اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960507255727251

اصول انبارداری نوین در فرآیندهای سیستم حسابداری انبار

کد: 13960507255727251

https://goo.gl/CCE8h6

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رشد جمعیت، امکان تولید انبوه کالا فراهم شده است و این خود زمینه را برای به‌وجودآمدن سازمان‌های عظیم مهیا کرده است. در این نظام پیچیده، اصول انبارداری نقش مهمی را به عنوان واسطه موجبات گردش کالا ایفا می‌کند.

اصول انبارداری نوین در فرآیندهای سیستم حسابداری انبار | آرین سیستم

اصول انبارداری و مدیریت سیستم حسابداری انبار و اموال در نرم افزار انبار آرین سیستم ، امکان تولید کالا و کنترل هزینه بهای تمام شده یک کالا را فراهم کرده است

به گزارش  آرین سیستم با توجه به شرایط و ساختار سازمانی، وجود یک نرم‌افزار انبار کارآمد امری اجتناب‌ناپذیر است و نرم‌افزار انبار آرین سیستم به عنوان یک سیستم انبارداری سیستماتیک مورد استفاده در بسیاری از شرکت‌ها، می‌تواند با ویژگی‌هایی همچون کنترل بر هزینه‌های بهای تمام‌شده یک کالا، کنترل تامین موجودی انبار برای خرید به موقع نقش مهمی در با نقدینگی سازمان و موجودی‌ کالا و مواد ایفا کند.

انبارداری چیست؟

اصول انبارداری در امور کارپردازی و تدارکات دارای اهمیت خاص و متضمن مزایایی در سازمان و مراکز تولیدی بزرگ است. اگر بخواهیم به طور خلاصه اصول انبارداری را تعریف کنیم می‌توان گفت: فرآیند انبارداری شامل دریافت کالا از خارج یا قسمت‌های دیگر شرکت به انواع انبار و نگهداری و ثبت مشخصات کالا در نرم‌افزار انبارداری ساده و همچنین توزیع اجناس مورد نیاز خریدار با قیمت مناسب و در حداقل وقت ممکن با توجه به قوانین اصول انبارداری است.

شرح وظایف مسئول انبار

در زمان استخدام سرپرست انبار به غیر از اینکه شخص باید یک سری مهارت‌های لازم مانند آشنابودن به اصول انبارداری و فنون انبارگردانی و همچنین داشتن روحیه امانت‌داری و کنترل مشخصات کالا، باید با شرح وظایف خود نیز آشنا باشد. از دیگر مسئولیت‌های سرپرست انبار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طبقه‌بندی و فهرست‌کردن همه اقلام تحویل‌‌شده به انبار
ثبت عملیات ورود و خروج کالا در فرم درخواست کالا از انبار
در قبال تحویل کالا، ثبت و تبادل رسید انبار
انبارگردانی دوره‌ای و بررسی مغایرت‌های موجودی انبار
تهیه و آماده‌سازی گزارش‌های عملیات دوره‌ای انبار و موجودی‌ها
رعایت سایر مقررات و اصول انبارداری
نظارت و کنترل حمل و نقل کالا در داخل انبار
انجام خریدهای لازم برای تدارکات پروژه

حسابداری انبار چیست

یکی از عوامل موفقیت در بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها، دسترسی به موقع اطلاعات موجودی انبار است و یکی از نرم‌افزارهای اصلی مالی و اداری در این زمینه بهترین نرم‌افزار انبارداری است.

اگر بخواهید به بررسی حسابداری انبار در چند سال گذشته بپردازید خواهید دید که انبارداری با اکسل انجام می‌شد و به غیر از زمان زیادی که هدر می‌رفت، اشتباهاتی در ثبت ورود و خروج و مشخصات کالای انبار به وجود می‌آمد. اما زیاد بودن حجم ورود و خروج کالا و ارتباط بین عملیات خرید و فروش، تولید و انبار باعث شد متخصصان برای کمک به شاخه انبارداری هر روز نرم‌افزار انبار جامع‌تری مثل نرم‌افزار انبار و حسابداری انبار آرین سیستم روانه بازار کنند.

 

برخی از روش‌های ریالی‌کردن حساب موجودی کالا در نرم‌افزار انبارداری

روش FIFO یا اولین صادره از اولین وارده
روش LIFO یا اولین صادره از آخرین وارده
روش میانگین موزون و میانگین متحرک
روش شناسایی ویژه

مزایای استفاده از قفسه انبار در کنترل موجودی انبار

امروزه با پیشرفت صنعت و افزایش تولید داخلی، استفاده درست از فضا و کنترل موجودی انبار امری مهم در اصول انبارداری است. شما دیگر کمتر انبار یا فروشگاهی را می‌توانید ببینید که مجهز به قفسه‌بندی نباشد. قفسه انبار که بر اساس تفاوت محصولات و اصول انبارداری نوع و طبقه‌بندی متفاوتی دارد، با توجه به فضای کم کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها نقش مهمی در نظم‌دهی و رفع نیاز مشتری در اسرع وقت دارد. به طور مثال در یک انبار مواد غذایی قفسه بندی و چیدمان باید طوری تعبیه شود که ایمنی انبار مهیا باشد و مسئول انبار به راحتی بتواند به وسایل دسترسی داشته باشد و نیاز مشتری را برطرف کند.

از دیگر مزایای  قفسه‌بندی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تسهیل و تحویل کالا در اسرع وقت به خریدار کالا
کمترین زمان و هزینه برای کنترل موجودی و فرآیند انبار داری
حداقل میزان ضایعات کالا به دلیل چیدمان نامناسب کالا
دسترسی آسان به کالا و استفاده از فضا به بهترین شکل

اهم امکانات موجود در طراحی یک سیستم انبارداری

در یک پروژه انبارداری قابلیت‌های مختلفی می‌تواند در روش انبارداری وجود داشته باشد. نرم‌افزار انبار چه ساده و در حد ثبت و ورود خروج کالا باشد، چه پیچیده و دارای امکانات مختلف، باید دارای حداقل امکانات لازم در انبارداری نوین باشد.

اطلاعات پایه

کدگذاری اتوماتیک کالا و نگهداری اطلاعات کالا
تعریف انبار و تعیین دسترسی کاربران به تعداد نامحدود
بهره‌مندی از واحد سنجش به صورت فرعی و اصلی

مدیریت اسناد

ثبت اسناد تولید، انتقال، خرید ورورد کالا به انبار
ثبت سند مربوط به انتقال کالا از انباری به انبار دیگر
ثبت اسناد مربوط به انتقال و فروش کالا در زمان خروج کالا از انبار

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نرم افزار ERP آرین سیستم

شرکت داده پردازی آرین سیستم در سال 1383 توسط جمعی از متخصصین و نخبگان تحلیل نرم افزار و حسابداری با شعار | انعطاف پذیری بسیار بالای نرم افزار آرین سیستم | فعالیت خود را آغاز کرد. گروه آرین توانست با هدف همگام سازی و تولید نرم افزار مدیریت یکپارچه ، بسیاری از سایت های نرم افزار موجود در بازار را بررسی و تحلیل کند و نیاز مشتریان را به خوبی شناسایی کرده و اقدام به تولید نرم افزار حسابداری آرین سیستم کند. پشتکار و دقت تا حدی بود که شرکت آرین سیستم توانسته است با گذشت کمتر از دو دهه از فعالیت خود ، گامی بزرگ در جهت ارائه خدمات و مشاوره نرم افزار در حوزه نرم افزار اتوماسیون اداری و حسابداری بردارد. گروه آرین در سال های اخیر با بکارگیری آخرین دست آوردهای فناوری اطلاعات و با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی در زمینه اجرا و پشتیبانی شبکه نیز توانسته است نسبت به رقبای خود سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]