اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960726264747806

9 روش برای مدیریت بهتر

کد: 13960726264747806

https://goo.gl/NA6vWK

، (اخبار رسمی): هر وقت که با شرکت جدیدی برای کمک به بهبود مدیریت و رهبری شروع به همکاری می‌کنم، اولین کاری که انجام می‌دهم این است که ببینم اعضای تیم چه برداشتی از رهبر تیم دارند. رهبری می‌تواند کار مشکلی باشد؛ اما همیشه از رهبرانی که به خاطر رعایت نکردن چند اصل ساده رهبری را بر خود سخت می‌گیرند تعجب می‌کنم.

نه روش  برای مدیریت بهتر
ایران رویش

هر وقت که با یک شرکت جدید برای کمک به بهبود مدیریت و رهبری شروع به همکاری می کنم

۱- هنگامی‌که مشغله‌ی کاری زیادی ندارید، تمرکز خود را بر زندگی بهتر و با کیفیت‌تر اعضای تیم‌تان قرار بدهید

یکی از نقش‌هایی که رهبر تیم می‌تواند ایفا کند این است که بازدهی و اثرگذاری تیم را افزایش دهد. اما  بروکراسی‌های غیر ضروری، ساعات کار طولانی و جلسات کسل کننده از جمله مواردی هستند  که تأثیر مخربی بر بازدهی و اثرگذاری تیم دارند. دریافت گزارش‌های منظم و ایمیل‌های دسته بندی شده جایگزین‌های خوبی هستند.

یکی از اصول قدیمیدر مدیریت، پافشاری بر روی جلسات عصرگاهی است که از ساعت ۲ بعد از ظهر آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ بعد از ظهر ادامه می‌یابد. در این جلسات اغلب، گفتگوها به صورت یک‌طرفه است، استفاده از لپ‌تاپ ممنوع است و همچنین همه باید تمام وقت در جلسه حضور داشته باشند و این بدان معنی است که باید ساعات طولانی کار کنند.

 

۲- متخصصان تیم شما در مورد شغلشان از شما بیشتر می‌دانند بنابراین از اینکه دایماً بگویید که چه طور کارشان را انجام دهند خودداری کنید

شما به عنوان رهبر تیم نباید انتظار داشته باشید که در همه‌ی امور تیم متخصص باشید. در حقیقت شما باید در رهبری متخصص باشید تا بتوانید بازده کاری تیم را به حداکثر برسانید. یکی از بهترین راه‌ها این است که دقیقاً برای تیمتان مشخص کنید که از آنها چه می‌خواهید و چه خروجی و با چه کیفیتی مد نظر شماست و سپس به آنها انگیزه بدهید تا رسیدن به هدف برایشان میسر باشد. بسیاری از تیم‌ها بیشتر از آنکه احساس خود ارزشی  و خود انگیزشی داشته باشند سردرگمند؛ زیرا رهبر گروه با وضع قوانین خاصی فعالیت‌هایشان را محدود کرده است.

 

۳- بزرگ بیندیشید و بلند همت باشید

مدیریت‌های کوچک و حقیر از بین برنده خلاقیت و سازندگی هستند. اگر بخواهید اینگونه رهبری کنید، رفته رفته اعضای تیم نسبت به  کارکردن برای شما بی میل می‌شوند و تمایل به ترک شرکت خواهند داشت. شما باید فضا و آزادی بیشتری برای تیم ایجاد کنید.  اینکه نحوه کارکردن اعضای تیم را زیر نظر قرار بدهید کار پسندیده‌ای است؛ اما نه هر ۱۵ دقیقه یکبار!

 

۴- اگر موقعیت شغلی را در اختیار افراد بی‌صلاحیت و بی‌مهارت قرار بدهید یا زمان و ابزار کافی برای انجام موفقیت آمیز کار گروهی در اختیار تیم نگذارید مسئولیت شکست‌ها به عهده شماست

 به عنوان یک رهبر این وظیفه شماست که تیم را در یک وضعیت مناسب برای موفقیت قرار بدهید. اگر مقدمات و اجزای کلیدی کارشان را در اختیار نگذارید نمی‌توانند به درستی ایفای نقش کنند و اگر تیم در این وضعیت قرار بگیرد شما وظیفه رهبری را به درستی انجام نداده‌اید.

 

۵- اشتباهات اتفاق می‌افتند. مهم این است که چگونه با اعضا در مورد اشتباهاتشان برخورد کنیم

اگر شیوه ی تنبیه و مجازات را در مواجهه با کسانی که اشتباهی مرتکب شده انتخاب کنید به مروز زمان تلاششان را کم و متوقف خواهند کرد. اشتباهات رخ می‌دهند و ما باید قادر به جبران آنها باشیم. اگر قصوری اتفاق افتاده لازم است اقداماتی انجام دهید تا یک محیط امن ایجاد کنید تا اعضای تیم بتوانند بدون ترس کارهای جدید را تجربه کنند و اشتباهاتشان را جبران کنند.

 

۶- تعادل میان زندگی و کار روزانه‌ی اعضای تیم، امکان مدیریت بهتر و پیشرفته‌تری برای شما فراهم می‌کند

لازم است که مراقب سلامتی و تندرستی اعضای تیمتان باشید و از کار در ساعات طولانی و یا پایان هفته صرف نظر کنید. طوری برنامه ریزی نکنید که مجبور به اتمام کار در پایان هفته باشید؛ زیرا این کار اعضا را منزجر می‌کند. همچنین اگر کار تا دیر وقت طول کشیده است، آنها را برای رفتن به خانه تشویق کنید. اعضای تیم از شما قدردانی خواهند کرد؛ اگر شما نسبت به آنها احساس مسئولیت کنید و برای حفظ تعادل میان زندگی و کار روزانه شان ارزش قائل شوید.

 

۷- گفتن “شغل خوب، ارائه خوب “هزینه ای ندارد

این کار نه تنها هزینه ای ندارد؛ بلکه اعضاء را به سخت کوشی بیشتر فرا می‌خواند  و باعث می‌شود کارها به آسانی صورت گیرد. ما همه به شغل خوب نیاز داریم. انتظار نداشته باشید تا اعضای تیم، قبل از تعریف و تمجید شما کارهای غیر منتظره و خارق العاده انجام بدهند.

 

۸- رهبری فقط دستور دادن نیست

رهبری قرار دادن تیم در وضعیت مناسب و هدایت و حمایت مؤثر و تشویق‌های مستمر و محترم شمردن و ارزش گذاشتن برای اعضای تیم است.

 

۹- نقش شیر را برای تیم بازی نکنید

در موفقیت تیم، شما به عنوان رهبر، بیشترین سهم را ندارید این را همیشه به خاطر بسپارید. سعی کنید رابطه‌ای خوب و اثرگذار میان اعضا و خودتان برقرارکنید. این کار اثر مثبتی بر خروجی تیم خواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران رویش

ایران رویش پنجره ای جدید رو به کسب و کار، اشتغال ، کارآفرینی و راه اندازی استارتاپ ،تولید محتوا،دیجیتال مارکتینگ و طراحی وب سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | علم و آموزش