اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960710262736259

خرید دوربین سخته!!

نکات مهم قبل از خرید دوربین دست دوم

کد: 13960710262736259

https://goo.gl/YLpvST

، رشت , (اخبار رسمی): خرید دوربین، لنز و تمامی تجهیزات مربوطه برای عکاسی شبیه یک آرزوست. آرزویی که تحقق پیدا کردن آن هزینه زیادی را بر دوش عکاس تحمیل می‌کند. اما راه‌هایی هست که هم آرزوی داشتن دوربین را برآورده می‌کند و هم باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. خرید دوربین دست دوم با رعایت این نکات آسان خواهد بود.

خرید دوربین سخته !!
خرید دوربین سخته !! اینو همه می دونن ، همــــه ...

لزوما همیشه ما به بهترین تکنولوژی نیاز نداریم. دوربین‌های خوب بسیاری وجود دارند که برای مدت زمان طولانی انتخاب عکاسان بوده‌اند. با هزینه کمتر می‌توان این دوربین‌ها را تهیه کرد و از کیفیت آن‌ها لذت برد

به گزارش سایت رسمی نیازمندی‌های اینترنتی شست، اما همانطور که در مورد خرید ماشین دست دوم توضیح دادیم، پیش از خرید دوربین دست دوم نیاز هست به نکاتی که در زیر آورده شده است توجه کنید.

 

چرا دوربین دست دوم بخریم؟

لزوما همیشه ما به بهترین و آخرین تکنولوژی نیاز نداریم. دوربین‌های خوب بسیاری وجود دارند که برای مدت زمان طولانی انتخاب برتر بسیاری از عکاسان بوده‌اند. با هزینه کمتر می‌توان این دوربین‌ها را تهیه کرد و از کیفیت خوب آن‌ها لذت برد. همچنین عکاسان بسیاری وجود دارد که دوست دارند آخرین تکنولوژی را داشته باشند و بخاطر آن مجبور می‌شوند تجهیزات قبلی خود را بفروشند. این حالت برای دیگر عکاسان شانس داشتن دوربین خوب را بالا می‌برد. اگر یک دوربین در حراجی بفروش برسد، به معنای خراب بودن آن نیست.

همانند لنز، دلایل بسیار متعددی برای فروش یک دوربین وجود دارد. ارتقا تجهیزات، کم کردن تعداد تجهیزات، تعویض دوربین، نیاز به پول تنها چند دلیل برای فروش دوربین دست‌دوم است. معمولا دوربین‌ها بیشتر از لنز‌ها نیاز به ارتقا و به روز شدن دارند. معمولا در این حالت یکی از تجهیزات دوربین همانند شاژر یا آفتاب‌گیر یا جعبه کم است. به همین خاطر داشتن دقت کافی هنگام خرید دوربین دست دوم ضروری است. قبل از شروع کار به دقت دوربین‌ها را بررسی کنید. شرکت‌های مختلف امکانات متفاوتی را روی دستگاه‌های خود دارند که هرکدام مزایا و معایب مختص خود را دارند. برحسب نیاز گزینه‌های مناسب را انتخاب کنید.

 

راهنمای عمومی

قبل از خرید دوربین حرفه‌ای دست دوم این نکات را بررسی کنید:

۱- از یک فروشگاه یا فرد معتبر خریداری کنید

فروشگاه‌های معتبر زیادی وجود دارد که با کمی جست‌جو می‌توانید از آنها با خیال راحت به صورت حضوری و حتی آنلاین خریداری کنید. در صورت امکان با صاحب اصلی دوربین ارتباط برقرار کنید و خرید را مشروط بر سلامت کامل آن قرار دهید. تا در صورت خرابی بتوانید آن را پس دهید.

۲- لپ‌تاپ خود را همراه داشته باشید

با داشتن یک لپ‌تاپ و دیدن تصاویر گرفته شده توسط دوربین، به سرعت از برخی ایراد‌های دوربین همانند سوختگی پیکسل، مشکل فوکوس اتوماتیک، سنسور معیوب مطلع شوید.

مطمئن شوید که سنسور پیکسل سوخته ندارد: برای بررسی باید یک عکس در حالت خام (RAW) با ایزو پیش‌فرض بگیرید و آن را در کامپیوتر مشاهده کنید. اگر دوربین کمی کهنه باشد، وجود چند پیکسل سوخته روی تصویر نرمال است. در حالت کلی وجود ۲ الی ۴ پیکسل سوخته مشکلی ایجاد نمی‌کند.

تعداد شات‌های گرفته شده را بررسی کنید: دوربین‌ها با یک تعداد شات مشخص تست شده‌اند و تعداد شات‌ها در دوربین‌های مختلف متفاوت و عددی بین ۵۰ الی۳۰۰ هزار شات است. اگر از این تعداد بیشتر عکس گرفته شده باشد، دیگر شامل گارانتی نمی‌شود. تعداد شات‌های مجاز دوربینی که قصد دارید بخرید را بدانید و سپس با استفاده از نرم‌افزارهایی همانند PhotoME، با ورود به قسمت فیلتر عبارت shutter count را جستجو و پیدا کنید. قیمت دوربین با توجه به تعداد شات‌ها تعیین می‌شود. شات بیشتر، قیمت کمتر.

خاک روی سنسور را بررسی کنید:‌ غبار روی سنسور زیاد مساله‌ای نیست که بخاطر آن معامله را به هم بزنید. از هر دوربین دست دوم این انتظار می‌رود که بر روی سنسور آن گرد و غبار وجود داشته باشد. اما اگر این میزان قابل توجه باشد، مجبور هستید برای پاکسازی، دوربین را به یک مرکز تخصصی بسپارید. اگر همچین شرایطی پیش آمد حتما در قیمت آن مذاکره کنید. دوباره متذکر می‌شویم وجود کمی گرد و غبار عادی هست اما در صورت وجود خش و خراش روی سنسور از خرید آن دوری کنید. راحت‌ترین راه برای تست سنسور این است که از یک آسمان صاف و آبی عکس گرفته و تا ۱۰۰٪ زوم کنید. برای دیدن جزئیات بهتر است هنگام عکاسی از بالاترین عدد اندازه دریچه دیافراگم یعنی عدد اف کمتر استفاده کنید تا جزئیات به خوبی ثبت شوند.

۳- عملکرد مکانیکی دوربین دست دوم را تست کنید

خش و فرو رفتگی:‌ خش‌های روی بدنه قطعا تاثیری روی روند عکاسی ندارد. اما نشانگر این است که صاحب آن چگونه با دوربین خود رفتار کرده است. خراشیدگی بزرگ یا فرورفتگی نشانه ضربه دیدن بدنه است. اگر ضربه‌ها محکم باشد به داخل دوربین وارد شده و ممکن به اجزای داخلی آن آسیب رسانده باشد. در صورت امکان داخل خشاب حافظه را نیز چک کنید تا از صحت پین‌های اتصالی آن مطمئن شوید. تعمیر پین‌های داخلی معمولا هزینه‌بر است.

کنده شدن جلد: اگر پوشش دوربین همانند تصویر کنده شده باشد نشان دهند استفاده زیاد از دوربین مخصوصا در هوای مرطوب است. برای تعمیر آن می‌توانید از مراکز تخصصی کمک بگیرید. در هرحال با اینکه مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند اما در قیمت دوربین تاثیرگذار خواهد بود.

چشمی و صفحه نمایش را چک کنید: وجود خش روی صفحه نمایش و گرد و خاک داخل چشمی را چک کنید که در صورت وجود موجب اذیت چشم و ایجاد انحراف در دید می‌شود. تعویض صفحه نمایش هزینه زیادی دارد.

قسمت سوار لنز را بررسی کنید:‌ محل اتصال لنز مثل حالت اولیه و بدون هرگونه خم یا فرورفتگی باقی مانده باشد. هرگونه فرورفتگی یا وجود خم روی محل اتصال یا پین‌ها نشان دهنده ضربه وارده بر دوربین یا استفاده از لنز سنگین بدون مراقبت است.

۴- عملکرد فوکوس خودکار

همانند لنزها، فوکوس خودکار دوربین‌ها را نیز باید بررسی کرد. با استفاده از یک لنز سیستم فوکوس خودکار را تست کنید. اگر نور به اندازه کافی وجود داشته باشد، عمل فوکوس باید سریع انجام شود. در غیر اینصورت ایراد دارد. قبل از شروع تست مطمئن شوید که قابلیت فوکوس خودکار لنز شما روی آن بدنه وجود دارد.

به خاطر داشته باشید همیشه گزینه‌های بهتری می‌تواند وجود داشته باشد، پس عجله نکنید. اگر می‌توانید دوست یا آشنایی که تخصص کافی در ارتباط با تجهیزات عکاسی دارد، همراه خود ببرید. قبل از دیدن دوربین هیچ پیش‌پرداختی به فرشنده ندهید. با کمی دقت و به خاطر داشتن نکات بالا می‌توانید تجهیزات خوبی برای خود با قیمت کمتر جمع کنید.

در آخر اینکه حتما در هنگام خرید دوربین دست دوم به نکات گفته شده توجه کنید

 

از کجا دوربین دست دوم می‌توان خرید کرد؟

برای مشاهده قیمت انواع دوربین دست دوم می‌توانید در سایت شست به صفحه دوربین و لوازم جانبی مراجعه کنید.

و همچنین اگر قصد فروش دوربین خود را دارید می‌توانید از طریق سایت شست و یا اپلیکیشن شست اقدام به ثبت آگهی کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شست

شست سایت رسمی نیازمندی‌های اینترنتی کشوراست و ثبت آگهی در شست به دو صورت رایگان و ویژه صورت می‌گیرد.شما می‌توانید از طریق سایت شست و آگهی گذاشتن بر روی این سایت خرید و فروش بی واسطه را تجربه کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی