اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960802265477397

16 واقعیت جذاب درباره‌ی «جک ما»، میلیاردر چینی و بنیان‌گذار شرکت علی بابا

کد: 13960802265477397

https://goo.gl/KfMCCD

، (اخبار رسمی): واقعیت‌های جالبی در مورد «جک ما»، کارآفرین موفق چینی و بنیان‌گذار شرکت تجارت الکترونیک «علی بابا» وجود دارد که ممکن است افراد بسیاری از آنها اطلاعی نداشته باشند.

16 واقعیت جالب در مورد جک ما، میلیاردر چینی و بنیان‌گذار شرکت علی بابا
اخبار و اطلاعات عمومی دو زبانه (همزمان به فارسی و انگلیسی) - www.Zabangu.com

آیا می‌دانستید جک ما، میلیاردر چینی، در نوجوانی به مدت 8 سال داوطلبانه به عنوان راهنمای گردشگران خارجی کار می‌کرد تا فقط زبان انگلیسی خود را تقویت کند؟

به گزارش سایت خبری دو زبانه زبانگو به نقل از سایت Entrepreneur، لیست زیر 16 واقعیت جالب در مورد «ما» است که بعد از 10 بار رد شدن از هاروارد به یکی از ثروتمندترین افراد در جهان تبدیل شد.

 

1- او دانش‌آموز خوبی نبود. در واقع چندین بار در مدرسه مردود شد.

 

2- وقتی 12 ساله بود، شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرد. هر روز صبح به مدت هشت سال، مسیری 40 دقیقه‌ای را تا هتلی در هانگژو با دوچرخه طی می‌کرد که در آن به عنوان راهنمای گردشگران داوطلب می‌شد تا فقط انگلیسی تمرین کند.

 

3- اسم واقعی او «ما یون» است. لقب «جک» توسط یک گردشگر به او داده شد.

 

4- او 10 بار از دانشگاه هاروارد رد شد. معمولاً یک بار عدم پذیرش برای یک فرد کافی است تا دست از ورود به هاروارد بردارد اما در مورد «ما» اینطور نبود.

 

5-  بعد از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه تربیت معلم هانگژو، «ما» برای 30 شغل مختلف درخواست داد و در هیچ یک از آنها پذیرفته نشد.

 

6-  یکی از 30 شغلی که «ما» بعد از فارغ‌التحصیل شدن از دانشکده برای آن درخواست داد، سمَتی در فست فود زنجیره‌ای کی‌اف‌سی بود. از مجموع 24 متقاضی، کی‌اف‌سی 23 نفر را استخدام کرد – و آن یک نفری که آن شغل را به دست نیاورد، «ما» بود.

 

7- در سال 1995 در حالی که به عنوان مترجم شفاهی در سیاتل مشغول انجام وظیفه بود، یک دوست برای اولین بار اینترنت را به او نشان داد.

 

8-  طی همان سفر که اولین باری بود که او به آمریکا می‌رفت، به «ما» مأموریت داده شد تا به ملیبو کالیفرنیا برود تا از طرف یک دوست، بدهی‌ای را از یک تاجر آمریکایی بگیرد. آن تاجر «ما» را در خانه‌اش زندانی کرد و او را با تفنگ دستی تهدید کرد.

 

9- اولین تلاش کارآفرینانه او به شکست منجر شد. در تلاش برای رواج دادن اینترنت در چین، بعد از قرض گرفتن 2000 دلار از دوستان برای راه‌اندازی China Pages ، کسب و کار «ما» کاملاً طبق برنامه پیش نرفت.

 

10- در سال 1999، «ما» به سراغ ایده بعدی خود برای آوردن اینترنت به چین رفت و برای راه‌اندازی بستر تجارت الکترونیک خود برای کسب و کارهای کوچک و متوسط، 60000 دلار از 18 دوست جمع کرده بود. از طریق یک جلسه ضبط شده به صورت ویدیویی که در آپارتمان کوچک او در هانگژو برگزار شد، «ما» علی بابا را معرفی کرد.

 

11- «ما» نام علی بابا را از مجموعه قصه‌های عامیانه‌ی «هزار و یک شب» برداشت. او از داستان علی بابا الهام گرفته بود که فقیر بود و اتفاقی گنج عظیمی را پیدا کرد.

 

12-  عرضه‌ی اولیه سهام علی بابا در سال 2014 با 25 میلیارد دلار رکورد بزرگ‌ترین عرضه اولیه سهام در تاریخ را شکست و گوی سبقت را هم از فیس‌بوک و هم از ویزا ربود.

 

13- «ما» اعتراف کرده است که با وجود داشتن یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تکنولوژی در جهان، در مورد تکنولوژی چیز زیادی نمی‌داند.

 

14-  به گفته‌ی فوربز، از 14 سپتامبر سال 2017، «ما» دومین فرد ثروتمند در چین است. ارزش خالص دارایی‌های او 39 میلیارد دلار است.

 

15-  او در 48 سالگی از سمت خود به عنوان مدیرعامل علی بابا کناره‌گیری کرد چرا که احساس می‌کرد خیلی پیر است.

 

16-  از وقتی در سال 2013 از سمت خود به عنوان مدیرعامل علی بابا کناره‌گیری کرد، بخش زیادی از وقت و پول خود را به اهداف اجتماعی اختصاص داده است.

 

این مطلب و سایر اخبار و مطالب متنوع و آموزنده را به صورت دو زبانه (همزمان به فارسی و انگلیسی) در سایت و اپلیکیشن زبانگو مطالعه کنید.

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زبانگو

زبانگو اولین سایت در نوع خود در ایران است که در آن می‌توانید مطالب آموزنده و جذابی را در حوزه‌های مختلف از جمله موفقیت، سبک زندگی، کسب و کار و فناوری همزمان به زبان‌های فارسی و انگلیسی مطالعه کنید. هدف زبانگو ایجاد انگیزه در خوانندگان برای بهتر زندگی کردن و کمک به تقویت زبان انگلیسی و اطلاعات عمومی آنها در زمینه‌های مختلف است. این سایت همچنین بستری را برای معرفی استارتاپ‌ها فراهم آورده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]