اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960808266124830

تنها 6 درصد از مردم تمایل به خرید اینترنتی لباس دارند:

گزارشی از خرید اینترنتی لباس به‌ همراه اینفوگرافیک

کد: 13960808266124830

https://goo.gl/5C66Hd

، تهران , (اخبار رسمی): طبق یک نظرسنجی که نظربازار بین 378 مرد و زن ایرانی انجام داده است، 76درصد از پاسخ‌دهندگان هنوز ترجیح می‌دهند که به صورت حضوری لباس مورد نظر خود را انتخاب کرده و بخرند و تنها 6 درصد خرید آنلاین را انتخاب کردند.

گزارشی از خرید اینترنتی لباس به‌ همراه اینفوگرافیک
گزارشی از خرید اینترنتی لباس به‌ همراه اینفوگرافیک

ازجمله مزایای فراوان خرید اینترنتی می‌توان به سهولت در خرید و مقایسه‌ی محصولات اشاره کرد. به‌علاوه اینکه جا‌به‌جایی و گشتن در فروشگاه‌های متعدد را کم می‌کند و باعث صرفه‌جویی در وقت خریداران می‌شود.

از زمان توسعه‌ی خدمات اینترنتی و دسترسی عمومی مردم به این خدمات، فروشگاه‌های اینترنتی در تمام دنیا شروع به رشد کردند. برخی از این فروشگاه‌ها، نظیر آمازون و ایبی، سهم عمده‌ای از میلیارها دلار تجارت و خرید و فروش را به خود اختصاص داده‌اند. در کشور ما نیز چند سالی است که فروشگاه‌های اینترنتی جایگاه چشمگیری در زندگی روزانه‌ی مردم پیدا کرده‌اند. با توجه به آمارهای منتشرشده، خرید اینترنتی در ایران رشدی 6۰ درصدی را تجربه کرده است و به‌عنوان یکی از عادات اصلی خرید در سبک زندگی مردم نهادینه شده است.

در این میان، پرسش اصلی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان لباس این است که صنعت پوشاک چه میزان از این خریدها را شامل می‌شود و آیا در این عرصه موفق بوده است یا خیر؟

 

طبق این نظرسنجی که نظربازار بین 378 مرد و زن ایرانی انجام داده، 76درصد پاسخ‌دهندگان هنوز ترجیح می‌دهند که به‌صورت حضوری لباس مورد نظر خود را انتخاب کرده و بخرند. تنها 6درصد خرید آنلاین را انتخاب کردند. در این بین، 16درصد پاسخ‌دهندگان، از توضیحات محصولات اینترنتی استفاده می‌کنند، اما در آخر به‌صورت حضوری خرید می‌کنند.

این آمار زمانی معنای بیشتر پیدا می‌کند که در کنار دو فاکتور و گروه دیگر قرار گیرد: یعنی 74درصدی که تا‌به‌حال اصلاً خرید اینترنتی نداشته‌اند و 67درصدی که حتی محصولات را آنلاین انتخاب نمی‌کنند. میزان 17درصد از مخاطبان یک تا سه بار، 4درصد چهار تا شش بار و 3درصد بیش از شش بار به‌صورت آنلاین لباس خریده‌اند. البته از این آمار 23درصد یک تا سه بار، 6 درصد چهار تا شش بار و 3 درصد بیش از شش بار لباس‌های خود را اینترنتی انتخاب کرده‌اند، ولی حضوری خریده‌اند.

ازجمله مزایای فراوان خرید اینترنتی می‌توان به سهولت در خرید و مقایسه‌ی محصولات اشاره کرد. به‌علاوه اینکه جا‌به‌جایی و گشتن در فروشگاه‌های متعدد را کم می‌کند و باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی خریداران می‌شود؛ اما مسلماً در خرید غیرحضوری لباس، مشکلاتی نیز وجود دارد. طبق نظرسنجی انجام‌شده توسط نظربازار، اطمینان از کیفیت محصول با 52درصد و اطمینان از سایز لباس با 47 درصد از جمله مشکلات بزرگ در خرید آنلاین لباس هستند. موارد دیگر به‌ترتیب 20 درصد اطمینان‌ نداشتن به پرداخت آنلاین و 18درصد اطمینان نداشتن به فروشنده هستند. در این بین 5 درصد دسترسی‌ نداشتن به امکانات پرداخت آنلاین (مانند کارت بانکی و رمز دوم...) و 11درصد نیز به سایر موارد اشاره کردند.

پرسشنامه‌ی این گزارش را «بوتیک» طراحی، داده‌ها را «نظربازار» جمع آوری و «اخبار رسمی» آن را منتشر کرده است.

 

نتایج تحقیق حاضر را می‌توانید در اینفوگرافیک ببینید.

گزارشی از خرید اینترنتی لباس به‌همراه اینفوگرافیک

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نظربازار

نظربازار بستر تحقیقات بازار آنلاین مبتنی بر تلفن همراه است. کسب‌وکارها برای تصمیم‌گیری‌های جاری‌شان می‌توانند به سرعت از نظرات گروه هدفشان مطلع شوند. کاربران نیز در ازای پاسخگویی‌شان مشوق‌هایی دریافت می‌کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]