اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960612260027224

۱۹+۱۳ راهکار برای صحبت مقابل دوربین

کد: 13960612260027224

https://goo.gl/mP736g

، تهران , (اخبار رسمی): صحبت مقابل دوربین این روزها ظاهرا امری عادی و ساده به نظر می‌رسد. افراد مختلف معمولا از دوربین برای اهداف کاری, تجاری یا ارتباط با دوستانشان و صحبت‌کردن با آنها استفاده می‌کنند. درست کردن ویدیو آسان است. اما گسترش مهارتها برای صحبت کردن مقابل یک دوربین, نیازمند تمرین و رعایت نکته‌های دیگری است.

۱۹+۱۳ راهکار برای صحبت مقابل دوربین
۱۹+۱۳ راهکار برای صحبت مقابل دوربین

به گزارش تیک زوم، صحبت مقابل دوربین این روزها ظاهرا امری عادی و ساده به نظر می‌رسد. افراد مختلف معمولا از دوربین برای اهداف کاری, تجاری یا ارتباط با دوستانشان و صحبت‌کردن با آنها استفاده می‌کنند. درست کردن ویدیو آسان است. اما گسترش مهارتها برای صحبت کردن مقابل یک دوربین, نیازمند تمرین و رعایت نکته‌های دیگری است. در حقیقت شما می‌توانید با در نظر گرفتن چند نکته در مورد طرح‌ریزی ویدیوهایتان و کمی تمرین، صحبت‌کردن روبروی دوربین را بهبود ببخشید. در این مقاله محسن نبوی، راهکارها و توصیه‌های کاربردی و مفیدی را برای چگونه صحبت مقابل دوربین با شما درمیان گذاشته است.

 

صحبت کردن مقابل دوربین

۱- تمرین صحبت مقابل دوربین:

 سعی کنید فقط به صحبت مقابل دوربین عادت کنید.برای این منظور، این شانس را به خود بدهید که مدام در مقابل دوربین قرار بگیرید و صحبت کنید. با این تمرین تجربیات اساسی و ارزشمندی را به مرور و در هربار تکرار بدست خواهید آورد. در ابتدا، خیلی درمورد جزییات کوچک خود را نگران نکنید و فقط زمانی را برای صحبت جلوی دوربین بگذرانید.

 

۲-خودتان ویدیو را ضبط کنید:

 سعی کنید خودتان تمرین را ضبط کنید تا بتوانید ویدیو را به عقب برگردانید و ببینید که چطور به نظر می‌رسید. سعی کنید با صدایی نرمال و طبیعی خودتان صحبت کنید و از صداسازی دوری کنید.

 

۳- تظاهر کنید که با یک دوست صحبت می‌کنید:

 به لنز دوربین نگاه کنید و تظاهر کنید که بهترین دوستتان است. سعی کنید فراموش کنید که چه کسی ویدیو را خواهد دید و تصور کنید که بهترین دوستتان آن را می‌بیند. در واقع درمورد صحبت با دوستی فکر کنید که باعث شود ویدیوتان راحتتر و صمیمی‌تر به نظر برسد.

 

۴- ویدیوهای تمرینی را در معرض قضاوت بگذارید:

 برای این بخش دو کار می‌توانید انجام دهید.

الف: چند عدد از ویدیوهای تمرینی‌یتان را در یوتیوب و دیگر سایتهای ویدیویی آنلاین بگذارید. به مخاطبانتان بگویید که آنها ویدیوهایی هستند که جلوی دوربین، به صورت تمرینی صحبت کرده‌اید و از بینندگان مشورت ‌بخواهید. 

ب: ویدیوهای خود را به چند نفر از دوستان یا اعضای خانواده خود نشان دهید و از آنها بخواهید که نظرشان را به شما بگویند.در این مورد یادتان باشد.

بعضی انتقادها ممکن است خشن باشند، اما روی نظرهای سازنده تمرکز کنید.
با گذشت زمان در فرآیند صحبت جلوی دوربین و نظرگذاشتن دیگران در زیر ویدیوهای شما و بازخورد گرفتن راحتتر خواهید شد.

متن صحبتهای خود را ماهرانه بسازید.

 

۵- صحبتتان را طرح‌ریزی کنید:

 درمورد چیزی که میخواهید بگویید و ساختن طرح کلی آن، به ایده‌های اصلی فکر کنید. لازم نیست که یک متن و نوشته کامل داشته باشید. اما داشتن آن به شما کمک می‌کند که طراحی و نقشه‌راه خوبی برای پوشش نقاط اصلی حرفهایتان داشته باشید. این کار بیان ایده‌ها و صحبتهایتان را واضح‌تر و به اعصابتان کمک می‌کند.

 

۶- استفاده از زبان ساده:

 از کلمه‌های غیرمعقول و طولانی که مردم نمی‌دانند یا به ناحیه تخصصی کاری شما مربوط هستند؛ استفاده نکنید.

اگر موضوعتان دارای اصطلاحات خاص و یا زبان خودی است, سعی کنید که به جای آن، از زبان ساده و روزمره استفاده کنید.
از کلمات اختصاری یا نامهای مستعار اجتناب کنید.
مثلا به جای «بهینه سازی وب‌سایت» بگویید؛ «خوب کارکردن وب‌سایت».

 

۷- درست تلفظ کنید:

من‌من کردن برای مردم واضح نیست و نمی‌توانند حرفهای شما را بفهمند. یا حتی ممکن است از تماشای ویدیوتان دست بردارد.کلمه‌ها را به صورت شفاف و صحیح تلفظ کنید. اگر درمورد تلفظ یک کلمه مطمئن نیستید, به دنبال تلفظ صحیح آن بگردید و یا اصلا آن را نگویید.

 

۸- آرام و شمرده صحبت کنید:

خیلی از افراد زمانی که عصبانی یا پراسترس هستند, سریع و تند صحبت می‌کنند. آنقدر آرام و شمرده حرف بزنید که مخاطبانتان بتوانند ایده‌های شما را دنبال کنند.

 

۹- جمله‌های کوتاه و واضح را انتخاب کنید:

جمله‌های کوتاهتر برای گفتن و درک‌کردن آسان و دوست‌داشتنی‌تر هستند. صحبت مقابل دوربینبا جمله‌های بلند باعث از دست رفتن تمرکز بیننده می شوند.

از هر جمله برای انتقال یک ایده کوتاه استفاده کنید.
جمله‌های بلند برای بازگو‌کردن سخت هستند. به همین خاطر ممکن است نفس کم بیاورید. جمله‌های کوتاه, صحبتهای شما را طبیعی‌تر جلوه می‌دهند.
مردم وقتی ویدیوها را مشاهده می‌کنند. در حال انجام کاری مثل غذا خوردن هستند. پس ایده‌هایتان کوتاه و واضح باشد تا جلب توجه کند.
قبل از شروع, نفس عمیق و راحت بکشید. این باعث آرام‌کردن اعصابتان می‌شود و کمک می‌کند که در حرفتان طبیعی به نظر برسید.

این مقاله را هم بخوانید

 

در زمان صحبت عالی به نظر برسید.

۱۰- داشتن ارتباط چشمی:

در زمان صحبت مقابل دوربین حتما به لنز نگاه کنید تا ارتباط چشمی با مخاطبانتان داشته باشید. این باعث ارتباط با آنها می‌شود.

اگر کسی در ویدیوتان حضور دارد به او نگاه کنید تا در زمان صحبت توجه مستقیمی ایجاد کنید.
به محصولی که مورد بحث است نگاه کنید و درباره آن حرف بزنید.

 

۱۱- پس زمینه‌ مناسبی انتخاب کنید:

حتما برای پشت خود یک پس‌زمینه شفاف، مرتبط یا حداقل خنثی و غیرگیج کننده استفاده کنید.

پس زمینه باید ساکن باشد در غیر این صورت موجب حواس پرتی می‌شود.
پس زمینه می‌تواند یک موقعیت را انتقال دهد. مثلا یک قفسه کتاب در پشت شما جذابتر از یک دیوار سیاه است.

 

۱۲- صحیح لباس بپوشید:

لباس‌هایی بپوشید که با موضوعی که صحبت می‌کنید و هدف ویدیو متناسب باشد. در واقع لباسهای شما بخشی از صحبت مقابل دوربین محسوب می‌شود.

اگر ویدیوتان مربوط به تجارت باشد, لباس هایی بپوشید که در زمان تجارت حضوری میپوشید.
از هر لباسی که موجب گیج‌شدن ببیننده شودِ مثل لباسهای پیچیده و عجیب غریب خودداری کنید. مگر اینکه خیلی به محتوای حرفتان مرتبط باشد.

 

۱۳- از زبان بدن استفاده کنید:

صحبت مقابل دوربین فقط کلام شما نیست. بلکه چطور بدن و دستتان را حرکت دهید، می‌تواند تغییر بزرگی باشد و تاثیر بسیار خوب یا بدی را تقویت کند.

صاف بنشینید و شانه‌ها را به عقب بدهید تا راحت و عادی به نظر برسید.
موزون و متعادل بمانید و وزنتان روی یک طرف بدنتان نیاندازید.
برای جلب توجه بیننده از حرکات دست استفاده کنید.
سعی کنید دست هایتان معلوم باشد. گذاشتن دست در جیب یا پشت سرتان شما را عصبی نشان می‌دهد.

 

علاقه‌مندان برای مطالب آموزشی بیشتر در این زمینه می‌توانند به سایت تیک زوم به آدرس www.tikzoom.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تیک زوم

مجموعه تیک ‌زوم ‌‌‌‌‌با هدف مشاوره و آموزش شما در موضوعات بازاریابی ویدئویی و برندسازی شخصی و سازمانی شروع به فعالیت نموده است. با توجه به امتیازاتی که ویدئوها در فضای آنلاین دارند غافل بودن از این ابزار بسیار قوی و تاثیرگذار مدیران و افراد فعال در فضای آنلاین می‌توانند به کسب و کار و برندسازی سایتها و مجموعه های کسب و کار خود کمک کنند و به بازارهای بهتر و مناسبتری دست پیدا کنند. مدیریت این سایت بر عهده محسن نبوی است که با داشتن سالها فعالیت در حوزه فیلمسازی و بازاریابی، به شما کمک خواهد کرد تا با بهره‌گیری از اصول صحیح و قدم به قدم ویدئوها کسب و کار خود را توسعه دهید و برندی مطمئن و پرآوازه درست نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش