اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970215294177251

نکات مهم برای خرید نرم افزار سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمان - erp

کد: 13970215294177251

https://goo.gl/rbxdP7

، تهران , (اخبار رسمی): نرم افزار erp برگرفته از اصطلاح برنامه‌ریزی منابع سازمانی، با هدف گردآوری و بهبود عملکرد اطلاعات کل منابع سازمان فقط در یک دیتابیس واحد را فراهم می‌کند. استفاده از این نرم افزار سازمانی با سیستم erp زمینه‌ای مناسب برای استفاده مدیران از اطلاعات یکپارچه برای تصمیم‌گیری مناسب فراهم کرده است.

نرم افزار erp نکات خرید سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمان
نرم افزار erp نکات خرید سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمان

استفاده از نرم افزار erp سازمانی با سیستم erp زمینه‌ای مناسب برای استفاده مدیران از اطلاعات یکپارچه برای تصمیم‌گیری مناسب در هر مکان و زمان را فراهم کرده است

به گزارش آرین سیستم، با توجه به اینکه درون سازمان‌ها، فعالیت و وظایف واحدها تخصصی و متعدد است و نیاز به مدیریت منابع انسانی در هر زمان و هر مکان با کمترین هزینه و زمان هدف سازمان‌ها قرار گرفته، مدیران موفق به فکر داشتن اطلاعات دقیق با اجرای سیاست‌های مربوطه در جهت افزایش بهبود سازمان هستند. بنابراین نیاز به نرم افزاری جامع که بتواند پاسخگوی تجزیه و تحلیل گزارشات و اطلاعات باشد احساس می‌شود و حاصل این فرآیند، سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی erp است. در ادامه درباره اینکه نرم افزار erp چیست؟ و نکاتی که باید قبل از خرید نرم افزار erp به آن توجه کنید، توضیح داده می‌شود.

نرم افزارهای erp از کدام ماژول‌ها تشکیل شده است؟

یکی دیگر از فاکتورهایی که در زمان بررسی و خرید نرم‌افزار erp به آن توجه خاصی می‌شود ماژول‌های erp است که براساس حوزه فعالیت سازمان تعدادی از ماژول‌ها انتخاب و خریداری می‌شود. پس حتماً در این قسمت خوب بررسی کنید که سازمان شما به کدام ماژول‌های erp نیاز دارد و اینکه تا چه اندازه پاسخگوی فعالیت شما خواهد بود. در سازمان‌های مختلف به تناسب نوع فعالیت، سیستم erp شامل مجموعه‌های گوناگونی است که ضمن ارزش و اهمیتی که یکپارچگی اطلاعات به وجود می‌آورد، ممکن است تغییر کند. همچنین هرکدام از سیستم‌های تشکیل دهنده ضمن اشتراک‌گذاری اطلاعات با دیگر سیستم‌ها و ارتباط با یک پایگاه داده، هریک از قسمت‌ها و ماژول‌های erp خاص خود پشتیبانی می‌کند. مجموعه‌های زیر انواع erp را تشکیل می‌دهند که در زمان بررسی نرم افزار erp به عنوان یکی از نکات خرید باید بررسی شوند:

1. مجموعه ماژول زیر سیستم‌های مالی

2. مجموعه ماژول زیر سیستم‌های لجستیک

3. مجموعه ماژول زیر سیستم‌های مدیریت منابع انسانی

4. مجموعه ماژول زیر سیستم‌های اطلاعات فنی

5. مجموعه ماژول زیر سیستم‌های تولید

4 نکته طلایی که قبل از خرید نرم افزار ERP باید به آن توجه کنید

در این قسمت ضمن توضیحات erp و نکات ریز اما مهم برای خرید سیستم erp، به 4 نکته ویژه که قبل از خرید و کار با برنامه erp باید حتماً به آن توجه کنید، اشاره می‌کنیم. علاوه بر هزینه‌ای که برای قیمت نرم‌ افزار erp به صورت خالص پرداخت می‌شود، در بودجه در نظر گرفته شده پیاده‌سازی سیستم erp، حدود 25% افزایش هزینه پنهان در بودجه‌بندی به علت نبود برنامه‌ریزی هزینه مناسب و عدم رعایت نکات قبل از خرید erp وجود خواهد داشت.

در استقرار برنامه‌ریزی منابع سازمانی erp هزینه‌های پنهان و نکاتی برای پیاده‌سازی نرم‌ افزار erp وجود دارد که باید قبل از پیاده‌سازی سیستم erp این نکات را مد نظر قرار داد:

1. کیفیت آموزش سیستم erp
با توجه به آن که کارکنان قسمت‌های مختلف شرکت می‌خواهند از یک سیستم یکپارچه استفاده کنند، باید آموزش و درک درستی از نرم افزار erp پیدا کنند. چرا که با ثبت هر داده‌ای و از هر کدام از واحدها، روی کل سیستم تاثیرگذار است.

معمولاً نسبت به برنامه‌ریزی هزینه آموزش بی‌توجهی می‌شود، شما باید دقت کنید که تیم تولیدکننده نرم‌ افزار erp برای آموزش کارکنان سازمان چه میزان هزینه می‌خواهد انجام دهد، صرف نظر از خرید نرم افزار erp باید بدانید که آیا شرکت تولید کننده نرم افزار erp تیم مجربی برای راه‌اندازی و استقرار نرم‌افزار دارد و یا درگیر راه اندازی و استقرار پروژه‌های دیگر است، آموزش و استقرار نرم‌افزار به عنوان اصلی‌ترین بحث در نرم افزارهای erp است.

در صورتی که می‌خواهید از مشاوران خود برای راه‌اندازی erp استفاده کنید باید توانایی آنها را در راه‌اندازی این نرم‌افزار جویا شوید؛ ولی به صورت معمول در صورتی که شرکت تولید کننده تیم اجرایی و استقرار خوب و آزادی داشته باشد بهترین گزینه خواهد بود.

همچنین باید توجه داشته باشید چه کارمندانی از سازمان شما باید به صورت مستقیم در پروژه آموزش و راه‌اندازی نرم‌افزار دخالت داشته باشند و داشتن یک برنامه آموزشی برای کارکنان می‌تواند افراد را به سمت استفاده مطلوب از ERP هدایت کند. در نظر گرفتن هزینه و مدت زمان مفید آموزش اصول اولیه نرم افزار erp می‌تواند از هزینه‌های بعدی برای مشاوره و آموزش‌های تخصصی بکاهد.

2. یکپارچگی نرم افزار erp به صورت واقعی!
یکی از اهداف پیاده سازی سیستم erp یکپارچگی نرم افزار به صورت واقعی است، شاید این کلمه که واقعی بودن و یا غیر واقعی بودن برای شما جای تعجب داشته باشد ولی بسیاری از شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزار‌ها از ماژول‌های آماده‌ای در نرم‌افزار خود استفاده می‌کنند که در کنار آنکه امنیت اطلاعات شما را با توجه به متن باز بودن و عدم پشتیبانی از سمت تولید کننده تهدید می‌کند، استانداردهای یکپارچگی را زیر پا می‌گذارد، به عنوان مثال یکی از مواردی که هر نرم افزار erp باید داشته باشد، مدیریت فرایندهای کسب و کار یا نرم افزار bpms است، شرکت‌های تولیدی نرم افزاری هستند که از نرم‌افزارهای آماده bpms همچون بیزاجی در نرم افزار خود استفاده می‌کنند و مجبور هستند تا پایگاه داده‌ای مجزا برای این امکان ایجاد کنند

اینجااست که اصل یکپارچگی اطلاعات از بین می‌رود و دیگر یکپارچگی اطلاعات به صورت واقعی وجود نخواهد داشت.

3. قدرت تبدیل داده‌ها
انتقال اطلاعات خام مربوط به مشتریان، کالا و... از یک سیستم به سیستم erp فرآیندی طاقت‌فرسا است و چنانچه اطلاعات در آن حد که انتظار می‌رود خام نباشد فرآیند تبدیل داده‌ها مستلزم هزینه و زمان طولانی‌تر خواهد بود.

گاهی نیز ممکن است حجم اطلاعات بسیار گسترده باشد. بنابر این نرم افزار erp باید به قدری قدرتمند و وسیع باشد که انواع ماژول erp توانایی ارتباط و تجزیه و تحلیل داده‌ها را با کمترین زمان ممکن داشته باشند و بتواند به راحتی امکان Import اطلاعات از تمامی نرم افزار‌ها همچون اکسل، اکسس و... داشته باشد و حتی بهتر است به راحتی بتوان اطلاعات نرم‌افزار قدیمی سازمان را به دیتابیس نرم‌ افزار erp کانورت کرد.

عملیات Convert اطلاعات باید به صورتی باشد که داده‌هایی که نیازهای سازمان شماست از بین نروند، و یا در صورتی که شما اطلاعات انبار‌ها و یا کالاهای خود را آرشیو کرده‌اید بتواند با استفاده از ایمپورت از اکسل اطلاعات را به راحتی در دیتابیس خود وارد کنید.

4. زمان بازگشت سرمایه (ROI)
زمانی که یک نرم افزار erp را در سازمان خود پیاده‌سازی می‌کنید، به دلیل صرف هزینه‌های بالا انتظار دارید سریعاً منافع خود را از سیستم erp کسب و زمان بازگشت سرمایه با استفاده از برنامه‌ریزی منابع سازمانی erp به حداقل برسد. اما چنین امری بعد از پیاده سازی پروژه erp امکان پذیر نیست. چرا که باید با سیستم erp مدتی کار کرد و اصلاحات و بهسازی در جهت بهبود فرآیندهای موجود حاصل شود تا بتوان بازگشت سرمایه صرف شده برای پیاده‌سازی نرم‌ افزار erp را اندازه‌گیری کرد. اما با این وجود مدیران ترجیح می‌دهند از سیستم erp با بالاترین بازدهی و کمترین زمان برگشت سرمایه استفاده کنند.

بنابراین در زمان انتخاب و خرید سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی erp بهتر است به بیشترین کارایی برنامه erp با نوع فعالیت سازمان و مدت زمانی که برای بازگشت سرمایه یا Return On Investment در برنامه‌ریزی بودجه در نظر گرفته شده توجه کرد.

نرم افزار ArianERP به عنوان یکی از برترین‌های ERP در ایران:
در سازمان‌های تولیدی و صنعتی بسیاری گروه داده‌پردازی آرین سیستم با بررسی نیاز بخش‌ها و واحدهای مختلف در جهت یکپارچگی اطلاعات، اقدام به طراحی نرم افزاری سازگار با سیستم عامل‌های مختلف به نام ArianERP برای برطرف کردن مشکلات فرایندهای سازمان کرده است.

نرم افزار ArianERP با رضایت‌مندی مشتریان از فرآیند تبادل و مدیریت اطلاعات در سریع‌ترین زمان و همچنین ایجاد انباره‌ای از داده‌ها و اطلاعات سازمان، زمینه را برای تصمیم‌گیری دقیق مدیران فراهم کرده است. برخی از ویژگی‌های نرم افزار ERP آرین سیستم که باعث رشد فروش و رضایتمندی 98.2% کاربران آرین سیستم شده است، شامل موارد زیر است:

• افزایش سرعت انجام فرایندهای موجود در سازمان در نرم افزار erp آرین سیستم

• افزایش انعطاف‌پذیری در پاسخ به نیازهای خاص در سازمان در سیستم erp آرین سیستم

• قابلیت اتصال به سازمان‌های دیگر و مشتریان و ایجاد شعب یکپارچه با استفاده از نرم افزار erp آرین سیستم

• خودکارسازی و انجام اتوماتیک عملیات سازمان و ارائه بهترین روش‌های انجام حل مسائل

• مطابقت با قوانین و مقررات کشور از شاخصه‌های استاندارد بودن نرم افزار erp آرین سیستم

مشاوره تخصصی و رایگان :

پیاده‌سازی نرم افزارArianERP با فرآیند یکپارچگی ارتباط اطلاعات سایر سیستم‌ها، دستاوردهای مهمی از جمله اشتراک‌گذاری داده‌ها در کل واحدهای سازمان در جهت کاهش خطا، به حداقل رساندن هزینه‌های عملیاتی نظیر هزینه انبار، کاهش هزینه توقف خط تولید و ایجاد رغبت برای تغییر یکپارچه‌سازی اطلاعات را برای سازمان‌های بزرگ و کوچک به وجود آورده است. این فرآیند بعد از گذشت مدت زمانی از پیاده‌سازی نرم‌ افزار erp شرایط و نتایج شگفت‌انگیزی را برای مدیران موفق ایجاد کرده است.

علاقه‌مندان برای درخواست خرید و مطرح کردن سوالات خود درباره نرم افزار ArianERP می‌توانند با شماره 43027-021 با کارشناسانerp آرین سیستم در ارتباط باشند. 

جهت آموزش و مشاوره تخصصی و رایگان می‌توان به لینک زیر مراجعه کرده و درخواست خود را در قالب دیدگاه یا کامنت ثبت کرده تا کارشناسان سریعا پاسخگو باشند:

مشاوره تخصصی و رایگان نرم افزار ERP

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نرم افزار ERP آرین سیستم

شرکت داده پردازی آرین سیستم در سال 1383 توسط جمعی از متخصصین و نخبگان تحلیل نرم افزار و حسابداری با شعار | انعطاف پذیری بسیار بالای نرم افزار آرین سیستم | فعالیت خود را آغاز کرد. گروه آرین توانست با هدف همگام سازی و تولید نرم افزار مدیریت یکپارچه ، بسیاری از سایت های نرم افزار موجود در بازار را بررسی و تحلیل کند و نیاز مشتریان را به خوبی شناسایی کرده و اقدام به تولید نرم افزار حسابداری آرین سیستم کند. پشتکار و دقت تا حدی بود که شرکت آرین سیستم توانسته است با گذشت کمتر از دو دهه از فعالیت خود ، گامی بزرگ در جهت ارائه خدمات و مشاوره نرم افزار در حوزه نرم افزار اتوماسیون اداری و حسابداری بردارد. گروه آرین در سال های اخیر با بکارگیری آخرین دست آوردهای فناوری اطلاعات و با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی در زمینه اجرا و پشتیبانی شبکه نیز توانسته است نسبت به رقبای خود سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]