اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961124282037806

اصول مدیریتی سام والتون، بنیان گذار والمارت چیست؟

کد: 13961124282037806

https://goo.gl/bDZK7g

، (اخبار رسمی): سام والتون (1918-1992)، بنیانگذار مشهور فروشگاه‌های زنجیره‌ای Walmart و Sam بود و مسلما موفق‌ترین کارآفرین نسلش بود. او انسانی فعال و پر جوش و خروش بود. کار خود را دوست داشت و Walmart را با شور و شوق فراوان ایجاد و به سرانجام رساند.

اصول مدیریتی سام والتون بنیان گذار والمارت
اصول مدیریتی سام والتون، بنیان گذار والمارت چیست؟

دیوید گلاس می‌گوید: وقتی سام والتون به برنامه‌ای اعتقاد پیدا می‌کرد، بی وقفه آن را پیگیری می‌کرد و با ارسال پیغام‌هایی به کارمندان مرتباً اجرای روندها را بررسی می‌کرد

در اینجا می‌خواهیم 10 ایده و تفکر مدیریتی که سام والتون اجرا می‌کرد را با شما به اشتراک بگذاریم.

1- هنگام استخدام کارمندان، به دنبال اشتیاق و تمایل به رشد باشید

بدست آوردن مهارت‌ها و مدارک مناسب، بدون شک برای استخدام کارمندان ضروری است؛ اما اشتیاق برای یادگیری چیزهای جدید، تعهد به کار و تلاش برای انجام کارها بسیار مهم است. یکی از اعضای والمارت می‌گوید: سام بر این عقیده بود که داوطلبان با سختی کار در شرکت‌های خرده فروشی آشنا شوند و خو بگیرند. به همین دلیل از آنها می‌خواست به مدت 6 ماه با والمارت همکاری کنند. در نهایت او به کسانی که فکر می‌کرد پتانسیل خوبی برای مدیریت مردم و اداره کار فروش دارند فرصت همکاری و ادامه کار می‌داد.

3-  بر اصول پافشاری کنید

مدیران کارآمد باید بر اصول پافشاری کنند و به کارمندان انرژی بدهند و مشوق‌های لازم را اعمال نمایند. دیوید گلاس می‌گوید: وقتی سام والتون به برنامه ای اعتقاد پیدا می‌کرد، بی‌وقفه آن را پیگیری می‌کرد و با ارسال پیغام‌هایی به کارمندان مرتباً اجرای روندها را بررسی می‌کرد.

4- مربی باشید، انتقاد کنید و الهام بخش باشید

 مربیگری یک راه مؤثر برای بهبود عملکرد کارکنان و ایجاد اعتماد و وفاداری است. مربی خوب صرفاً به کارمندان نمی‌گوید که چه کاری انجام دهیم. این امر به آنها کمک می‌کند تا به تفکرات خود عمق بدهند  و به تصویری روشن از اهداف دست پیدا کنند. مربی خوب همچنین در یادگیری و تمرین مهارت‌ها و عادات جدید از کارکنان خود حمایت می‌کند.

5- برای ایجاد روابط بهتر با مشتریان بر روی کارکنان پیشتازخود سرمایه گذاری کنید

 بسیاری از نظرات مشتریان در مورد همکاری برای یک کسب و کار جدید از ارتباط آنها با کارکنان پیشتاز نشئت می‌گیرد. والتون می‌نویسد: نحوه ارتباط مدیریت با کارکنان دقیقاَ همان چیزی است که کارکنان پس از آن با مشتریان برخورد می‌کنند. و اگر کارکنان با مشتریان خوب رفتار کنند، مشتریان دوباره و دوباره باز می‌گردند و این بدین معنی است که سود واقعی در این کسب و کار، تلاش برای کشاندن غریبه‌ها به فروشگاه آن هم برای یکبار خرید و براساس تبلیغات گران نیست.

6- کارمندان را مثل شرکای تجاری بدانید و با به اشتراک گذاری اطلاعات، آنها را تقویت کنید

مدیران کارآمد، ارتباطات باز را تقویت می‌کنند و کارکنان را به عنوان صاحبان کسب و کار می‌شناسند و به طور منظم اطلاعات عملیاتی را به اشتراک می‌گذارند. مدیران، کارکنان را قادر می‌سازند در مورد فرصت‌ها و چالش‌ها بحث می‌کند و آنها را تشویق به یافتن راه حل‌ها کنند. والتون می‌نویسد: اشتراک گذاری اطلاعات، تنها راهی است که افراد می‌توانند به بهترین توانایی‌های خود در انجام شغل برسند و بدانند که در کسب و کارشان چه می‌گذرد. به اشتراک گذاری اطلاعات، تعهدی کلیدی برای هر مشارکت است.

7- هرگز راضی نباشید، همیشه راهی برای پیشرفت وجود دارد

مدیران کارآمد، همواره از وضعیت موجود ناراضی هستند. آنها برای کشف مشکلات، بهبود محصولات و خدمات دهی بهتر به مردم وسواس خاصی دارند.

8- قدردانی از کارمندان  و صداقت در بازخوردها

یک عامل کلیدی در تعامل با کارکنان این است که آیا کارکنان، مدیران خود را مورد توجه قرار می‌دهند.  آیا مدیران به طور منظم، قدردانی و اصلاح را سر لوحه کار خود قرار می‌دهند؟ آیا آنها کارکنان را برای رشد و یادگیری شغلی آموزش می‌دهند؟ والتون می‌نویسد: بهترین کار برای حفظ انگیزه در افراد، قدردانی از آنها است. اگر با کارمندان صادق باشیم و به آنها بگوییم که آنها کار خوبی نکردند، هرگز اشتباهی راهبردی مرتکب نشده‌ایم؛ بلکه تصحیح را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

 9 - به شکایات و نگرانی‌های کارکنان گوش فرا دهید؛ زیرا عاملی مثبت برای تغییر است

مدیران کارآمد با ایجاد ارتباطات باز، نه تنها باعث افزایش انگیزه، عملکرد و روحیه کارکنان می‌شوند؛ بلکه با یادگیری مستمر و کار تیمی‌ به حل مشکلات کمک می‌کنند. والتون می‌نویسد: مدیرانی که خود را از همکارانشان پنهان می‌کنند و به مشکلات آنها رسیدگی نمی‌کنند، هرگز نمی‌توانند شریک خوبی برای آنها باشند. 

10- از رقبا یاد بگیرید

مدیران کارآمد همیشه باید رقبا را دنبال کنند و نوآوری‌های آنها را در کار خود لحاظ کنند. یکی از اعضای k-Mart می‌گوید: سام والتون همیشه ایده‌های کامارت را تأیید می‌کرد، زیرا من برای مشکلاتی که او بدان اشاره می‌کرد راه حل‌هایی داشتم. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران رویش

ایران رویش پنجره ای جدید رو به کسب و کار، اشتغال ، کارآفرینی و راه اندازی استارتاپ ،تولید محتوا،دیجیتال مارکتینگ و طراحی وب سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]