اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960702261945023

ویژگی‌های جدید آیفون ۸ و ۸ پلاس و معرفی گارانتی اصلی آن در ایران

کد: 13960702261945023

https://goo.gl/r8Dkzz

، تهران , (اخبار رسمی): چندی پیش، کمپانی اپل با برگزاری مراسمی، از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. مطمئناً مهم ترین بخش این مراسم معرفی آیفون‌های ۲۰۱۷ بودند. اپل در این مراسم از سه آیفون جدید خود رونمایی کرد. آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس و سومین آیفون که به مناسبت تولد ۱۰ سالگی این خانواده منتشر شده، آیفون ۱۰ یا “X” نام دارد.

ویژگی‌های جدید آیفون ۸ و ۸ پلاس + معرفی گارانتی اصلی
آیفون 8 با گارانتی آروند

شاید در نگاه اول، تفاوت زیادی بین آیفون ۸ و ۷ دیده نشود، اما به لطف پردازنده  A11 Bionic تغییرات زیادی در سخت افزار محصولات جدید رخ داده است.

چندی پیش، کمپانی اپل با برگزاری مراسمی در اپل پارک، از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. مطمئناً مهم ترین بخش این مراسم معرفی آیفون‌های ۲۰۱۷ بودند. اپل در این مراسم از سه آیفون جدید خود رونمایی کرد. دو آیفون همان روند قبلی این خانواده را طی می‌کنند که آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس نام دارند، و سومین آیفون که به مناسبت تولد ۱۰ سالگی این خانواده منتشر شده، آیفون “X” نام دارد. شرکت آروند به عنوان واردکننده رسمی محصولات اپل در ایران، آیفون‌های 2017 را در اسرع وقت به صورت قانونی در اختیار علاقه‌مندان این گوشی‌ها قرار خواهد داد.

اجازه دهید تا در این مقاله با مبنا قراردادن آیفون های ۷ و ۷ پلاس، ببینیم چه تغییراتی در آیفون های ۸ و ۸ پلاس اعمال شده است.

 

طراحی

طراحی آیفون های ۸ و ۸ پلاس نسبت به نسل قبل خود هیچ تغییر محسوسی نکرده است. محل قرار گیری دکمه هوم دیجیتالی، دکمه پاور، دکمه های تنظیم صدا و محل دوربین دقیقاً مانند قبل است. مهم ترین تغییر بخش طراحی، که از جزء تغییرات کلی این آیفون‌ها نیز به شمار می آید، بدنه شیشه‌ای آنهاست.

البته همین بدنه شیشه ای منجر به یک تغییر مهم دیگر نیز شده که در ادامه با هم می‌خوانیم.

 

دوربین

دوربین آیفون های ۸ و ۸ پلاس، حداقل روی کاغذ تغییری نداشته اند. آیفون ۸ از یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و آیفون ۸ پلاس از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. اما نظر اپل چیز دیگریست! اپل معتقد است که این حسگر ها بزرگتر شده اند و سریعتر عمل می‌کنند، همچنین از فیلترهای رنگی جدیدی بهره می‌برند. قابلیت لرزشگیر اپتیکال نیز در لنز آیفون ۸ وجود دارد اما در آیفون ۸ پلاس، همانند ۷ پلاس، فقط یک لنز دارای لرزشگیر است. این درحالیست که در آیفون ۱۰ لرزشگیر اپتیکال در هر دو لنز حضور دارد.

 

جمع بندی

شاید در نگاه اول، تفاوت زیادی بین آیفون ۸ و ۷ دیده نشود، اما به لطف پردازنده  A11 Bionic تغییرات زیادی در سخت افزار محصولات جدید رخ داده است.

 

  • قابلیت شارژ بی سیم
  • پشتیبانی از شارژ سریع
  • پردازنده گرافیکی قدرتمند
  • معماری ۱۰ نانومتری

و البته بهره مندی از سیستم عاملiOS11  مهم ترین امتیازات و تغییرات آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس محسوب می‌شوند.

 

پردازنده و سخت افزار

یکی از مهم‌ترین قسمت هایی که انتظار پیشرفت در آن همیشه وجود دارد، پردازنده است. اپل هم طبق معمول از این بخش غافل نبوده و پردازنده جدیدی را برای آیفون های ۲۰۱۷ در نظر گرفته است. مبدأ و منشأ اکثر پیشرفت آیفون های جدید دقیقاً همین پردازنده است.

پردازنده جدید اپل A11 Bionic  نام دارد. این پردازنده معماری ۱۰ نانومتری دارد، در نتیجه مصرف کمتری داشته و بهینه شده است. اپل در قسمت‌های مختلفی از مراسم به هماهنگی فوق العاده این پردازنده با سایر قسمت ها تأکید داشت. از جمله این‌که موفقیت دوربین آیفون‌های جدید به پردازنده جدید هم مربوط است. پردازنده A11 به خوبی با دوربین هماهنگ شده و قدرت آن را افزایش داده است.

A11 Bionic اولین پردازنده ۶ هسته‌ای اپل است. این پردازنده از ۴ هسته ضعیف تر و ۲ هسته قدرتمند تشکیل شده است. ۴ هسته ضعیف‌تر ۷۰ درصد سریعتر از نمونه‌های موجود در A10 هستند و عملکرد ۲ هسته قوی‌ترنیز۲۵ درصد بهتر از نسل قبلی است.

پردازش‌های گرافیکی پردازنده A11 نیز توسط GPU ای انجام می‌شود که برای اولین بار، طراحی و ساخت آن با کمپانی اپل بوده است. ادعا شده  که بخش پردازنده گرافیکی یا GPU  این پردازنده نیز ۳۰ درصد سریع تر از نسل قبل است و گفته شده وظیفه اصلی این GPU پردازش برنامه های هوش مصنوعی و واقعیت مجازیست.

اجازه دهید تا در اینجا به قابلیت شارژ بی سیم آیفون های جدید هم اشاره ای داشته باشیم. این اولین بار است که آیفون های اپل از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و به لطف این قابلیت، می‌توان در مدت ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد شارژ دریافت کرد! همچنین بدنه شیشه ای آیفون‌های جدید نیزقابلیت شارژ بی سیم را برای آیفون ها به ارمغان آورده است.

 

قیمت و زمان عرضه

آیفون های 8 و 8 پلاس از 22 اکتبر عرضه خواهند شد و قیمت پایه در ایالات متحده برای مدل 64 گیگابایتی به ترتیب ۶۹۹ و ۷۹۹ دلار در نظر گرفته شده است.

 

ضمانت رسمی آیفون توسط شرکت آروند

مدیر عامل شرکت آروند از ارائه خدمات رسمی به محصولات اپل و مایکروسافت توسط این شرکت در ایران خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و پیش خرید آیفون 8 و 8 پلاس به وبسایت رسمی گارانتی آروند مراجعه کنند.

امیرمیثم گیاهی با بیان این مطلب افزود: آروند به عنوان واردکننده رسمی محصولات اپل در ایران، آیفون 8 را در اولین فرصت ممکن با گارانتی اصلی و معتبر و به صورت قانونی وارد کشور کرده و در اختیار هموطنان عزیز قرار خواهد داد.

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آروند

شرکت آروند از سال ۱۳۸۳ در زمینه فروش و خدمات پس از فروش محصولات آی تی فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و تاکنون نسبت به ارائه خدمات در حوزه تلفن همراه، لپ‌تاپ و تبلت، all-in-one، ساعت هوشمند و کنسولهای بازی برای برند‌های برتر دنیا مانند اپل، مایکروسافت سرفیس , کنسولهای بازی فعالیت کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]