اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960926272065023

هر آنچه لازم است درباره رجیستری بدانید

کد: 13960926272065023

https://goo.gl/9cKVWf

، تهران , (اخبار رسمی): این روزها یکی از خبرهای مهم حوزه‌ی تکنولوژی در ایران، اجرای طرحی با نام رجیستری است. به همین دلیل تصمیم داریم تا بررسی کنیم، طرح رجیستری چیست و چرا اهمیت دارد؟

هر آنچه لازم است از «رجیستری» بدانید
هر آنچه لازم است درباره رجیستری بدانید

کاربران گوشی‌ موبایل پس از اجرای طرح رجیستری، هنگام خرید گوشی، باید دقت زیادی داشته باشند. تهیه‌ی گوشی موبایل در کشورمان پس از اجرای طرح رجیستری، باید فقط از نمایندگی‌های مجاز و مراکز معتبر انجام شود

رجیستری، طرحی است که برای اولین بار در اواسط سال ۸۵ در کشورمان اجرایی شد، اما به دلیل مشکلاتی که داشت، در اوایل سال ۸۶ متوقف شد. از طراحی این پروژه سال‌ها می‌گذرد؛ اما رجیستری به دلیل مشکلات فنی به مرحله‌ی اجرای کامل نرسیده است. تقریبا از سال ۹۴ بود که اجرایی شدن طرح رجیستری جدی‌تر شد و کارگروه‌هایی برای بررسی تخصصی این طرح تشکیل شدند. سرانجام از 14 آذرماه 96، فاز اول طرح رجیستری رسماً آغاز شد. این طرح  تمامی‌محصولات سیم کارت خور خانواده‌ی اپل (آیفون و آیپد) را در بر می‌گیرد.

رجیستری چیست؟

از آنجایی که درصد بالایی از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار ایران به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، طرحی به نام رجیستری اندیشیده شده تا با این موضوع مقابله شود. در این طرح، تنها گوشی‌های موبایلی که از طریق گمرک ایران به صورت قانونی وارد کشور شده‌اند، فعال خواهند شد. گوشی‌هایی که از طریق قاچاق وارد بازار شده باشند نیز تنها برای مدت محدودی می‌توانند با سیم کارت‌های ایرانی فعالیت کنند.

این طرح چگونه اجرایی می‌شود؟

پس از اجرایی شدن طرح رجیستری، کد IMEI (یا شناسه 15 رقمی) گوشی‌های موبایلی که از طریق گمرک ایران وارد کشورمان می‌شوند، در سامانه ثبت می‌شود. با این شرایط، تنها گوشی‌های موبایلی که IMEI آنها در سامانه گمرک ثبت شده باشند، با سیم کارت‌های ایرانی فعال و کد فعال‌سازی آنها در سامانه همتا معتبر خواهد بود.

تکلیف کاربران چیست؟

کاربران گوشی‌های موبایل پس از اجرای طرح رجیستری، هنگام خرید یک گوشی موبایل، باید دقت زیادی داشته باشند. تهیه‌ی گوشی موبایل در کشورمان پس از اجرای طرح رجیستری، باید فقط از نمایندگی‌های مجاز و مراکز معتبر انجام شود.

آیا کاربران فعلی گوشی‌های هوشمند با مشکل مواجه می‌شوند؟

پاسخ منفی است. با اجرای طرح رجیستری، کسانی که پیش از اجرای رسمی‌ طرح یعنی پیش از 14 آذر 96، گوشی موبایلی را خریداری کرده و سیم کارت در آن قرار داده‌اند، با مشکلی مواجه نخواهند شد. طرح رجیستری، در مورد گوشی‌هایی است که پس از اجرای طرح، روشن نشده‌اند و سیم کارت‌های ایرانی در آنها قرار نگرفته است.

تکلیف برندهای بدون نمایندگی در ایران چیست؟

مطمئناً کاربران و طرفداران بسیاری از برند اپل در کشورمان، این نگرانی را دارند که پس از طرح رجیستری، برای تهیه یک دستگاه آیفون جدید باید چه کار کنند؟ کاربران محترمی‌ که قصد تهیه‌ی گوشی‌های آیفون را دارند، باید آنها را از شرکت‌های وارد کننده‌ی رسمی‌ محصولات اپل به ایران تهیه کنند. یکی از شرکت‌های وارد کننده رسمی‌محصولات اپل به ایران، توسعه سرمایه گذاری گروه آروند است. با تهیه‌ی محصولات اپل از این شرکت، نگرانی بابت طرح رجیستری برای کاربران وجود نخواهد داشت.

اگر یک گوشی موبایل از خارج کشور برای ما بیاورند، چه باید کرد؟

مسافران و هموطنان عزیزی که از خارج کشور، وارد کشورمان می‌شوند، در صورتی که گوشی موبایلی را از سایر کشورها خریداری کرده‌اند، در هنگام ورود به کشور باید این موضوع را به گمرک مسافری محل ورود اطلاع دهند تا با انجام اقدامات لازم و پرداخت هزینه‌های قانونی، گوشی آنها با طرح رجیستری به مشکلی برنخورد.

الان در چه مرحله‌ای از رجیستری هستیم؟

هم اکنون، تمامی‌ محصولات سیم کارت خور شرکت اپل، شامل طرح رجیستری می‌شوند و به زودی و با اجرایی شدن فازهای بعدی، سایر برندهای گوشی موبایل و تبلت نیز به تدریج وارد این طرح خواهند شد. بنابراین اگر قصد خرید آیفون 8 و یا آیفون x را دارید، حتما آنها را از واردکنندگان رسمی‌ تهیه کنید.

آیا خرید آیفون‌های قانونی از واردکننده‌های رسمی‌ کافیست؟

خیر. پس از آنکه هموطنان آیفون‌های اپل را از واردکننده‌های رسمی‌خریداری کردند، لازم است تا با مراجعه به سامانه همتا با شماره *7777# (از راست بخوانید) گوشی آیفون خود را در سامانه ثبت کنند.

1: کد دستوری *۷۷۷۷# را شماره گیری کنید.

2: گزینه‌ی فعال سازی ( عدد ۲ ) را انتخاب کنید.

3: شناسه ۱۵ رقمی‌IMEI را وارد کنید. دقت کنید که این شناسه باید بدون هیچ خط فاصله یا نقطه‌ای وارد شود.

4: در این مرحله باید شماره سیم کارتی که در دستگاه مورد نظر قرار گرفته را وارد کنید.

5: در این مرحله باید کد فعالسازی خود را وارد کنید. این کد ۶ رقم است و شما باید آن را از فروشنده دریافت کرده باشید.

6: موارد وارد شده دوباره به شما نشان داده می‌شوند. در صورت صحیح بودن تایید کنید.

کار تمام شد! حالا باید پیامی‌ مبنی بر موفقیت فعال‌سازی دریافت کنید. این پیغام به شما پیامک نیز می‌شود.

برای خرید محصولات اپل بدون مشکل رجیستری چه کنیم؟

هموطنان عزیز می‌توانند محصولات اپل را از گروه آروند به عنوان واردکننده‌ی رسمی‌محصولات اپل به کشورمان و با ضمانت 18 ماهه، خریداری کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آروند

شرکت آروند از سال ۱۳۸۳ در زمینه فروش و خدمات پس از فروش محصولات آی تی فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و تاکنون نسبت به ارائه خدمات در حوزه تلفن همراه، لپ‌تاپ و تبلت، all-in-one، ساعت هوشمند و کنسولهای بازی برای برند‌های برتر دنیا مانند اپل، مایکروسافت سرفیس , کنسولهای بازی فعالیت کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]