اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960627261467423

گردشگری تجربی چیست؟

کد: 13960627261467423

https://goo.gl/97X5Lc

، تهران , (اخبار رسمی): گردشگری تجربی روشی نوین در صنعت گردشگری است که در آن گردشگران به تماشای جاذبه‌های گردشگری معمولی نمی‌روند یا دست کم به شکل معمول به بازدید از آنها نمی‌پردازند و این فرصت در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد تا تجربه یک سفر واقعی را کسب کنند.

گردشگری تجربی
گردشگری تجربی چیست؟

گردشگری تجربی شیوه‌ای جایگزین در صنعت گردشگری است که در آن مقصدهای مسافرتی بر اساس روش‌های استاندارد و معین معمولی انتخاب نمی‌شود، بلکه براساس تجربیات گزینش می‌شود.

به گزارش ایران تراول ادوایس، گردشگری در حقیقت مسافرت به دیگر مقصدها با هدف تجارت، سرگرم شدن و به آرامش رسیدن است؛ مسافرتی که از ابتدا تا انتهای آن مملو از خاطرات و موقعیت‌هایی است که مشابه آن را در دیگر جاها نمی‌توان دید.

از دیدگاه سازمان جهانی جهانگردی هرشخصی که به جایی مسافرت کند و برای مدتی بیش از 24 ساعت و کمتر از یک سال در آنجا اقامت کند، گردشگر محسوب می‌شود و در دسته‌های مختلف گردشگران قرار می‌گیرد.

نوع گردشگری نیز بسته به دلیل سفر تعریف و به دو دسته گردشگری بومی و گردشگری بین‌المللی تقسیم می‌شود. در بخش گردشگری بومی تنها مسافرت شهروندان یک جامعه به شهرهای داخلی آن کشور مورد توجه است، اما گردشگری بین‌المللی خود به دو دسته گردشگری ورودی و گردشگری خروجی تقسیم می‌شود که به ترتیب مربوط به ورود گردشگران خارجی به داخل کشور و خروج گردشگران بومی از کشور است.

اما گذشته از انواع یاد شده در بخش‌های مختلف گردشگری، بتازگی نوع دیگری از گردشگری نیز رواج پیدا کرده که تا حدی با انواع قبلی متفاوت است و «گردشگری تجربی» نام دارد.

گردشگری تجربی روشی نوین در صنعت گردشگری است که در آن گردشگران به تماشای جاذبه‌های گردشگری معمولی نمی‌روند یا دست کم به شکل معمول به بازدید از آنها نمی‌پردازند و این فرصت در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد تا تجربه یک سفر واقعی را کسب کنند.

گردشگری تجربی شیوه‌ای جایگزین در صنعت گردشگری است که در آن مقصدهای مسافرتی بر اساس روش‌های استاندارد و معین معمولی انتخاب نمی‌شود، بلکه براساس تجربیات گزینش می‌شود.

گردشگری تجربی نیز به چند شیوه مختلف تقسیم می‌شود: ایروتوریسم یا گردشگری هوایی به نوعی گردشگری اطلاق می‌شود که در آن گردشگر به بازدید از فرودگاه شهر خود می‌رود و بدون مسافرت به هیچ مقصدی در فرودگاه به سیاحت می‌پردازد!

آلفا توریسم یا گردشگری الفبایی روشی از گردشگری تجربی است که در آن گردشگر به ترتیب حروف اول و آخر الفبا دو خیابان را روی نقشه پیدا می‌کند و یک خط مستقیم یا غیر مستقیم از مبدأ تا مقصد روی نقشه می‌کشد و مسیر بین دو نقطه را پیاده‌روی می‌کند.

علاوه بر این شیوه‌ها، روش‌های دیگری نیز در گردشگری تجربی وجود دارد که از اسم مشخصی برخوردار نیست.

روش‌های تازه گردشگری تحت عنوان گردشگری تجربی شاید در ایران چندان قابل تصور نباشد، اما این نوع از گردشگری هم می‌تواند تعداد بیشتری از گردشگران ماجراجو را به سیر و سفر وادار کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران تراول ادوایس

وبسایت ایران تراول ادوایس در نظر دارد تا با دسته بندی جامع و کاربردی از گردشگری و پوشش دادن کلیه اقامتگاه های بوم گردی و خانه های روستایی به مسافران کمک کند تا سفری با تجربه های متفاوت و دلچسب داشته باشند. ایران تراول ادوایس سعی دارد تا با ایجاد تجربه های جدید و لذت بخش خاطره ای خوب و به یاد ماندنی ایجاد کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]