اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960611259927397

توصیه‌هایی مفید برای مودبانه ’نه‘ گفتن

کد: 13960611259927397

https://goo.gl/BQsCeB

، (اخبار رسمی): افراد بسیاری توانایی نه گفتن در شرایط مختلف را ندارند و گاهی اوقات آن را نشانه بی‌احترامی می‌دانند. اما باید به خاطر داشته باشیم که نه گفتن به بسیاری از مسائل می‌تواند به معنی آری گفتن به مسائلی بسیار مهم‌تر و سودمندتر باشد.

توصیه‌هایی مفید برای مودبانه ’نه‘ گفتن
اخبار و اطلاعات عمومی دو زبانه (همزمان به فارسی و انگلیسی) - www.Zabangu.com

نه گفتن هنری است که می‌تواند دستاوردهای بسیار خوبی را در زندگی برای ما به ارمغان بیاورد. با یادگرفتن نکاتی در مورد مودبانه نه گفتن، می‌توانیم زندگی خود را بهبود ببخشیم.

به گزارش سایت خبری دو زبانه زبانگو به نقل از Lifehack.com، اینها چند توصیه برای یادگرفتن هنر ظریف نه گفتن است:

 

برای وقتتان ارزش قائل شوید.

مشغله‌هایتان را بدانید و درک کنید که وقتتان چقدر با ارزش است. در این صورت، زمانی که کسی از شما می‌خواهد تا بخشی از وقتتان را به مشغله جدیدی اختصاص دهید، خواهید دانست که نمی‌توانید انجامش دهید.

 

اولویت‌هایتان را بدانید.

حتی اگر کمی وقت اضافه هم داشته باشید، آیا این مشغله جدید واقعاً همان شیوه‌ای است که می‌خواهید آن زمان را بگذرانید؟

 

نه گفتن را تمرین کنید.

کار نیکو کردن از پر کردن است. گفتن «نه» هر چند باری که می‌توانید، روشی عالی برای بهتر شدن در آن و احساس راحتی بیشتر داشتن با گفتن این کلمه است.

 

عذرخواهی نکنید.

«متأسفم اما…» یکی از روش‌های رایج برای شروع کردن است چون مردم فکر می‌کنند که مودبانه‌تر به نظر می‌رسد. اگرچه مودب بودن مهم است، عذرخواهی فقط باعث می‌شود شما ضعیف به نظر برسید.

 

از بیش از حد مهربان بودن دست بردارید.

مودب بودن مهم است اما همیشه بله گفتن، فقط به شما ضربه می‌زند. زمانی که گرفتن زمان (یا پولتان) را برای مردم آسان می‌کنید، آنها به انجام این کار ادامه خواهند داد.

 

پیشدستی کردن.

پیشدستی کردن در مورد درخواست‌ها، اغلب بسیار آسان‌تر از «نه» گفتن به آنها بعد از مطرح شدن آن درخواست است.

برای مثال، اگر می‌دانید که احتمالاً درخواست‌هایی در یک جلسه مطرح خواهند شد، به محض اینکه وارد جلسه می‌شوید، صرفاً به همه بگویید: «ببینید بچه‌ها، هفته من کاملاً با چند پروژه فوری پر شده و قادر نخواهم بود هیچ درخواست جدیدی را قبول کنم.»

 

زمان بخرید.

به جای بلافاصله جواب دادن، اغلب بهتر است که به آن شخص بگویید در مورد درخواستش فکر خواهید کرد و به آنها اطلاع خواهید داد.

این کار به شما اجازه خواهد داد که آن را بررسی کنید و مشغله‌ها و اولویت‌هایتان را چک کنید.

 

شاید بعداً.

اگر گزینه‌ای هست که به جای دست رد زدن به سینه آن شخص، دوست دارید آن را باز نگه دارید، اغلب بهتر است بگویید: «فرصت جالبی به نظر می‌آید اما در حال حاضر وقت ندارم. شاید بتوانی بعداً با من چک کنی.»

دفعه بعد، زمانی که با شما چک می‌کنند، ممکن است وقت آزاد در اختیار داشته باشید.

این مطلب و سایر اخبار و مطالب متنوع و آموزنده را به صورت دو زبانه (همزمان به فارسی و انگلیسی) در سایت و اپلیکیشن زبانگو مطالعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زبانگو

زبانگو اولین سایت در نوع خود در ایران است که در آن می‌توانید مطالب آموزنده و جذابی را در حوزه‌های مختلف از جمله موفقیت، سبک زندگی، کسب و کار و فناوری همزمان به زبان‌های فارسی و انگلیسی مطالعه کنید. هدف زبانگو ایجاد انگیزه در خوانندگان برای بهتر زندگی کردن و کمک به تقویت زبان انگلیسی و اطلاعات عمومی آنها در زمینه‌های مختلف است. این سایت همچنین بستری را برای معرفی استارتاپ‌ها فراهم آورده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش