اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960516256687251

نرم‌افزار مدیریت فرایند کسب و کار bpms چیست ؟

کد: 13960516256687251

https://goo.gl/GxsTiJ

، تهران , (اخبار رسمی): در سال‌های اخیر تغییرات گسترده در سازمان‌ها و استفاده بسیار از تکنولوژی و ارتباطات کامپیوتری مانند نرم‌افزار bpms باعث تغییر در شیوه مدیریت سازمان‌ها شده است. مدیران در سازمان‌های مختلف در تلاش‌اند تا سیستم‌های اطلاعاتی و تکنولوژی جدید را در سازمان خود پیاده‌سازی کنند.

نرم افزار مدیریت فرایند کسب و کار bpms چیست ؟
نرم افزار مدیریت فرایند کسب و کار bpms چیست

bpmn به زبانی استاندارد برای bpm گفته می‌شود. bpmn مجموعه‌ای از نشانه‌های مختلف، علامت‌ها و روش‌های استاندارد است که برای مدل‌سازی فرایندهای کسب و کار، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش آرین سیستم، این فعالیت‌ها با استفاده از مدیریت فرایند  و سیستم bpms امکان‌پذیر می‌شود، به همین دلیل در این مقاله به معرفی و توضیح مدیریت فرایند کسب و کار و نرم‌افزار bpms می‌پردازیم.

 

فرایند چیست؟

در این قسمت به تعریف فرایند در مدیریت می‌پردازیم. فرایند به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که به صورت متوالی با یکدیگر ارتباط دارند و در اثر این ارتباط ، محصول یا خدمتی را تولید می‌کنند. برای تولید این خدمت یا محصول به داده‌‌های ورودی نیاز است که پس از انجام مراحلی روی آن‌ها، محصول خروجی را ایجاد می‌کنند. طراحی فرایند‌های سازمان به گونه‌ای است که در نهایت بتواند نیازهای اصلی مشتریان سازمان را برآورده کند.

 

انواع فرایندهای کسب و کار
فرایندهای کسب و کار انواع مختلفی دارند که آشنایی با آن، مدیریت و مهندسی فرایند در هر سازمان بسیار ضروری است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

  • فرایندهای اصلی سازمان
  • فرایندهای توسعه سازمان
  • فرایندهای پشتیبانی سازمان
  • اهمیت بهبود و کنترل فرایند

بسیاری از سازمان‌ها در مسیر حرکت خود به دلایل مختلفی دچار روند نزولی می‌شوند. کنترل و مدیریت فرآیندهای کسب و کار به صورت پیوسته باعث شناخت دلایل این روند و تلاش برای بهبود شرایط می‌شود. یکی دیگر از دلایل کنترل و مدیریت فرایندها، پیشرفت و بهبود رقباست. در صورتی که فعالیت‌های سازمان بهبود نیابد، توانایی رقابت با سازمان‌های دیگر را نخواهد داشت و دیر یا زود از صحنه رقابت کنار خواهد رفت. دلیل دیگر بهبود و مدیریت فرایند، افزایش توقعات مشتریان است. سازمان باید با تغییر نیازهای مشتریان آشنا باشد و رضایت مشتریان را جلب کند تا مشتری‌های خود را از دست ندهد.

 

bpms چیست؟
سیستم‌های مدیریت فرایند کسب و کار یا bpms به مجموعه فعالیت‌هایی برای همسو و یکپارچه‌کردن فعالیت‌ها و فرایند‌های سازمان گفته می‌شود. این فعالیت‌ها با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های جدید امکان‌پذیر است که نتیجه آن باعث افزایش رضایت مشتریان سازمان خواهد شد. برای سیستم bpms نرم‌افزار های مختلفی ارائه شده است که باعث تسهیل در فرایندها می‌شود که در ادامه مقاله به معرفی نرم‌افزار ‌مدیریت کسب و کار و اهمیت آن در سازمان‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

نرم‌افزار bpms
با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از نرم‌افزارهای مختلف برای مدیریت فرایند از جمله نرم‌افزار bpms در سازمان‌های مختلف بسیار افزایش یافته است. آموزش برنامه bpms بسیار ساده است و با کمی جست‌وجو در اینترنت یا یک دوره آموزشی کوتاه، می‌توان با نحوه استفاده از این نرم‌افزار آشنا شد.

 

مزایای استفاده از نرم‌افزار bpms

  • بهبود انجام کارها و مدیریت فرایندهای سازمان
  • سرعت بخشیدن به روند انجام فعالیت‌ها
  • امکان مشاهده انحرافات در انجام فرایندها
  • کاهش هزینه‌های سازمان
  • ارزیابی فعالیت واحدهای مختلف سازمان
  •  

نرم افزار process maker
با استفاده از نرم‌افزار process maker می‌توان فرایندهای مختلفی که در سازمان وجود دارد و جریان های کاری مختلف را به راحتی و بدون استفاده از کدنویسی ایجاد کرد. در حقیقت برنامه‌نویسان سازمان به جای برنامه‌نویسی، وقت خود را صرف طراحی‌کردن فرایندهای مختلف می‌کنند.

 

bpmn چیست؟
bpmn به زبانی استاندارد برای bpm گفته می‌شود. bpmn مجموعه‌ای از نشانه‌های مختلف، علامت‌ها و روش‌های استاندارد است که برای مدل‌سازی فرایندهای کسب و کار، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از کتاب‌های مختلف و جزوه bpmn که توسط نویسندگان بسیاری تهیه شده است می‌توان به طور کامل با آموزش فارسی bpmn آشنا شد. در حال حاضر برای bpmn استانداردهای مختلفی ارائه شده است که bpmn 2.0 یکی از معتبرترین استانداردها برای مدل‌سازی فرایندها است. برای bpmn 2.0 آموزش‌های مختلف، فیلم‌ها و کتاب‌های آموزشی بسیاری وجود دارد که استفاده از آن‌ها باعث آشنایی بهتر خواهد شد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نرم افزار ERP آرین سیستم

شرکت داده پردازی آرین سیستم در سال 1383 توسط جمعی از متخصصین و نخبگان تحلیل نرم افزار و حسابداری با شعار | انعطاف پذیری بسیار بالای نرم افزار آرین سیستم | فعالیت خود را آغاز کرد. گروه آرین توانست با هدف همگام سازی و تولید نرم افزار مدیریت یکپارچه ، بسیاری از سایت های نرم افزار موجود در بازار را بررسی و تحلیل کند و نیاز مشتریان را به خوبی شناسایی کرده و اقدام به تولید نرم افزار حسابداری آرین سیستم کند. پشتکار و دقت تا حدی بود که شرکت آرین سیستم توانسته است با گذشت کمتر از دو دهه از فعالیت خود ، گامی بزرگ در جهت ارائه خدمات و مشاوره نرم افزار در حوزه نرم افزار اتوماسیون اداری و حسابداری بردارد. گروه آرین در سال های اخیر با بکارگیری آخرین دست آوردهای فناوری اطلاعات و با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی در زمینه اجرا و پشتیبانی شبکه نیز توانسته است نسبت به رقبای خود سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | علم و آموزش