اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960813266627397

قابل توجه کارآفرینان، صاحبان ایده و مدیران کسب و کار:

8 چیزی که باید در طرح کسب و کارتان بگنجانید

کد: 13960813266627397

https://goo.gl/RqDtj2

، (اخبار رسمی): هر چیزی در زندگی به برنامه نیاز دارد و این در مورد کسب و کار هم صدق می‌کند. هر کسب و کاری، چه یک استارتاپ چه یک سازمان تکامل یافته و سودآور، به طرح کسب و کار نیاز دارد.

8 چیزی که باید در طرح کسب و کارتان بگنجانید
اخبار و اطلاعات عمومی دو زبانه (همزمان به فارسی و انگلیسی) - www.Zabangu.com

طرح کسب و کار در ظاهر پیچیده است؛ اما با رعایت چند نکته‌ی اصلی می‌توانید به راحتی برنامه‌ای را برای کسب و کارتان طراحی کنید. با مطالعه این مقاله با 8 بخش اصلی طرح کسب و کار آشنا شوید.

به گزارش سایت خبری دو زبانه زبانگو به نقل از سایت Entrepreneur؛ موارد زیر عناصر اصلی یک طرح کسب و کار هستند که توجه به آنها می‌تواند شما را به موفقیت نزدیک‌تر کند:

 

1- خلاصه‌ی اجرایی

خلاصه‌ی اجرایی یک خلاصه یک یا دو صفحه‌ای از کل طرح کسب و کار شماست. اغلب نوشتن خلاصه اجرایی بعد از اینکه تمام جزئیات را درون طرح خود نهایی کرده‌اید، آسان‌تر است.

 

2- توصیف کسب و کار

در توصیف کسب و کارتان باید جنبه‌های مختلف خدمات خود، تاریخچه‌ی حوزه خود و اتفاقات جاری و اهداف شخصی خود، عناصری که به موفقیت شما می‌افزایند و مالکیت شرکت خود را بگنجانید. این بخش مهم‌ترین بخش طرح کسب و کار شماست و زمینه را برای اطلاعاتی که باید در بقیه طرح گنجانده شود، فراهم خواهد کرد.

 

3- محصولات و خدمات

هر کسی محصول یا خدماتی دارد که در حال ارائه‌ی آن به یک مشتری احتمالی است. شما باید بتوانید چیزی که دارید می‌فروشید را توصیف کنید و همچنین تعیین کنید چه چیزی محصول یا خدمات شما را منحصر به فرد می‌کند.

 

4- فروش و بازاریابی

این بخش بسیار مهم است چرا که دریچه‌ای را به سوی صنعت شما، وضعیت بازار و هزینه‌های عمومی باز می‌کند و همچنین فرصتی را برای شما فراهم می‌آورد تا خود را از رقبا متمایز کنید.

 

5- عملیات

هدف این بخش این است که به شما کمک کند طرح کلی بخش اجرایی‌تر کسب و کارتان را بکشید، از جمله اینکه چطور فعالیت می‌کنید، دفتر شما کجا قرار دارد، کارمندان یا دستیار شما، تجهیزات، هزینه‌های جاری و سایر مخارج، روابط حقوقی، شبکه تأمین‌کنندگان و سیاست‌های اعتباری شما.

 

6- تیم مدیریت

اگر مشاوران یا افرادی دارید که به شما کمک می‌کنند تا کسب و کارتان را مدیریت کنید، اینجا جایی است که مشارکت و سِمَت آنها را ذکر می‌کنید. 

 

7- توسعه

اینجا قسمتی است که می‌توانید کمی رویاپردازی کنید. همه چیز در این بخش بر اساس واقعیت محض نیست. افکار خود را به آینده معطوف کنید و بزرگ بیندیشید. توسعه، بخش ضروری کسب و کار برای رقابت‌پذیر بودن است؛ بنابراین مطمئن شوید که هنگام نوشتن این بخش از طرح‌تان، زمان قابل‌توجهی را صرف می‌کنید.

 

8- خلاصه مالی

حالا به واقعیت برمی‌گردیم! شما باید گزارشی از معاملات مالی و سرمایه‌گذاری‌های خود ارائه دهید و توضیح دهید چطور به جایگاهی که اکنون در آن قرار دارید، رسیدید.  با کمی انعطاف پذیری، می‌توانید پیش‌بینی کنید شرکت‌تان چطور عمل خواهد کرد و وضعیت مالی خود از جمله سلامت کلی کسب و کارتان و گردش پول نقد خود را ارزیابی کنید.

 

این مطلب و سایر اخبار و مطالب متنوع و آموزنده را به صورت دو زبانه (همزمان به فارسی و انگلیسی) در سایت و اپلیکیشن زبانگو مطالعه کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زبانگو

زبانگو اولین سایت در نوع خود در ایران است که در آن می‌توانید مطالب آموزنده و جذابی را در حوزه‌های مختلف از جمله موفقیت، سبک زندگی، کسب و کار و فناوری همزمان به زبان‌های فارسی و انگلیسی مطالعه کنید. هدف زبانگو ایجاد انگیزه در خوانندگان برای بهتر زندگی کردن و کمک به تقویت زبان انگلیسی و اطلاعات عمومی آنها در زمینه‌های مختلف است. این سایت همچنین بستری را برای معرفی استارتاپ‌ها فراهم آورده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]