اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960813266587224

۸ ایده‌ ی ناب بازاریابی ویدیویی در فیس‌ بوک

کد: 13960813266587224

https://goo.gl/Gvy78r

، تهران , (اخبار رسمی): شما چه به فیس‌بوک علاقه‌مند باشید و چه نباشید، هیچ راهی برای جدایی و کنار گذاشتن فیس‌بوک ندارید. نزدیک به یک میلیارد و ۶۵ میلیون کاربر بصورت ماهانه از فیس‌بوک استفاده می‌کنند. این آمار نشان دهنده‌ی این است که فیس‌بوک تعداد زیادی از کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده است.

۸ ایده‌ی ناب بازاریابی ویدیویی فیس‌بوک
۸ ایده‌ ی ناب بازاریابی ویدیویی در فیس‌ بوک

اگر تصمیم به حضور در فیس‌بوک داشته باشید باید استراتژی بازاریابی ویدیوی خود در فیس‌بوک را بهینه و سودمند کنید. کاربران به کلیپ‌های ویدیویی با رنگ‌هایی نیاز دارند که باعث برانگیخته شدن قوه‌ی تخیل آنها شود. همانطور که می‌دانید، فیلم‌ها جذابیت بیشتری نسبت به یک پست معمولی دارند. به همین دلیل فیس‌بوک این روند را با اولویت قرار دادن محتوای ویدیویی در الگوریتم خود و انتشار ویژگی‌هایی مانند پخش خودکار را در الگوی کار خود پیش می‌برد. به این خاطر در این مقاله با ۸ ایده‌ی ناب بازاریابی ویدیویی فیس‌بوک در خدمت شما هستم. بیاید نگاه دقیق‌تری به این فرآیند موثر بازاریابی ویدیویی بیندازیم.

 

۱- ویدیوی خود را به صورت کوتاه و جذاب ایجاد کنید.

دقت داشته باشید که فیلم‌های کوتاه و جذاب، محتوا را تازه نگه خواهد داشت و برای طرفدارن بسیار سرگرم کننده خواهد بوده و البته کاربران تمایل زیادی برای اشتراک و ارسال این ویدیوها برای سایر دوستانشان دارند. بهتر است که این ویدیوها به گونه‌ای ساخته شوند که تماشاچی بتواند در هر مکانی بدون درنظر گرفتن زبان و فرهنگ آن منطقه ویدیو را تماشا کند.

خود فیس‌بوک می‌گوید فیلم‌هایی که کمتر از دو دقیقه هستند، مخاطبان بیشتری را نسبت به فیلم‌های مدت دار به خود جذب می‌کنند. ویدیوی شما باید به اندازه کافی موثر باشد تا پیام اصلی و مفهوم برند تجاری شما را ارائه دهد؛ اما سعی نکنید که همه چیز را در یک تصویر یا یک شات توضیح دهید به این خاطر که توجه مخاطب را منحرف خواهد کرد.

هنگامی که کاربران به واسطه‌ی تماشای یک ویدیو یا تصویر، اطلاعاتی را دریافت می‌کنند بعد از گذشت ۳ روز از دریافت اطلاعات تنها ۱۰٪ از آن را بخاطر خواهند آورد. با این حال، اگر تصویر یا ویدیو مربوط با همان اطلاعات مرتبط شده باشد، پس از گذشت سه روز کاربران می‌توانند حداقل ۶۵٪ درصد از اطلاعات را بخاطر بیاورند.

 

۲- مخاطبان خود را آموزش دهید.

قبل از اینکه مخاطب خود را آموزش دهید، آموزش ببینید که مخاطب شما در فضای فیس‌بوک چه کسی است و به دنبال چه خوراکی است. سعی کنید به دنبال چیزی باشید که آنها در جست‌وجوی آن هستند و سپس با یک ویدیوی مهیج و جذاب توجه آنها را جلب کنید. مردم تمایل دارند تا به سرعت به راه‌حل‌های مناسبی دست پیدا کنند و اگر ویدیو شما آن چیزی است که آنها به دنبال آن هستند،  هنگامی که ویدیوی شما مانند شعله‌های آتش، همه جا را به سرعت فرا می‌گیرد و در عرض چند دقیقه همه جا پخش می‌شود می‌توانید با خیال آسوده بنشینید و استراحت کنید.

اخیرا ویدیوی‌های پخت و پز که توسط ‌Buzzfeed و Taste Made به اشتراک گذاشته شده است را مشاهده کرده‌اید؟ مدت کوتاهی پس از انتشار ویدیوهای این دو برند روی صفحه‌ی شخصی آنها؛ می‌توانید این ویدیوها را در اکثر صفحات شخصی ببینید که مانند ویروس در حال انتشار هستند. همیشه با خود فکر می‌کردم که چه عاملی باعث این اشتراک گذاری بسیار زیاد می‌شود؟

دلیل این اتفاق پر اشتراک این است که این دو برند به خوبی رفتارشناسی کرده اند و می‌دانند که:

۱. بازار هدف آنها کجاست؟

۲. مخاطب آنها کیست؟

۳. مخاطب آنها به دنبال چه چیزی است؟

۴. چه ویدیویی باعث جذب مخاطب خواهد شد؟

 

۳- ثانیه‌های اثرگذار اولیه را از دست ندهید

تنها ۲ ثانیه فرصت دارید که توجه تماشاگران را به خود جلب کنید و اگر ویدیوی شما از لحاظ محتوایی خشک و بی روح باشد، یا اینکه بخاطر حجم زیاد مدت زمان زیادی برای دانلود صرف کند، درصد اینکه کاربران از تماشای ویدیوی شما منصرف شوند بسیار زیاد خواهد بود.

بهترین راه حل برای افزایش مشارکت کاربران و برانگیختن حس کنجکاوی آنها این است که ویدیوی خود را با پرسش یک سوال شروع کنید. یا با یک جمله کاربر خود را به شک و تردید بیاندازید. این راه حل یک تکنیک ساده است که تبدیل به یک قاعده کلی شده است.

از بیان مسائل حاشیه‌ای و بی‌ربط به موضوع یا درباره خودتان جدا خودداری کنید. سعی نکنید محصولی را به زور بفروشید؛ زیرا نتیجه عکس و ناخوشایندی خواهد داشت. پست یک عکس از محصولی که دارید به همراه یک لینک اصلا مناسب نیست.

سعی کنید محصولات جدید و جذابی را به نمایش بگذارید؛ تا افراد بیشتری را به خود جذب کنید و انگیزه بیشتری برای خرید ایجاد کنید. بهترین مثالی که می‌توانم ارائه دهم، کمپین جدید کوکاکولا است که اشتراک احساسات را به زیبایی به نمایش گذاشته است.

 

۴- یک تصویر کوچک Thumbnail داشته باشید

زمانی که ویدیوی شما به صورت خودکار پخش نمی‌شود، قبل از اینکه کسی بر روی دکمه‌ی پخش کلیک کند، یک تصویر ثابت مانند یوتیوب بر روی ویدیوی شما نشان داده خواهد شد. امکانی که فیس‌بوک فراهم می‌کند این است که می‌توانید بخشی از ویدیو خود را به عنوان تصویر کوچک یا همان Thumbnail انتخاب کنید. همچنین می‌توانید خودتان این تصویر را آپلود کنید.

فیسبوک توصیه می‌کند: “تصویری را انتخاب کنید که مخاطبتان را جذب می‌کند. اگر تصویر کوچک شما دارای متن است، به یاد داشته باشید که این موضوع نیز ۲۰٪ درصد متن ما را در بر می‌گیرد، بنابراین کوتاه‌ترین و موثرترین عنوان را انتخاب کنید.“ اندازه‌ی توصیه شده حدود ۹۰ کارکتر است که در صفحه نمایش‌های کوچک‌تر نیز نمایش داده شود.

 

۵- زمان‌بندی ویدیوها جهت مشاهده حداکثری

اگر از آن دسته افراد خوش شانسی هستید که نیروی انسانی مناسبی برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و مدیریت محتوای خود دارید، بنابراین به راحتی می‌توانید این فرآیند را در یک برنامه‌ی زمان بندی شده به درستی اجرا کنید، به ویژه هنگامی که مخاطبان شما در مناطق زمانی متفاوتی هستند.

ایجاد یک برنامه زمان‌بندی جهت انتشار مطالب در صفحه فیس‌بوک به شما کمک می‌کند تا فیلم‌های خود را بر اساس دسترسی مخاطبان خود سازماندهی کنید. همچنین اطمینان حاصل خواهید کرد که هنگام ایجاد و راه اندازی یک کمپین جدید، ویدیو و محتوای شما در سایر صفحات یا وب سایت‌های دیگر منتشر خواهد شد. ایجاد برنامه‌ریزی ساده‌تر از این نمی‌شود. تنها کافیست در هنگام فرآیند آپلود ویدیوی جدید، گزینه برنامه زمان‌بندی پست “Schedule Post” را از منوی کشویی انتخاب کنید.

برای تولید بیشتر و افزایش بازدید صفحه فیس‌بوک خود، می‌توانید چندین پست را در وب سایتHootsuite با حفظ فاصله چند ساعته برنامه‌ریزی کنید. تنها نکته‌ی طلایی که باید رعایت کنید این است که هیچ وقت اغراق نکنید. ویدیوهای مربوط به حرفه‌ی خود را به اشتراک بگذارید. یا اگر می‌توانید برای ایجاد روابط اجتماعی بیشتر در فضای مجازی ویدیویی مشترک از خود و سایر کسب و کارها به اشتراک بگذارید.

 

۶- لطفا خشک و بی روح نباشید

اغلب کاربران فیس‌بوک برای سرگرمی به شبکه اجتماعی پرطرفدار مراجعه می‌کنند. اما به این معنی نیست که شما باید ویدیوهای بی‌کیفیت و یا مبالغه آمیز یا بدون محتوا در صفحه خود به اشتراک بگذارید. سعی کنید آنها را با مصاحبه‌های غیر رسمی سرگرم کنید یا چیزی شبیه یک انیمیشن توصیفی با هدف تجاری ایجاد کنید. جهت انجام تمامی مراحل بازاریابی ویدیویی در فیس‌بوک می‌توانید روی کمک مشاوران تیک زوم حساب کنید. این روزها محبوب‌ترین نوع تبلیغات ویدیویی فیلم‌های متحرک گیف هستند که به سرعت از آنها استقبال می‌شود و به اشتراک گذاشته می‌شوند. صفحات مختلف محبوب در فیس‌بوک به طور مرتب با برنامه زمان‌بندی دقیق، فیلم‌های جذاب و طنزآمیزی را ارسال می‌کنند که مورد پسند همگان است و تعداد زیادی از آنها به اشتراک گذاشته می‌شوند. برند تجاری بازفید یک نمونه بارز از این فرآیند است.

 

۷- حضور خود را مداوم و پایدار کنید

اگر هدفتان این است که محتوای ویدیویی خود را به طور مداوم منتشر کنید و نمی‌دانید چه محتوایی مناسب است یا اینکه چه محتوایی با چه استراتژی منتشر کنید، سعی کنید هفته‌ای یک بار یا هر دو هفته یک بار اقدام به انتشار ویدیو در فیس‌بوک کنید تا بعد از نظر‌سنجی و بررسی مخاطبان و رفتارشناسی آنها به استراتژی درست بازاریابی ویدیویی برسید. این روش راه حل بسیار مناسبی برای تعیین استراتژی محتوایی ویدیویی است که مناسب مخاطبان شما است.

تبلیغات ویدیویی در فیس‌بوک یکی از موثرترین روش‌ها برای برندسازی تجاری محسوب می‌شود که اکثر برندها تلاش می‌کنند تا از این پتانسیل موجود به خوبی بهره ببرند تا درصد مشارکت کاربران خود را افزایش دهند. این تبلیغات ویدیویی باید دارای کیفیت بالا و مطالب کوتاه و مختصر باشند.

اگر برای گسترش برند شخصی یا تجاری خود به دنبال محیطی مناسب برای تبلیغات ویدیویی هستید. به فکر این مسئله باشید که چطور می‌توان مفهومی مناسب را در مدت زمانی کوتاه به درستی انتقال داد. جهت پرسش و پاسخ در رابطه با این موضوع می‌توانید از بخش مشاوره‌ای تیک زوم هم استفاده کنید.

 

۸- دکمه اقدام یا همان Call To Action

دکمه Call to Action یا همان دکمه‌ی اقدام یا فراخوان در فیس‌بوک به شما این امکان را می‌دهد تا با پخش یک ویدیو جذاب توجه کاربران را به خود جلب کنید و آنها را به وب سایت خود بکشانید. دکمه‌ی اقدام عاملی موثر در افزایش ترافیک ورودی به وب سایت شما خواهد بود. چند راه حل برای دکمه‌ی Call to Action وجود دارد که تماشای ویدیو یکی از آنهاست.

HGTV یکی از صفحات و برندهای موجود در فیس‌بوک است که اقدام به انتشار ویدیو در موضوعات طراحی داخلی خانه، باغبانی، صنایع دستی و… می‌کند. این صفحه فیس‌بوک با یک شخصیت معروف تلویزیونی اقدام به ساخت ویدیویی چالش برانگیز کرده و تصویر آن را در صفحه پروفایل خود کرده است، سپس دکمه اقدام به تماشای این ویدیو را در آن تصویر قرار داده است.

www.tikzoom.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تیک زوم

مجموعه تیک ‌زوم ‌‌‌‌‌با هدف مشاوره و آموزش شما در موضوعات بازاریابی ویدئویی و برندسازی شخصی و سازمانی شروع به فعالیت نموده است. با توجه به امتیازاتی که ویدئوها در فضای آنلاین دارند غافل بودن از این ابزار بسیار قوی و تاثیرگذار مدیران و افراد فعال در فضای آنلاین می‌توانند به کسب و کار و برندسازی سایتها و مجموعه های کسب و کار خود کمک کنند و به بازارهای بهتر و مناسبتری دست پیدا کنند. مدیریت این سایت بر عهده محسن نبوی است که با داشتن سالها فعالیت در حوزه فیلمسازی و بازاریابی، به شما کمک خواهد کرد تا با بهره‌گیری از اصول صحیح و قدم به قدم ویدئوها کسب و کار خود را توسعه دهید و برندی مطمئن و پرآوازه درست نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]