اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960726264737806

نگاهی گذرا به زندگی جف بزوس، مدیر شرکت آمازون (Amazon)

کد: 13960726264737806

https://goo.gl/wWH5aY

، (اخبار رسمی): در یادداشت زیر مختصری از زندگی‌نامه‌ی جف بزوس، مدیر شرکت آمازون و چگونگی شکل‌گیری ایده‌ی آمازون را از زبان خودش خواهید خواند.

نگاهی گذرا به زندگی جف بزوس ،مدیر موفق شرکت آمازون (Amazon)
ایران رویش

نگاهی گذرا به زندگی «جف بزوس» مدیر آمازون

دوران کودکی و نوجوانی

والدینم زمانی که من تنها یکسال داشتم از هم جدا شدند. مادرم در ۵ سالگی من با یک مهاجر اهل کوبا به نام مایک آشنا می‌شود و با او ازدواج می‌کند. در جشن تولد ده سالگی متوجه شدم که مایک ناپدری من است. در دوران نوجوانی به مزرعه داری روی آوردم و شروع به مرمت آسیاب های بادی کردم. پدربزرگم نقش بزرگی در شکل گیری زندگی من داشت و به من یاد داد که مهربان باشم و می‌گفت مهربان بودن سخت‌تر از باهوش بودن است. سابقه کار در رستوران مک دونالد را هم برای مدت یک تابستان دارم.

 

دوران دانشگاه و شروع کار

من از دانشگاه پرینستون در رشته‌ی علوم کامپیوتری فارغ التحصیل شدم و درهمان موقع پیشنهاداتی از شرکت‌های” اینتل” و BELL LABS”” داشتم اما نپذیرفتم. من دوست داشتم در یک استارت آپ مشغول به فعالیت شوم از همین رو به استارت آپ FITEL” ” پیوستم. بعد از مدتی در شرکت سرمایه گذاری “D.E.SHAW” شروع به کار کردم و بعد از چهارسال فعالیت معاون ارشد شرکت شدم.

 

ایده آمازون

 بعد ازمدتی مقاله‌ای در مورد فروش‌های آن لاین اینترنتی مرا شگفت زده کرد که رشدی معادل ۲۳۰۰ درصد برای آن در نظر گرفته شده بود. البته این را بگم که خروج از وال استریت و از دست دادن پاداش‌هایی که می‌توانست به من تعلق گیرد بسیار سخت بود. اما من تصمیمم را گرفته بودم من به این نتیجه رسیده بودم که تجربه یک استارت آپ شکست خورده بهتر از این است که به زندگی عادیم ادامه بدم. من کار سایت آمازون را در گاراژ خانه‌ام شروع کردم. ما موفق شدیم درمدت زمان بسیار کوتاهی به ۴۵ کشورجهان و ۵۰ ایالت کتاب ارسال کنیم و مدتی بعد توانستم سهام شرکت را در بازار بورس عرضه کنم.

هم چنین در سال ۱۹۹۸ مبلغ ۲۵۰۰۰۰ دلار در گوگل سرمایه گذاری کردم. در سال ۲۰۰۱۳ شرکت واشنگتن پست و تما نشریات وابسته به اون رو به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار خریداری کردم. ما هم چنین تصمیم گرفتیم بعد از مدتی در تولید سخت افزار فعالیت کنیم.

به همین دلیل توسعه یک تلفن هوشمند را نیز به عهده گرفتیم که بعدها به عنوان یکی از بزرگترین شکست‌های ما شناخته شد اما در خصوص پروژه های FIRE TV , FIRE TV STICK ما موفق بودیم. در سال ۱۹۹۸ تصمیم گرفتیم برای تنوع بخشیدن به محصولاتمان از سی‌دی‌ها و فیلم‌ها و چندی بعد لباس و تجهیزات الکترونیکی، اسباب بازی و… از طریق مشارکت با عمده فروشی ها استفاده کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران رویش

ایران رویش پنجره ای جدید رو به کسب و کار، اشتغال ، کارآفرینی و راه اندازی استارتاپ ،تولید محتوا،دیجیتال مارکتینگ و طراحی وب سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]