اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960924271660005

بررسی نقش روابط عمومی آنلاین در همایش بازاریابی مدرن

کد: 13960924271660005

https://goo.gl/HUrUfG

، تهران , (اخبار رسمی): در پنل کارشناسی همایش بین‌المللی بازاریابی نوین با محوریت بازاریابی دیجیتالی، به موضوع روابط عمومی آنلاین و علت عدم موفقیت شرکت‌های ایرانی در زمینه بازاریابی دیجیتال پرداخته شد.

چرا شرکت‌های ایرانی در بازاریابی محتوا و روابط عمومی آنلاین پیروز نشده‌اند؟
مجید کثیری

آینده متعلق به  محتوا است و هر شرکتی که بتواند بیشتر در رسانه‌ها دیده شود؛ موج قوی‌تری از مشتریان بلقوه را به سمت کسب و کار خود خواهد آورد

به گزارش روابط عمومی اخبار رسمی؛ همایش بین‌المللی بازاریابی نوین با محوریت بازاریابی دیجیتالی، روز ۲۳ آذرماه 1396 با حضور مقامات و مسئولان حوزه همچون مهندس سلجوقی، (هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران) و دکتر رمضانعلی صادق زاده (رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک)، فعالان اقتصادی، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و سندیکاهای فعال کشور، اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان و صاحب نظران عرصه‌ی علم و صنعت و اصحاب رسانه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

هدف از برگزاری این همایش شناخت ابعاد کاربردی بازاریابی دیجیتالی به منظور توسعه بازار هدف و افزایش فروش بود. 

مجید کثیری، کارشناس حوزه روابط عمومی و مدیرعامل اخبار رسمی در پنل کارشناسی این همایش که توسط محمدصادق مالکی (دبیر کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی ایران) اداره شد، به طور خاص به شرکت‌های ایرانی پرداخت و درباره‌ی علل شکست این شرکت‌ها در زمینه‌ی روابط عمومی آنلاین و بازاریابی محتوا گفت: آمار جهانی نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد از بودجه‌ی بازاریابی آنلاین شرکت‌‌های مطرح دنیا در زمینه محتوا و روابط عمومی آنلاین و رسانه‌های اجتماعی هزینه می‌شود؛ اما شرکت‌های ایرانی به دلیل دولتی بودن رسانه‌ها و همچنین عدم آگاهی درباره‌ی چگونگی ارتباط با رسانه‌ها برای معرفی خود، چندان موفق نبوده‌اند. همچنین زیرساخت دیجیتال که حداقل آن داشتن یک سایت استاندارد و مطابق با الگوهای روز و داشتن نیروی آموزش دیده است نیز در اکثر شرکت‌های ایرانی وجود ندارد.

به گفته وی، نکته‌ی مهم در بازاریابی دیجیتال افزایش تمایل مشتری برای کسب اطلاعات پیش از خرید از طریق جستجو اینترنت است. حضور مناسب و حساب شده در فضای بازاریابی دیجیتال توسط یک شرکت، باعث جذب مشتریان بالقوه بیشتری برای کسب و کار خواهد شد. از طرفی در صورت عدم آمادگی و یا نداشتن برنامه ریزی مناسب، عرصه را برای رقیبان خود بازخواهند گذاشت.

کثیری در پایان در زمینه‌ی تولید محتوای مناسب برای کسب آگاهی‌های قبل از خرید گفت: آینده متعلق به  محتوا است و هر شرکتی که بتواند بیشتر در رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های آنلاین و اجتماعی از طریق محتوای خوب دیده شود؛ موج قوی‌تری از مشتریان بالقوه را به سمت کسب و کار خود خواهد آورد.

در این پنل کارشناسی همچنین آیت حسینی (مشاور بازآفرینی کسب و کار)، جلال روحانی (متخصص رشد و بازاریابی دیجیتالی)، دکتر روبن غنی پور (مدیر تجاری سازی و توسعه برند اول مارکت) و حسین وحدانی (دیر سابق محتوا در علی بابا)، تجربیات خود در زمینه بازاریابی دیجیتال را با حضار به اشتراک گذاشتند.

گفتنی است مهم‌ترین سخنرانی این مراسم توسط مایکل لی‌اندر (Michael Leander)، برنده جایزه جهانی بازاریابی و کارشناس بازاریابی دیجیتال از کشور دانمارک ارائه شد که وی در این سخنرانی به آخرین دستاوردهای بازاریابی دیجیتال و نمونه‌های موفق آن در دنیا پرداخت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]