اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960914270517251

معرفی نرم افزار حسابداری bi؛

نرم افزار هوش تجاری BI چیست؟

کد: 13960914270517251

https://goo.gl/nK2vHP

، تهران , (اخبار رسمی): مدیران برای تصمیم‌گیری به موقع خود با کمبود و عدم مدیریت صحیح اطلاعات و با ریسک بالا روبرو هستند. این فرآیند اغلب موجب از دست رفتن سودها و منافع کسب و کار می‌شود. بهترین راه برای دستیابی و تحلیل داده با کمترین زمان و هزینه، عوامل موثر بر سازمان، استفاده از نرم افزار bi است.

 نرم افزار هوش تجاری BI چیست؟ – نرم افزار حسابداری bi
نرم افزار هوش تجاری BI چیست؟ – نرم افزار حسابداری bi | آرین سیستم

به گزارش گروه آرین؛ هوشمندی کسب و کار به معنای افزایش سوددهی سازمان با کمترین زمان و هزینه لازم و با استفاده از اطلاعات موجود است که میزان موفقیت مدیران در تصمیم گیری و پیش بینی را به حداکثر می‌رساند. با نرم افزار هوش تجاری هر شخصی در هر رده‌ای از سازمان می‌تواند دسترسی قابل اعتماد و به روز به اطلاعات داشته باشد و به صورت عمقی اطلاعات را بررسی و برداشت خود را به اشتراک بگذارد.

هوش تجاری چیست؟

امروزه با توجه به پیشرفت علم و دانش، هر سازمانی برای تداوم فعالیت خود در محیط پر رقابت تجاری، سعی در بهره‌مندی از دانش و ابزار تجزیه و تحلیل اطلاعات تجاری به عنوان مزیت رقابتی دارد. در اواخر سال 1980 یکی از کارشناسان گروه تحقیقی گارتنر در جهت حمایت و افزایش قابلیت مدیران در تصمیم‌گیری سازمان، به معرفی هوش تجاری bi برگرفته از اصطلاح Business Intelligence به عنوان یک رویکرد و معماری خاص برای تصمیم گیری هوشمند کسب و کار پرداخت.

 در تعریف هوش تجاری می‌توان گفت، به مجموعه مهارت‌ها و همچنین سیستم‌های کاربردی-تحلیلی گفته می‌شود که با جمع آوری، ذخیره سازی، تحلیل و دسترسی کارآمد، در تولید محصولات جدید و حل مسائل مهم به کار می‌رود. به بیان ساده تر هوش تجاری فرآیند بالا بردن سوددهی سازمان به کمک داده‌های موجود در نرم افزار bi و در جهت تصمیم گیری مدیران و صاحبان کسب و کار است.

نکته مهمی‌ که باید در ادامه‌ی تعریف هوش تجاری به آن اشاره کرد، عوامل موثر بر هوش تجاری در سازمان‌ها است. زمانی که نیازهای اطلاعاتی سازمان شناسایی و مدیران با نرم افزار هوش تجاری به اهداف سازمان دست می‌یابند، می‌توان گفت که اثر بخشی نرم افزار bi موفقیت آمیز بوده است؛ اما همان طور که سیستم هوش تجاری بر روی عملکرد سازمان تاثیر گذار است، بالعکس عوامل بیرون و درون سازمانی نیز همچون نیروی انسانی، رقبا و مشتریان، نحوه‌ی ارتباط با تامین کنندگان و زیر ساخت‌های فنی بر عملکرد نرم افزار هوش تجاری تاثیر می‌گذارد.

نرم افزار هوش تجاری

برای اداره یک شرکت و یا سازمان با وجود عملکرد خوب سیستم‌هایی همچون  CRM، MIS و  برنامه‌ریزی منابع انسانی erp در ثبت و انجام تراکنش‌ها و تعاملات داده‌ها، متاسفانه مدیران و کاربران شاهد محدودیت در دسترسی به داده‌ها و گزارش گیری تحلیلی هستند. در حالی که از طریق تحلیل داده‌ها و گزارش گیری نرم افزار bi به عنوان برترین سیستم مدیریت هوشمند، عملکردی بدون دردسر اضافی و خطای محیطی و انسانی برای تصمیم گیری مدیران ایجاد می‌شود.

نرم افزار هوش تجاری بر اساس تکنولوژی OLAP طراحی و با استفاده از تکنولوژی گردآوری عمیق تر داده‌ها توانایی تحلیل و به اشتراک گذاری اطلاعات را بین کارکنان، شرکاء و عرضه کنندگان به ارمغان می‌آورد. از عمده مزایای نرم افزار هوش تجاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برآورد وقایع آینده و تحلیل روند کاری
  • افزایش سرعت تصمیم گیری و تحویل بالا
  • استخراج و کشف روابط ناشناخته بین داده‌ها
  • ساده کردن فرآیندهای کسب و کار

نرم افزار هوش تجاری به دو صورت متن باز و متن بسته در سیستم‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. نرم افزار هوش تجاری متن باز به صورت آزاد از مدل سازی داده گرفته تا  OLAP و ETL با قابلیت تغییر کد منبع قابل توزیع است.

نرم افزارهای هوش تجاری چه امکانات و مزایایی برای سازمان دارند؟

به طور کلی توجه و نظارت بر فعالیت سازمان با استفاده از نرم افزار هوش تجاری برای مقابله با فعالیت‌های نادرست، موجب تسهیل برنامه‌ریزی و کاهش تصمیمات نا به جا می‌شود. با توجه به اهمیت استفاده از هوش تجاری bi در تصمیم گیری مدیران، در ادامه 5 ویژگی شاخص و کاربردی نرم افزار هوش تجاری را در مدیریت و سوددهی کسب و کارهای گوناگون بررسی خواهیم کرد.

مدیریت یکپارچه اطلاعات

تمایل کاربران سازمان به قرار گرفتن داده‌ها به صورت گسترده در قسمت‌های گوناگون سازمانی زیاد است. بسیاری از مدیران سازمانی بر این باور و اعتقاد هستند که erp سیستم مناسب کسب و کارشان است و به راحتی می‌توانند بین اطلاعات واحدهای مختلف مالی و اداری سازمان تعادل و یکپارچگی ایجاد کنند؛ اما در مقابل بسیاری دیگر از مدیران که سعی دارند همگام با پیشرفت تکنولوژی کسب و کار خود را بروزرسانی کنند، ترجیح می‌دهند با استفاده از نرم افزار bi تصویر جامع‌تری از منابع داده‌های مختلف داشته باشند و پیش بینی دقیق تری با توجه به این گونه اطلاعات در نرم افزار bi یکپارچه ارائه دهند.

تسریع پاسخ دهی

بر خلاف دهه‌های گذشته که با استفاده از هوش تجاری bi تحلیل یک مجموعه داده کوچک فقط تحت دسترسی متخصصان نرم افزار bi بود و صاحبان کسب و کار برای یافتن پاسخ یک سوال خود باید چندین روز صبر می‌کردند، امروزه انواع نرم افزار هوش تجاری با رابط‌های گرافیکی، مجموعه داده‌های سیستم مدیریت پایگاه داده و دخالت تحلیل‌گر انسانی با سرعت بالا عملیات جستجو تحلیلی را  انجام می‌دهند. به گفته رابین شوماخر، مدیر محصول DataStax به کمک نرم افزار هوش تجاری، کسب و کارها امکان سفارشی سازی و تعاملات با مشتریان خود را به صورت آنلاین و با سرعت و همچنین با تاثیر مثبت بر روی خرید خواهند داشت که این خود باعث برنده شدن در رقابت با شرکت‌هایی خواهد شد که از روش‌های قدیمی‌ سیستم هوش تجاری استفاده می‌کنند.

Data Visualization تجسم داده

تا چندین سال پیش خیلی از مدیران برای سازمان دهی و قابل فهم بودن داده‌های کسب و کار جهت تجزیه و تحلیل و تصمیم‌گیری ساعت‌ها زمان خود را صرف تهیه یک لیست از داده‌های مهم می‌کردند. اما امروزه با وجود تکنولوژی‌های ساختاری در نرم افزار هوش تجاری و بهره‌مندی از روش‌های روز افزون برای مشاهده اطلاعات، مدیران به راحتی و در اسرع وقت می‌توانند به جمعی از داده‌های مهم قابل تجزیه و تحلیل دسترسی داشته باشند.

تصمیم‌گیری به موقع

در گذشته تمام داده‌ها از بخش‌های مختلف کسب و کار جمع آوری می‌شد و بعد از مدت زمانی مدیران می‌توانستن بر اساس نیاز خود به اطلاعات تصمیم‌گیری کنند؛ اما امروزه با وجود نرم افزار bi به عنوان ابزار هوش تجاری، روش‌های قدیمی‌ دسترسی به اطلاعات و تصمیم گیری با حداکثر زمان متوقف، و فرصت برای رشد و بازدهی مدیران با دید فراگیر در مورد عملیات کاری فراهم شده است و مدیران در اسرع وقت می‌توانند به اطلاعات دسترسی و تصمیم گیری‌های لازم را انجام دهند.

دسترسی آسان به پایگاه داده

توانایی ارائه‌ی هوش عملی یکی از بزرگترین و با اهمیت‌ترین دلایلی است که هوش تجاری bi طرفداران زیادی دارد. فرآیند سیستم هوش عملی طراحی شده در نرم افزار هوش تجاری به کاربران امکان دسترسی سریع و آسان به پایگاه داده‌های قبلی را می‌دهد و داده‌های جدید با امکان درج مختصات جغرافیایی، تعداد کلیک کاربران و دیگر امکانات به طور روز افزونی در کسب و کار اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

تکنیک‌های بهبود عملکرد سیستم هوش تجاری

به دلیل استقبال شرکت‌ها به استفاده از راه حل‌های نرم افزار bi در چند سال اخیر و مطالعه و بررسی مقالات هوش تجاری pdf منتشر شده توسط مدیران کارآمد، موجب کشف فرصت‌های جدید و صرفه جویی در هزینه‌های کسب و کار و در نهایت افزایش کارایی سازمان با توجه به تصمیمات صحیح مدیران می‌شود. اما در جهت عملکرد بهتر سیستم bi آشنایی با مهارت‌های کار با نرم افزار هوش تجاری همچون:

  • بررسی و شناخت پروسه روابط بین افراد و انتقال اطلاعات به اشخاص
  • در نظر گرفتن روابط بین کاربران در جهت پوشش زنجیره ارزش بنگاه و از قلم نیفتادن ثبت و بررسی اطلاعات در نرم افزار bi
  • آشنایی با مهارت‌های خاص اجرای فرآیندهای کلان و خاص بهبود سازمان.
  • مهارت‌های فناوری اطلاعات و پشتیبانی متدولوژی تحلیل که به صورت فنی در نرم افزار bi به تغییرات مدیریت کمک می‌کند.
  • مهارت‌های تحلیلی در نرم افزار bi که شامل خلاصه‌سازی تحلیل، کاوش و تشریح درست و … با اهمیت و ضروری است.

رویکرد نوین نرم افزار حسابداری bi

در قلب هر شرکت، فعالیت حسابداری با مسئولیت جمع آوری و گزارش‌گیری تمام تراکنش‌های مالی و صرف نظر از محل و صنعت وجود دارد. پردازش و پشتیبانی اطلاعات فرآیند حسابداری به وسیله‌ی نرم‌افزارهای کاربردی، موجب شده تا شرکت‌های کوچک و بزرگ بتوانند به راحتی تراکنش‌های مالی خود را پردازش کنند؛ اما تغییرات سازمانی در مقابل این پیچیدگی محاسباتی و گزارش دهی‌، مشکلاتی را در مقابل به روزآوری سیستم و پیشرفت دانش فنی پیش می‌آورد.

حسابداران با استفاده از ابزار جدید ذخیره سازی اطلاعات می‌توانند فرآیندهای حسابداری گذشته را به سمت تکنولوژی جدید هدایت کنند و برای تصمیم گیری، تنظیم فعالیت‌ها و تبدیل داده‌ها به هوش تجاری استفاده کنند. چرا که تکنولوژی جدید حسابداری bi به منظور برنامه ریزی و کنترل فعالیت خرید و فروش و یا حتی بازاریابی نقش مهمی‌ دارد.

از مزایای سیستم حسابداری bi می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ذخیره سازی تخصصی اطلاعات
  • تصمیم‌گیری خودکار
  • مزیت رقابتی
  • توزیع تخصصی اطلاعات
  • مهارت و نرمال سازی تصمیم‌گیری

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نرم افزار ERP آرین سیستم

شرکت داده پردازی آرین سیستم در سال 1383 توسط جمعی از متخصصین و نخبگان تحلیل نرم افزار و حسابداری با شعار | انعطاف پذیری بسیار بالای نرم افزار آرین سیستم | فعالیت خود را آغاز کرد. گروه آرین توانست با هدف همگام سازی و تولید نرم افزار مدیریت یکپارچه ، بسیاری از سایت های نرم افزار موجود در بازار را بررسی و تحلیل کند و نیاز مشتریان را به خوبی شناسایی کرده و اقدام به تولید نرم افزار حسابداری آرین سیستم کند. پشتکار و دقت تا حدی بود که شرکت آرین سیستم توانسته است با گذشت کمتر از دو دهه از فعالیت خود ، گامی بزرگ در جهت ارائه خدمات و مشاوره نرم افزار در حوزه نرم افزار اتوماسیون اداری و حسابداری بردارد. گروه آرین در سال های اخیر با بکارگیری آخرین دست آوردهای فناوری اطلاعات و با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی در زمینه اجرا و پشتیبانی شبکه نیز توانسته است نسبت به رقبای خود سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]