اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960525258087397

18 توصیه برای ارائه یک سخنرانی عالی

کد: 13960525258087397

https://goo.gl/yuFxdt

، (اخبار رسمی): توانایی ارائه یک سخنرانی عالی لازمه بسیاری از مشاغل است و تقویت‌ مهارت‌های فردی در این زمینه می‌تواند موفقیت‌های چشمگیری را در زمینه‌های مختلف به ارمغان آورد.

18 توصیه برای ارائه یک سخنرانی عالی
سایت خبری دو زبانه زبانگو - www.Zabangu.com

ارائه یک سخنرانی موفق نیاز به تمرین بسیار زیادی دارد اما رعایت این 18 نکته می‌تواند مهارت‌های شما را در این زمینه تقویت کند.

به گزارش سایت خبری دو زبانه زبانگو به نقل از lifehack.com بدل‌شدن به یک سخنران ماهر و با اعتماد به نفس، نیاز به تمرین بسیار زیادی دارد اما رعایت نکات زیر می‌تواند شما را در این مسیر یاری کند:

1- قانون 30-20-10 – این قانون می‌گوید که یک ارائه پاورپوینتی نباید بیشتر از 10 اسلاید داشته باشد، نباید بیشتر از 20 دقیقه طول بکشد و نباید هیچ متنی با فونت کمتر از 30 داشته باشد.

2- سرگرم‌کننده باشید – سخنرانی‌ باید سرگرم‌کننده و آموزنده باشد.

3- از سرعت خود کم کنید – سخنرانان عصبی و بی‌تجربه تمایل دارند بیش از حد سریع صحبت کنند.

4- ارتباط چشمی – با تمامی افراد در اتاق، ارتباط چشمی برقرار کنید.

5- خلاصه 15 کلمه‌ای – آیا می‌توانید ایده‌ خود را در پانزده کلمه خلاصه کنید؟ اگر نه، آن را مجدداً بنویسید و دوباره سعی کنید.

6- قانون 20-20 – پیشنهادی دیگر برای اسلایدشو. این یکی می‌گوید که شما باید بیست اسلاید داشته باشید که هر کدام دقیقاً 20 ثانیه طول بکشد.

7- از رو نخوانید – اگر شما سخنرانی‌تان را بدون سرنخ بلد نیستید، این شما را فقط مایه حواس‌پرتی بیشتر نمی‌کند. این نشان می‌دهد شما واقعاً پیام خود را درک نمی‌کنید که ضربه بزرگی به هر گونه اعتمادی خواهد بود که حضار به شما دارند.

8- داستان تعریف کنید – اگر قرار است ارائه شما طولانی‌تر باشد، نکات خود را از طریق داستان‌ کوتاه، لطیفه و حکایت، توضیح دهید.

9- با صدای رسا صحبت کنید – هیچ چیزی بدتر از سخنرانی نیست که نمی‌توانید صدایش را بشنوید.

10- ژست‌ها را برنامه‌ریزی نکنید – هر ژستی که شما از آن استفاده می‌کنید باید دنباله‌ی پیام شما و هر گونه احساسی باشد که آن پیام منتقل می‌کند.

11- «سوال خوبیه» – شما می‌توانید از حرف‌هایی مثل «سوال واقعاً خوبیه» یا «خوشحالم که این را از من پرسیدید» استفاده کنید تا برای خودتان چند ثانیه وقت بخرید تا پاسختان را ساماندهی کنید.

12- نَفَس‌تان را تو بدهید نه بیرون – احساس می‌کنید نیاز دارید از قاتلان ارائه‌ مثل «اوم»، «آه» یا «همانطور که می‌دانید» استفاده کنید؟ آنها را با یک مکث در حالی که نَفَس کوتاهی را تو می‌دهید، جایگزین کنید.

13- زود برسید، واقعاً زود – زود برسید، اتاق را ورانداز کنید، اسلایدشو خود را مرور کنید و مطمئن شوید که هیچ اشکال فنی‌ای وجود نخواهد داشت.

14- تمرین کنید – مهارت‌های سخنرانی خود را مرتباً جلوی حضار تمرین کنید.

15- عذر خواهی نکنید – عذرخواهی فقط زمانی مفید است که شما کار اشتباهی انجام داده‌اید. از آن برای توجیه کردن بی‌کفایتی یا شکسته‌نفسی کردن مقابل حضار استفاده نکنید.

16- اگر اشتباه‌ کرده‌اید، قطعاً عذرخواهی کنید – یک هشدار در مورد قانون بالا این است که اگر دیر کرده‌اید یا مشخص شده است که در اشتباه هستید، باید عذرخواهی کنید.

17- خودتان را جای حضار بگذارید – هنگام نوشتن یک سخنرانی، آن را از منظر حضار ببینید.

18- لذت ببرید – به نظر غیرممکن می‌آید؟ با کمی تمرین شما می‌توانید علاقه شدید خود نسبت به موضوع را به ارائه‌های خود تزریق کنید. اشتیاق، مسری است.

علاقه‌مندان می‌توانند این مطلب و سایر اخبار و مطالب متنوع و آموزنده را به صورت دو زبانه (همزمان به فارسی و انگلیسی) در سایت و اپلیکیشن زبانگو مطالعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زبانگو

زبانگو اولین سایت در نوع خود در ایران است که در آن می‌توانید مطالب آموزنده و جذابی را در حوزه‌های مختلف از جمله موفقیت، سبک زندگی، کسب و کار و فناوری همزمان به زبان‌های فارسی و انگلیسی مطالعه کنید. هدف زبانگو ایجاد انگیزه در خوانندگان برای بهتر زندگی کردن و کمک به تقویت زبان انگلیسی و اطلاعات عمومی آنها در زمینه‌های مختلف است. این سایت همچنین بستری را برای معرفی استارتاپ‌ها فراهم آورده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی