اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960711262847159

دوره آموزشی طرح توجیهی فنی اقتصادی بر اساس استانداردهای بانکی وبین الملل

کد: 13960711262847159

https://goo.gl/omS82X

، تهران , (اخبار رسمی): طرح توجیهی فنی اقتصادی یا گزارش امکان‌سنجی حداقل مطالعه‌ای است که برای هر پروژه سرمایه‌گذاری باید انجام شود. در این مطالعه طرح مورد نظر از سه منظر بازار، فنی و مالی به چالش کشیده خواهد شد.

دوره آموزشی طرح توجیهی فنی اقتصادی بر اساس استانداردهای بانکی وبین الملل
دوره آموزشی طرح توجیهی فنی اقتصادی بر اساس استانداردهای بانکی وبین الملل

طرح توجیهی فنی اقتصادی یا گزارش امکان‌سنجی حداقل مطالعه ای است که برای هر پروژه سرمایه‌گذاری باید انجام شود در این مطالعه طرح مورد نظر از سه منظر بازار، فنی و مالی به چالش کشیده می شود

واحد آموزش موسسه سپینود شرق با همکاری روزنامه‌ی «دنیای ‌اقتصاد» با هدف ارتقاء فعالیت‌‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یک دوره آموزشی با عنوان «طرح توجیهی فنی اقتصادی بر اساس استانداردهای بانکی و بین الملل» به مدت 8 ساعت، برگزار می‌کند.
 طرح توجیهی فنی اقتصادی یا گزارش امکان‌سنجی حداقل مطالعه‌ای است که برای هر پروژه‌ی سرمایه‌گذاری باید انجام شود در این مطالعه طرح مورد نظر از سه منظر بازار، فنی و مالی به چالش کشیده می شود و عملا درست یا نادرست بودن سرمایه گذاری  و چشم انداز آینده پروژه به تصویر کشیده می‌شود.
بنابراین در درجه اول خود بنگاه‌های اقتصادی به این مطالعات نیاز دارند و در درجه دوم برای ارائه به بانک‌ها، مشارکت‌کنندگان یا حتی سرمایه‌گذاران خارجی اهمیت دارد.
استفاده از دستورالعمل‌ها و استانداردهای بانکی و بین‌المللی، جامع نگری و قابل اعتماد بودن  را در پی خواهد داشت.

در سال‌های گذشته پروژه‌های ناموفق زیادی در کشور ایجاد شده‌اند که اگر مطالعات امکان‌سنجی و تدوین طرح توجیهی فنی اقتصادی مستند، واقعی و براساس استانداردهای بین المللی جدی گرفته می‌شد این پروژه‌ها منجر به شکست نمی‌شد. بسیاری از پروژه‌ها توجیه‌پذیری لازم را برای سرمایه‌گذاری ندارند، نکاتی که سرمایه‌گذاران متوجه آنها نیستند و فقط با نگاه جامع و متدولوژیک می توان از عارضه‌های آتی پیشگیری نمود.

 مشخصات طرح توجیهی مورد قبول سیستم بانکی، اجزای اصلی یک طرح توجیهی، کیفیت درطرح توجیهی، مطالعه‌ی بازار، مطالعه‌ی فنی و مالی، هزینه‌های سرمایه گذاری طرح، مشخصات پروفرمای مورد قبول سیستم بانکی، کاربردهای تحلیل حساسیت در بررسی طرح، معرفی نرم افزار COMFAR III و ... از سرفصل‌های این دوره است. علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های 87762411 و 87762416 تماس حاصل یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.

مطلب مرتبط : برای جذب سرمایه گذار خارجی چقدر آمادگی دارید؟

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سپینود شرق

سپینود شرق یک موسسه بخش خصوصی است که در سال 1385 با هدف ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری و مشاوره صنعتی به کارآفرینان و سرمایه گذاران تاسیس گردید.ارائه ایده های سرمایه گذاری، مطالعه و استراتژی بازار، تدوین طرح توجیهی (امکان سنجی)، مشاوره جهت اخذ تسهیلات، تامین ماشین آلات و اجرای پروژه های صنعتی از جمله فعالیتهایی است که در سپینود شرق انجام می شوند. در واقع سپینود شرق تلاش کرده است تا در همه مراحل مختلف فرآیند سرمایه گذاری ازایده تا اجرا درکنار سرمایه گذاران و کارآفرینان و پشتیبان آنان باشد. حضور در مجامع علمی و تخصصی، اخذ گواهینامه های معتبر علمی و جهانی و انجام پروژه های متنوع در زمینه های مشاوره ای و اجرایی نشان دهنده شایستگی های سپینود شرق است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]