یک سبک زندگی سالم و یک صنعت رو به رشد جهانی است؛ به طوری که مصرف‌کنندگان با تفکر تندرستی (گردشگران تندرستی) عادات و فعالیت های بهبود بخش سلامتی و تندرستی را با سبک زندگی و سفرهایشان در می‌آمیزند.

گردشگری سلامت

باتوجه به پتانسیل های موجود برای توسعه گردشگری در ایران باید توجه جدی و بنیادی‌تر به گردشگری سلامت و توریسم درمانی داشته باشیم تا بتوانیم به سهمی قابل توجه در این زمینه دست یابیم .

به گزارش گروه مشاورین گردشگری ایران تراول ادوایس، رابطه «سلامت» با «گردشگری»را از جهات متعددی می‌توان بررسی کرد. حفظ سلامت گردشگر مهم‌ترین رابطه بین این دو مفهوم تلقی می‌شود.تاکنون مفهوم سلامت مرتبط با گردشگری عمدتا از زاویۀ بیماری گردشگر مورد مطالعه قرار گرفته است؛ این رویکرد، تمرکز بر جنبۀ ناخوشایند این رابطه را نشان می‌دهد و تنها پژوهش‌های معدودی را می‌توان یافت که ابعاد مثبت آن نظیر نقش گردشگری در بهبود سلامت و کیفیت زندگی جامعه میهمان و میزبان را مورد بررسی قرار داده باشند.

گردشگری سلامت را می‌توان به گردشگری پزشکی، گردشگری درمانی و گردشگری تندرستی یا پیشگیرانه تقسیم کرد.

گردشگری پزشکی : سفر به قصد درمان یک بیماری جسمی یا انجام عمل جراحی تحت نظارت پزشکی در بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی.

گردشگری درمانی : سفر با هدف درمان یک بیماری معین یا گذراندن دورۀ نقاهت تحت نظارت پزشکی با بهره‌گیری از منابع درمانی طبیعی نظیر چشمه‌های معدنی و گرم، دریاچه‌های نمک، خورشید و غیره.

گردشگری تندرستی یا پیشگیرانه : مسافرت به دهکده‌های سلامت و اسپاها برای رهایی از تنش‌های زندگی روزمره و تجدید قوا بدون دخالت و نظارت پزشکی. در این حالت گردشگر هیچ نوع ناراحتی  و بیماری جسمی ندارد.

گردشگری تندرستی به سه دسته اسپاهای زیبایی، اقامتگاه‌های سبک زندگی و گردشگری معنوی تقسیم می‌شوند.

اسپاهای زیبایی: تمرکز اصلی اسپاهای زیبایی بر بدن و درمان های زیبایی مانند ماساژ صورت یا رایحه‌درمانی است.اسپاهای زیبایی عمدتا شامل درمان‌های مبتنی بر آب، مانند اتاق‌های بخار، سونا و استخر آب گرم است.

اقامتگاه‌های سبک زندگی: بازدید از اقامتگاه‌های سبک زندگی عموما بر یک برنامۀ جامع تغییر سبک زندگی متمرکز است و فعالیت‌ها و سمینارهای مرتبط با تناسب اندام، تغذیۀ سالم، مشاوره، تکنیک‌های مدیریت وزن و مدیریت استرس را شامل می‌شود.

اماکن معنوی: بازدید از اماکن معنوی بر پرورش معنوی افراد تاکید دارد. درمان‌های معنوی ممکن است مذهبی یا غیر مذهبی باشند اما همواره عناصر فکری را شامل می‌شوند.

 

باتوجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای توسعه گردشگری در ایران باید توجه جدی و بنیادی‌تر به گردشگری سلامت و توریسم‌درمانی داشته باشیم و از طریق سرمایه‌گذاری بیشتر و موثرتر و دنبال کردن برنامه‌های بلندمدت و جامع در این زمینه راه توسعه جهانگردی و گردشگری را هموار سازیم و بتوانیم به سهمی قابل توجه در این زمینه دست یابیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران تراول ادوایس

وبسایت ایران تراول ادوایس در نظر دارد تا با دسته بندی جامع و کاربردی از گردشگری و پوشش دادن کلیه اقامتگاه های بوم گردی و خانه های روستایی به مسافران کمک کند تا سفری با تجربه های متفاوت و دلچسب داشته باشند. ایران تراول ادوایس سعی دارد تا با ایجاد تجربه های جدید و لذت بخش خاطره ای خوب و به یاد ماندنی ایجاد کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]