اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960702261997423

گردشگری تجربی و انواع گردشگری

کد: 13960702261997423

https://goo.gl/cbb8Le

، تهران , (اخبار رسمی): گردشگری تجربی شیوه‌ای جایگزین در صنعت گردشگری است که در آن مقصدهای مسافرتی بر اساس روش‌های استاندارد و معین معمولی انتخاب نمی‌شود، بلکه براساس تجربیات گزینش می‌شود.

گردشگری تجربی و انواع گردشگری
گردشگری روستائی

سایت ایران تراول ادوایس اولین فضای مجازی در ایران می باشد که افراد می توانند تجربه ها و دانش خود را به اشتراک گذاشته و کسب درآمد کنند.

به گزارش سایت ایران تراوال ادوایس، در بخش‌های مختلف گردشگری، بتازگی نوع دیگری از گردشگری نیز رواج پیدا کرده که تا حدی با انواع قبلی متفاوت است و «گردشگری تجربی» نام دارد.

گردشگری تجربی روشی نوین در صنعت گردشگری است که در آن گردشگران به تماشای جاذبه‌های گردشگری معمولی نمی‌روند یا دست کم به شکل معمول به بازدید از آنها نمی‌پردازند و این فرصت در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد تا تجربه یک سفر واقعی را کسب کنند.

گردشگری تجربی شیوه‌ای جایگزین در صنعت گردشگری است که در آن مقصدهای مسافرتی بر اساس روش‌های استاندارد و معین معمولی انتخاب نمی‌شود، بلکه براساس تجربیات گزینش می‌شود.

انواع مختلف گردشگری را بصورت خلاصه می توان بصورت زیر دسته بندی کرد:

 

گردشگری طبیعت: این شکل از گردشگری گذراندن اوقات فراغت انسان را در طبیعت امکان پذیر می سازد و گردش‌هائی که برای لذت بردن از طبیعت (کوه ، جنگل ، دریاچه ، دریا و غیره) انجام می پذیرد در این دسته قرار می گیرد.

 

گردشگری تاریخی: این گونه از گردشگری که گردشگری میراث نیز نامیده می شود و به بازدید از موزه‌ها، مکان‌ها و ابنیه تاریخی می پردازد، امروزه بخش عمده ای از گردشگری را به خود اختصاص داده است.

 

گردشگری موسیقی: در این نوع گردشگری، موسیقی عامل اصلی سفر و جذب گردشگر است و گردشگران برای شنیدن و تجربه انواع موسیقی ملیت‌ها و قومیت‌ها به کشور و شهرهای مختلف سفر می‌کنند و می تواند شامل جشنواره‌های موسیقی ،موزه‌های موسیقی ، کنسرت‌ها باشد.

 

گردشگری غذا: عبارت است از جستجوی غذاها و نوشیدنی‌های خاص و لذت بردن از آن‌ها در مناطق دور یا نزدیک.
هدف از گردشگری غذایی، آشنایی با جزییات فرهنگ  های مختلف فارغ از رده‌بندی و دیدگاه‌های تخصصی است و در حقیقت ساده‌تر بودن غذاها باعث افرایش جذابیت گردشگری غذایی می‌شود.

 

گردشگری مذهبی: تمامی ادیان و مذاهب در سراسر جهان اماکن، آثار، سنت‌ها و مراسم‌های مذهبی مختلفی دارند که به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری آن‌ها تبدیل شده است. در این میان دین اسلام و مسلمانان نقش به‌سزایی در این شاخه از گردشگری دارند. مراسم حج، زیارت اماکن مقدس و وجود مراسم‌های عزاداری یا جشن‌های مذهبی مسلمانان از بزرگترین رویدادهای گردشگری مذهبی در جهان هستند.

 

گردشگری رویداد: رویدادها در سراسر زندگی انسان‌ها، در همۀ زمان‌ها و همۀ فرهنگ‌ها وجود داشته اند. گردشگری رویداد شامل جشنواره‌ها (مانند جشنواره پسته، خرما، زعفران، موسیقی و غیره)، مراسم‌های خاص محلی  می شود.

گردشگری عشایری: دیدن و تجربه زندگی عشایری در دنیای مُدرن امروز برای گردشگران داخلی و خارجی جذابیت‌های بسیاری دارد و آن‌ها را برای درک این تجربه به‌سوی خود فرامی‌خواند.

 

گردشگری روستائی: نوعی از گردشگری می باشد که می توان محیط روستائی و با آداب و رسوم روستا  را تجربه کرد از مناطق طبیعی و جاذبه‌های فرهنگی روستا بهره برو و در آن روستا زندگی کرد.

 

گردشگری شهری: گردشگری شهری بازدید از شهرهاست و هدف آن دیدار از مکان‌های دیدنی، خرید کردن، انجام کسب و کار یا لذت بردن از سرگرمی‌ها است.

 

گردشگری ورزشی: گردشگری ورزشی به معنای تجربه‌ی سفر برای شرکت یا تماشای رویدادها و فعالیت‌های ورزشی، به بخش مهمی از بازار این صنعت تبدیل شده است.

 

گردشگری تجاری: گردشگری تجاری، سفر و اقامت افرادی است که به دلایل شغلی و حرفه ای سفر می کنند. به طور کلی این نوع گردشگری تمام سفر‌هایی که هدفشان با شغل و منافع تجاری مسافر در ارتباط باشد را در بر می گیرد.

 

گردشگری تندرستی و سلامت: مسافرت به دهکده‌های سلامت و اسپاها برای رهایی از تنش‌های زندگی روزمره و تجدید قوا بدون دخالت و نظارت پزشکی. در این حالت گردشگر هیچ نوع ناراحتی و بیماری جسمی ندارد.

 

مسئولیت اجتماعی: از نظر اجتماعی مسئول بودن یعنی آدمها و سازمان‌ها می‌بایست با اخلاق و با حساسیت نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و محیطی رفتار کنند. تلاش برای برقراری مسئولیت اجتماعی، به افراد، سازمان‌ها و دولت کمک می‌کند تاثیری مثبت بر پیشرفت، کار و جامعه داشته باشند.

 

گردشگری آموزشی: سفر برای شرکت در دوره‌های آموزشی که زیر نظر مربیان متخصص و با تجربه بر گزار می شود، گردشگری آموزشی در مقاصد مختلفی دیده می شود . از یک دانشگاه بسیار مدرن گرفته تا یک پارک معمولی ، همه و همه می توانند به عنوان یک مقصد گردشگری آموزشی در نظر گرفته شوند. مقاصدی که مورد توجه بیشتری در امر آموزش هستند عبارتند از: مراکز علمی و تحقیقاتی ، دانشگاه‌ها ، مراکز هنری ، اماکن تاریخی ، مراکز آموزش دینی و...

 

گردشگری ادبی: نوعی گردشگری برای بازدید از محل‌های مربوط به آثار ادبی ، این نوع گردشگری ، گردشگری تازه رونق یافته‌ای است که ایران به دلیل تاریخ و فرهنگ غنی‌ای که دارد خود می‌تواند بستر مناسبی برای شکل‌‌گیری و گسترش این گردشگری باشد.

 

گردشگری سیاه: در معنای اصلی گردشگری سیاه به این معناست که گردشگر با مراجعه به اماکن خاصی که از ویژگی‌هایی مانند مرگ، غم، زجر و عذاب و همینطور تراژدی حال و هوایش کاملا عوض شود و با آن مکان یک رنگ شود و تمامی وقایع تلخ گذشته را درک کند. برخی نام این نوع از گردشگری را گردشگری سیاه گذاشته اند برخی نیز به آن گردشگری غم می گویند.

 

گردشگری جنگ: یکی از انواع گردشگری که در دهه‌های اخیر مورد توجه گردشگران و برنامه ریزان قرارگرفته، «گردشگری جنگ» است. جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، ازجمله جنگهایی است که در تاریخ، حماسه‌ها و رشادتهای آن ثبت شده است و برای گردشگران جذابیت‌های خاص خود را دارد،

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران تراول ادوایس

وبسایت ایران تراول ادوایس در نظر دارد تا با دسته بندی جامع و کاربردی از گردشگری و پوشش دادن کلیه اقامتگاه های بوم گردی و خانه های روستایی به مسافران کمک کند تا سفری با تجربه های متفاوت و دلچسب داشته باشند. ایران تراول ادوایس سعی دارد تا با ایجاد تجربه های جدید و لذت بخش خاطره ای خوب و به یاد ماندنی ایجاد کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی