اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960531258687159

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر

کد: 13960531258687159

https://goo.gl/Utojfw

، تهران , (اخبار رسمی): تولید انرژی برق با استفاده از سوخت‌های فسیلی بسیار برای آینده زمین و محیط زیست زیان‌آور است. باتوجه به افزایش هزینه سوخت‌های فسیلی کشورها به دنبال تولید برق از منابع تجدیدپذیر نظیر انرژی خورشیدی، باد و امواج دریا هستند.

فرصتهای سرمایه گذاری درانرژی های تجدیدپذیر
فرصتهای سرمایه گذاری درانرژی های تجدیدپذیر

موقعیت جغرافیایی ایران میزان تابش بسیار مطلوبی را در دسترس قرار می‌دهد. ایران حدود 300 روز آفتابی در طول سال دارد که ظرفیت قابل توجهی برای نیروگاهای خورشیدی است.

به گزارش شرکت سپینود شرق، این منابع علاوه بر بی‌ضرربودن برای محیط زیست، ارزان و دردسترس هستند. ایران به عنوان یکی ازکشورهای پرجمعیت و پرمصرف در زمینه برق بسیار، درصدد استفاده از روش‌های تولیدبرق تجدیدپذیر است زیرا از این طریق بخش زیادی از سوخت مصرف‌شده در نیروگاه‌ها به فروش یا فرآوری در پتروشیمی‌ها اختصاص می‌یابد.
در برنامه‌ چشم انداز 1404 تاکید بسیاری بر دستیابی به انرژی‌های نوین و استفاده از آن برای مصارف خانگی و صنعتی کشور د
 ایران ظرفیت بسیار بالایی درتولید انرژی به روش‌های نوین دارد. موقعیت جغرافیایی ایران میزان تابش بسیار مطلوبی را دردسترس قرار می‌دهد. مطابق آمار، ایران حدود 300 روز آفتابی در طول سال دارد که ظرفیت قابل توجهی برای نیروگاهای خورشیدی است علاوه بر این مناطق بادخیز کشور نیز از گستردگی مطلوبی برای توربین‌های بادی برخوردار هستند. مرزهای آبی دریای خزر و خلیج‌فارس هم ظرفیت‌های لازم را برای به‌کارگیری نیروگاه‌های برقی فراهم آورده است. وجود سدهای فراوان در سطح کشور نیز بر این آمار می‌افزاید.
 بدیهی است که باتوجه به معضلاتی که تامین انرژی به صورت سنتی برای کشور دارد و ظرفیت‌های قابل توجه کشور برای تولید انرژی پاک یکی از اولویت‌های مهم تغییر شیوه‌های تولید انرژی و استفاده از منابع طبیعی و سالم است.


فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش انرژی تجدید پذیر به شرح زیر است:
•    بالابودن تعداد روزهای آفتابی.
•    وسعت زمین‌های کویر (تابش مستقیم وطولانی خورشید)
•    مناطق بادخیز گسترده
•    مرزهای آبی دریای خزر و خلیج فارس

 

مشوق‌های سرمایه‌گذاری در بخش انرژی تجدیدپذیر
با توجه به اولویت این بخش برای دولت و وجود فرصت‌های متنوع در ایران به منظور حمایت و تشویق بخش خصوصی برای ورود به این نوع سرمایه‌گذاری، دولت ایران در قوانین و قراردادهای خود مشوق‌هایی را درنظر گرفته است که شامل موارد زیر می‌شود:
•    خرید تضمینی برق به مدت 20سال
•    افزایش تعرفه خرید برق
•    حذف مالیات واردات تجهیزات برقی
•    ارائه تسهیلات مالی برای تجهیز و بهره‌برداری از نیروگاه‌های بادی و خورشید
•    دسترسی رایگان به زمین‌هایی که در آنها میزان تابش بالاست

 

نتیجه‌گیری و پیشنهاد

از یک سو ایران به سبب ویژگی‌های اقلیمی که دارد یکی از کشورهای مستعد برای این تغییر روش‌های تولید انرژی برق است، از سوی دیگر اولویت حضور بخش خصوصی به دلیل اهمیت خصوصی‌سازی در این زمینه بسیار برای ایران مهم است. به همین خاطر سعی شده است با فراهم آوردن تمهیداتی،  امنیت سرمایه‌گذاران خصوصی در این صنعت افزایش یابد.

باید توجه داشت که علی‌رغم فرصت‌های موجود در این زمینه گاهی با طرح‌های شکست‌خورده و یا نه‌چندان موفق هم روبرو می‌شویم که باعث ضرر و یا سود‌دهی پایین طرح می‌شود. می‌توان با استفاده از مطالعات امکان‌سنجی(طرح توجیهی) و تهیه طرح‌های سرمایه‌گذاری مطالعه‌شده میزان ریسک‌های سرمایه‌گذاری خود را پایین آورد و با امنیت خاطر بیشتری به فعالیت پرداخت.

طرح توجیهی احداث نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی

منبع: سایت موسسه مطالعات راهبردی سپینود شرق

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سپینود شرق

سپینود شرق یک موسسه بخش خصوصی است که در سال 1385 با هدف ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری و مشاوره صنعتی به کارآفرینان و سرمایه گذاران تاسیس گردید.ارائه ایده های سرمایه گذاری، مطالعه و استراتژی بازار، تدوین طرح توجیهی (امکان سنجی)، مشاوره جهت اخذ تسهیلات، تامین ماشین آلات و اجرای پروژه های صنعتی از جمله فعالیتهایی است که در سپینود شرق انجام می شوند. در واقع سپینود شرق تلاش کرده است تا در همه مراحل مختلف فرآیند سرمایه گذاری ازایده تا اجرا درکنار سرمایه گذاران و کارآفرینان و پشتیبان آنان باشد. حضور در مجامع علمی و تخصصی، اخذ گواهینامه های معتبر علمی و جهانی و انجام پروژه های متنوع در زمینه های مشاوره ای و اجرایی نشان دهنده شایستگی های سپینود شرق است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]