اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961108278986226

سود شرکت قاسم ایران 62 درصد رشد کرد

کد: 13961108278986226

https://goo.gl/UXpvnf

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت قاسم ایران با انتشار جدیدترین گزارش سال مالی 96 از تعدیل مثبت 62 درصدی بودجه برآوردی و پیش بینی سود 13 ریالی به ازای هر سهم خبر داد.

سود شرکت قاسم ایران 62 درصد رشد کرد
سود شرکت قاسم ایران 62 درصد رشد کرد

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد، در جدیدترین گزارش برآورد بودجه‌ی سال مالی 96 شرکت قاسم ایران، چند عامل عمده در تغییرات سود هر سهم اثرگذار بوده است. بطوری که کاهش هزینه‌های فروش، اداری و عمومی‌به مبلغ 20 میلیارد و 938 میلیون ریال که عمدتاً مربوط به کاهش هزینه‌های پرسنلی غیرمستمر می‌باشد، یکی از عوامل اثرگذار بر رشد سودآوری این شرکت بوده است.

همچنین، افزایش هزینه‌های مالی به مبلغ 25 میلیارد ریال دومین عاملی اعلام شده که موجب تغییرات بودجه برآوردی "قاسم" شده است؛ بطوریکه این افزایش هزینه‌ها عمدتاً بابت تمدید و دریافت تسهیلات مالی جدید با توجه به طولانی شدن دوره وصول در بخش دارویی دولتی پیش بینی شده است.

براساس این گزارش برآوردی، افزایش خالص سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی مربوط به تغییرات ناشی از افزایش فروش اموال، کاهش سود بانکی و کاهش سود سهام بوده است.

بطوری که افزایش فروش اموال به مبلغ 23 میلیارد و 785 میلیون ریال عمدتاً مربوط به درآمد ناشی از فروش ساختمان سنندج و کاهش سود بانکی به مبلغ 2,695 میلیون ریال مربوط به کاهش نرخ سود سپرده روز شمار و کاهش دوره ماندگاری وجوه نزد بانک‌ها و همچنین افزایش سود اوراق مرابحه به مبلغ 6,338 میلیون ریال بابت دریافت اوراق مرابحه جدید از وزارت بهداشت بابت مطالبات معوق از مراکز دولتی مربوط به علوم پزشکی جزو دیگر دلایل اثرگذار بر رشد سود هر سهم این شرکت اعلام شده است.

همچنین، کاهش سود سهام به مبلغ پنج میلیارد ریال در خصوص بازنگری و تصمیم به عدم واگذاری بخشی از فروش سهام مینو شرق که در پیش بینی قبلی لحاظ شده بود، دیگر عاملی اعلام شده که منجر به افزایش خالص سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی شرکت شده است تا در مجموع تحت تاثیر این عوامل، سود خالص پیش بینی شده از مبلغ 5003 میلیون ریال اعلام شده در گزارش‌های قبلی به 7920 میلیون ریال در گزارش اخیر افزایش یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار