اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14000904554407806

وسائل پوشیدنی چیست؟

کد: 14000904554407806

https://bit.ly/3rbFQXZ

، (اخبار رسمی): وسائل خانگی هوشمند و پوشیدنی ها ، انقلاب بزرگی در جهان امروز به وجود آورده اند. انتظار می رود ظرفیت بازار ایالات متحده آمریکا در صنعت خانه هوشمند ( Smart Home ) و اینترنت اشیا ( IOT ) تا سال ۲۰۲۲ به ۵۱ بیلیون دلار افزایش یابد.

 وسائل پوشیدنی چیست؟
وسائل پوشیدنی چیست؟

امروزه بسیاری از پوشیدنی ها و وسائل آمادگی جسمانی هستند که مثلاً می توانند ضربان قلب یا سطح قند را مانیتورکنند یا حتی از بدن شما در مقابل سرطان پوست حفاظت کنند. ی

وسائل خانگی هوشمند و پوشیدنی ها ، انقلاب بزرگی در جهان امروز به وجود آورده اند. انتظار می رود ظرفیت بازار ایالات متحده آمریکا در صنعت خانه هوشمند ( Smart Home ) و اینترنت اشیا ( IOT ) تا سال ۲۰۲۲ به ۵۱ بیلیون دلار افزایش یابد.

امروزه بسیاری از پوشیدنی ها و وسائل آمادگی جسمانی هستند که مثلاً می توانند ضربان قلب یا سطح قند را مانیتورکنند یا حتی از بدن شما در مقابل سرطان پوست حفاظت کنند. یا مثلاً وسائل AR/VR مانند عینک های گوگل که این امکان را برای جراحان فراهم می سازد تا تصاویر پزشکی را در طول عملیات جراحی مشاهده کنند.

 

مراقبت از سالمندان

امروزه استفاده از وسائل پوشیدنی و اینترنت اشیا در زمینه مراقبت از سالمندان بسیار پیشرفت داشته است. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰، تعداد افراد سالمند به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد به طوری که از هر ۵ نفر در آمریکا، یک نفر به سن بازنشستگی می رسد. افزایش جمعیت سالخورده می تواند با بیماری های مزمن و مشکلاتی همراه باشد که تأثیر زیادی بر سیستم بهداشتی آمریکا خواهد گذاشت. مشکلات قلبی عروقی، دیابت و چاقی نمونه ای از این مشکلات هستند .

اکثر این بیماری ها ناشی از عدم تحرک و سبک زندگی نا سالم است که دستگاه های پوشیدنی می تواند در این امر به آنها کمک کند.

 

فناوری نقش مهمی دارد

فناوری هایی مانند هوش مصنوعی( AI ) و دستگاه های هوشمند می توانند به پیش بینی و حتی گاهی به پیشگیری از بیماری ها کمک کنند و نقش مهمی در مراقبت های پیشگیرانه ایفا کنند. آنها می توانند با کمک به سالمندان، چالش های روزمره را به حداقل برسانند.

دستگاه های پوشیدنی علاوه بر مزایای خوب دارای نقایصی نیز هستند. به عنوان مثال، سالمندان تمایل کمتری به استفاده از گردن آویز که وسیله ای فوق العاده برای شناسایی آنهاست دارند. زیرا آنها احساس حقارت می کنند و دوست ندارند به چشم یک انسان نیازمند به آن ها نگاه شود.

برای رفع این عیب، شرکت های سازنده وسائل پوشیدنی به سمت تولید وسائلی رفتند که احساس مخاطب را دغدغه خود بداند. به عنوان مثال برای ساخت این وسائل از طلا و جواهرات زیبا که بخش جدایی ناپذیر زندگی سالمندان است استفاده می کنند.

 

ما نیاز داریم تا اطلاعات بیشتری از وسائل هوشمند بدانیم. این دستگاه ها، حاوی طیف وسیعی از داده ها هستند که با کمک آن ها می توان فعالیت های جسمی کاربر را نظارت و مشاهده کرد.

مثلاً با دستگاه های AI می توان پیش بینی کرد که آیا فرد در معرض بیماری مزمن در کوتاه مدت یا بلند مدت قرار دارد یا نه. داده های بدست آمده از این وسائل هوشمند و پوشیدنی، کمک شایانی به پزشکان خواهد کرد چرا که آنها به جای ویزیت بیمار در یک لحظه به اطلاعاتی بسیار غنی که در طول زمان از وضعیت جسمی بیمار بدست آمده دسترسی خواهند داشت.

 

ترکیب وسائل پوشیدنی با خانه هوشمند

می توان تکنولوژی وسائل پوشیدنی را با تکنولوژی خانه هوشمند و ساختمان هوشمند ترکیب کرد. سنسورها، سوئیچ های هوشمند یا یخچال هوشمند نمونه ای از دستگاه های خانگی هوشمند هستند.

به عنوان مثال این دستگاه ها می توانند تعداد دفعاتی که افراد سالخورده به حمام می روند یا زمان آخرین باری که در یخچال را باز کرده اند ردیابی کنید. به این ترتیب می توانید با استفاده از تکنولوژی خانه هوشمند، سالمندان را مدیریت و امنیت پایداری برای آنها برقرار کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران رویش

ایران رویش پنجره ای جدید رو به کسب و کار، اشتغال ، کارآفرینی و راه اندازی استارتاپ ،تولید محتوا،دیجیتال مارکتینگ و طراحی وب سایت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ