اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960503255467251

مزایای استفاده از سیستم erp در مدیریت یکپارچه سازمان

کد: 13960503255467251

https://goo.gl/yD4rdr

، تهران , (اخبار رسمی): توجه به پوشش‌دهی وظایف و فعالیت‌های تخصصی واحدهای متعدد سازمان و هم‌چنین تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارائه گزارش‌های به‌موقع، وجود نرم‌افزار مدیریت سازمانی را ضروری‌تر از گذشته کرده و آشنایی با مفهوم erp برای مدیران با اهمیت شده است.

مزایای استفاده از سیستم erp در مدیریت یکپارچه سازمان | آرین سیستم

در اجرا و پیاده‌سازی نرم‌افزار erp نکته مهمی که باید در نظر گرفته شود تطابق هزینه‌های سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمان erp با وضع بودجه شرکت خریدار برنامه است.

به گزارش آرین سیستم با توجه به بالا بودن مدت‌زمان و هزینه استقرار سیستم منابع سازمان erp باید ارزیابی اولیه‌ای از اهداف و نیازمندی کسب و کار و هم‌چنین میزان آمادگی سازمان برای پیاده‌سازی انجام گیرد. با توجه به افزایش و گسترش رقابت، شرکت‌ها ناگزیر به استفاده از نرم‌افزار مدیریت سازمانی شده‌اند.

 

سیستم erp چیست؟

در مقدمه آشنایی با مزایای استفاده از سیستم erp باید در تعریف erp این گونه گفت که به منظور ارتقای مدیریت فرآیند عملیات سازمانی، ERP یک سیستم مبتنی بر فناوری اطلاعات است که منابع اطلاعاتی سازمان را در کنترل مدیران با دقت و سرعت بالا قرار می‌دهد.

 

مزایای استفاده از سیستم erp

افزایش سازگاری و ایجاد یکپارچگی اطلاعات سازمان
استانداردسازی فرآیندهای سازمانی در انواع erp و بر اساس بهترین تجربیات شرکت‌های عرضه‌کننده سیستم مالی و اداری
کاهش زمان انجام فرآیندهای سازمانی
تبدیل حالت ضمنی فرآیند سازمانی به حالت صریح به علت مهندسی مجدد فرآیند سازمان
نصب و راه‌اندازی ماژول‌های erp با سایر سیستم‌های کاربردی توسط عرضه‌کننده ERP
تسهیل در توسعه سیستم‌ها و تکنولوژی‌های جدید
ایجاد همکاری و سرمایه‌گذاری تجاری برای سازمان‌ها با کاهش هزینه، افزایش بازدهی و نتیجه بهتر
فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای پرداختن به CRM ، SCM و …
بهینه‌سازی و توسعه زیر ساخت لازم برای واردشدن به بحث E-BUSINESS و …

 

سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان erp چه هزینه‌هایی را به همراه دارد؟

در اجرا و پیاده‌سازی نرم‌افزار erp نکته مهمی که باید در نظر گرفته شود تطابق هزینه‌های سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمان erp با وضع بودجه شرکت خریدار برنامه است. در روند اجرا و بهره‌مندی از مزایای استفاده از سیستم erp باید هزینه‌های زیر را در نظر گرفت:

 هزینه آموزش

از آن جایی که کارکنان یک سازمان در سایر واحدهای مالی و اداری از یک سیستم یکپارچه استفاده می‌کنند لازم است که در روش به کارگیری نرم‌افزار با فعالیت‌های حرفه‌ای آموزش و تمرکز بیش‌تری داشته باشند. چرا که هر اطلاعاتی که در سیستم منابع سازمان erp ثبت می‌شود  روی کل مزایای استفاده از سیستم erp تاثیر مستقیم دارد. بنابراین باید علاوه بر نحوه به‌کارگیری نرم‌افزار، آموزشی برای آشنایی با فرآیندهای تاثی گذار در اجرای ERP برای کارکنان در نطر گرفته شود.

نکته مهم در این راستا این است که به طور مثال اطلاعاتی که واحد مالی ثبت می‌کند با اطلاعات واحد انبار رابطه متقابل و تاثیرگذار دارد، چون از مزایای استفاده از سیستم erp واحد بهره‌مند می‌شوند. بنابراین در‌نظرگرفتن هزینه‌های لازم آموزش کار با ERP بسیار مهم است.

هزینه تست یکپارچگی نرم‌افزار سازمانی erp

شما ممکن است با توجه به نوع فعالیت خود از نرم‌افزارهای دیگری هم‌چون زنجیره تامین یا بارکدخوان استفاده کنید ولی تصمیم داشته باشید با مرتبط‌سازی از مزایای پیاده‌سازی erp بهره‌مند شوید. این کار مستلزم هزینه جدا خواهد بود و برای روند صحیح اجرا با سایر نرم‌افزارها و ازتباط حساب‌شده با راهکار erp باید تست و یکپارچگی لازم توسط کارشناسان استقرار برقرار شده باشد.

هزینه سفارشی‌کردن نرم‌افزار مدیریت سازمانی

ممکن است شما تصمیم بگیرید برای پیشبرد اهداف و یکپارچگی اطلاعات و فرآیند سازمان از مزایای استفاده از سیستم erp استفاده کنید. بنابراین بعد از بررسی ساختار erp متوجه می‌شوید سیستم جواب‌گوی برخی از فرایندهای کاری شما نیست و تصمیم می‌گیرید بر اساس شرایط سازمان تغییرات و بازسازی در معماری و ساختار erp ایجاد شود. این سفارش سازی خود متحمل هزینه برای سازمان است.

هزینه تبدیل داده‌ها

مطمئناً برای بهره‌مندی از مزایای استفاده از سیستم erp و انتقال اطلاعاتی هم‌چون مشخصات مشتریان، طرف‌های تجاری، اطلاعات کالا و … از سیستمی که قبلاً مورد استفاده بوده به سیستم جدید RP، سازمان باید هزینه‌ای را به شرکت ارائه‌کننده خدمات erp پرداخت کند.

هزینه زمان بازگشت سرمایه

یکی از اشتباهاتی که اغلب سازمان‌ها بعد از استقرار ERP در واحدهای خود انتظار دارند، کسب منافع و مزایای استفاده از سیستم erp در سازمان است. اما باید این موضوع را در نظر بگیرند که برای مشخص‌شدن تاثیرات ماژول‌های erp بر فرآیند سازمان، باید سیستم‌ها برای مدتی کار کنند تا شاهد بهبود در فرآیند و بازدهی پروژه باشند.

مراحل اجرای سیستم منابع سازمان erp آرین سیستم

تصمیم‌گیری مدیران برای بررسی و انتخاب نرم‌افزار erp که شامل تعریف نیازمندی و استفاده از مزایای سیستم erp است.
انتخاب محصول متناسب با نیاز سازمان و بستن قرار داد با توجه به بررسی قیمت، آموزش و تجزیه و تحلیل نرخ بازگشت سرمایه
استفاده و نگهداری محصول به نحوی که با کم‌ترین میزان از هم‌گسیختگی منافع مورد نیاز سازمان تامین می‌شود.
تکامل تدریجی با مزایای سیستم erp، قابلیت و منافع بیش‌تر و جدید از قبیل مدیریت زنجیره عرضه، ارتباط با مشتری، توسعه مرزها و برنامه‌ریزی پیشرفته
مرحله بازنشستگی زمانی است که تکنولوژی جدید درERP به وجود می‌آید یا نیاز کسب و کار تغییر می‌کند و مدیران تصمیم می‌گیرند برای تناسب با نیازهای سازمان راهکار erp خود را تغییر دهند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نرم افزار ERP آرین سیستم

شرکت داده پردازی آرین سیستم در سال 1383 توسط جمعی از متخصصین و نخبگان تحلیل نرم افزار و حسابداری با شعار | انعطاف پذیری بسیار بالای نرم افزار آرین سیستم | فعالیت خود را آغاز کرد. گروه آرین توانست با هدف همگام سازی و تولید نرم افزار مدیریت یکپارچه ، بسیاری از سایت های نرم افزار موجود در بازار را بررسی و تحلیل کند و نیاز مشتریان را به خوبی شناسایی کرده و اقدام به تولید نرم افزار حسابداری آرین سیستم کند. پشتکار و دقت تا حدی بود که شرکت آرین سیستم توانسته است با گذشت کمتر از دو دهه از فعالیت خود ، گامی بزرگ در جهت ارائه خدمات و مشاوره نرم افزار در حوزه نرم افزار اتوماسیون اداری و حسابداری بردارد. گروه آرین در سال های اخیر با بکارگیری آخرین دست آوردهای فناوری اطلاعات و با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی در زمینه اجرا و پشتیبانی شبکه نیز توانسته است نسبت به رقبای خود سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش