اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961119281228357

یک راه سریع برای رسیدن به خواب راحت، سلامتی و آرامش؛

تصفیه هوای منزل یا محل کار خود را به گل و گیاه آپارتمانی بسپارید

کد: 13961119281228357

https://goo.gl/pVNkxP

، تهران , (اخبار رسمی): هوای ناسالم بهانه خوبی برای نگهداری از گیاهان مفید جهت کاهش این ذرات معلق، آسودگی، هوای پاکیزه، کاهش استرس و نیز آرامش هنگام خواب ­باشد که هرکدام می‌تواند بر الگوی خواب تاثیرگذار باشد. نگهداری از گیاهان در گوشه‌­ای از خانه، آب دادن، نگاه کردن و توجه کردن به رشد گیاهان واقعا لذت بخش است.

تصفیه هوای منزل یا محل کار خود را به گل و گیاه آپارتمانی بسپارید
وجود گل و گیاه آپارتمانی در جهت خارج کردن مواد مضر و سمی در منزل بسیار مفید است.

سریع‌تر اقدام کنید! از هر ۱۰ مرگ در ایران، یکی بر اثر آلودگی هوا صورت گرفته است.توصیه تیم سبزوانه جهت ایجاد محیطی با هوای سالم و خوب در خانواده‌ها به کارگیری گل و گیاه آپارتمانی در محل زندگی می‌باشد.

از مطالعه این مطلب چه چیزی بدست خواهم آورد؟

هر روز با توجه به آلودگی‌های موجود در هوا، شاهد بیماری‌های مختلفی هستیم. خیلی از افراد در بخش «از من بپرس؟» فروشگاه گل و گیاه و خدمات فضای سبز سبزوانه از کارشناسان سوال می‌کنند، برای اینکه هوای منزل یا محیط کارمان پاکیزه باشد و همچنین جهت حفظ سلامتی و شادی در زندگی روزمره خودمان و فرزندانمان چه گیاهانی را برای نگهداری در محل زندگی توصیه می‌کنید. در این مقاله قصد داریم راهی کاملا کم هزینه و دائمی‌به شما معرفی کنیم که محیطی بسیار سالم، جذاب و شاد به اعضای خانواده هدیه کنید.

بررسی محققان رفتارشناسی دانشگاه روگرز "Rutgers” در نیوجرسی آمریکا گویای این مطلب است که  افراد با مشاهده به گل و گیاه و لذت بردن از شادابی، رنگ و عطر گیاهان حس فوق‌العاده خوبی در آن‌ها ایجاد می‌‌کند و می‌توانند حالت روحی متعادلی در شخص ایجاد کند.  در حقیقت گیاهان سبب متعادل شدن رفتار افراد در طول شبانه روز می‌‌شود. هر بار مشاهده کردن گل و گیاه می‌تواند عاملی برای ایجاد یک اتصال عصبی مثبت در مغز شود.

چرا نگهداری از گل و گیاه؟

آلودگی هوا در اثر تغییر در ویژگی‌های جوی تحت تاثیر مواد شیمیایی و یا ریزگردی و یا عامل‌های زیست شناختی به وجود می‌آید. امروزه در کلان شهرها به ویژه شهر تهران شاهد آلودگی هوا به صورت طولانی مدت هستیم. آلودگی هوا بیش از هر آلودگی دیگری موجب مرگ و میر انسان‌ها و‌ جانوران می‌شود.

گل  وگیاه آپارتمانی مواد شیمیایی خطرناک موجود در هوا را از طریق حفره‌های ریز بر روی برگ‌ها جذب می‌کنند و موجب پاکسازی و حذف مواد سمی‌ موجود در هوای اطرافمان می‌شوند. برخی گل و گیاه آپارتمانی توانایی فیلتر کردن و حذف مقادیر چشمگیری از آلاینده‌های سمی‌ هستند به طوری که برخی از گونه‌های گیاهان در مدت ۲۴ ساعت تا بیش از ۹۰ درصد مواد سمی‌موجود در توای اطراف خود را تصفیه و پاکسازی کنند.

بازده کاری خود را 2 برابر کنید

نگهداری و مراقبت گل و گیاه در محیط کار یا روی میز کار می‌تواند راندمان کاری را به طور قابل توجهی بالا ببرد. چند مورد از تاثیرات نگهداری از گیاهان در محل کار به شرح زیر است:

  • آلودگی‌های موجود در محیط کار را از بین می‌برد.
  • نگاه کردن به گیاهان حس آرامش به شخص می‌بخشد.
  • آلودگی‌های صوتی را کاهش داده و در نتیجه تمرکز فرد را افزایش می‌دهد.
  • کمک فراوانی به کاهش استرس نموده و شادی و لبخند و نهایتا بازدهی کاری بیشتر از نتایج نگهداری از گیاهان در محل کار خواهد بود.

شما هم سراغ گل و گیاه مقاوم‌تر بروید

برخی از افراد بر این باورند که نگهداری از گل و گیاه در اصطلاح (به دست آن‌ها نمی‌افتد) و گیاهانی که از آن‌ها نگهداری می‌کنند از بین می‌روند. توصیه ما انتخاب گیاهان مقاوم و سودمند است. در این مواقع باید گل و گیاهی انتخاب کنید که نیاز کمتری به نگهداری داشته باشد و مقاومت بیشتری به نور کم، آبیاری کم و ... داشته باشند.

برخی این گل‌های آپارتمانی تصفیه کننده هوا می‌توان گل آپارتمانی سرخس، دراسنا، نخل مرداب، گل آپارتمانی پوتوس، آگلونما، گل آپارتمانی اسپاتی فیلوم، فیکوس، بنجامین، سانسوریا، فیلودندرون، کلروفیتوم، نخل بامبو، پیچک انگلیسی را نام برد.

برخی از گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا 

آگلونما:

 گل آپارتمانی آگلونما بسیار گیاه آپارتمانی مناسب برای اداره‌ها، دفاتر خدماتی، بانک‌ها، منازل، رستوران‌ها و کلیه نقاط تاریک و شرایط سخت است. با وجود آلودگی‌ هوا داشتن گیاهی که بتواند هوای محیط پیرامون را برای تنفس پاکیزه کند، بسیار ارزشمند است. این گل آپارتمانی ضامن سلامتی شما است. این گیاه سودمند طبق تحقیقات ناسا در مورد گیاهان آپارتمانی جزو گیاهانی است که نقش بسزایی در تصفیه هوا و جذب موادی که موجب آلودگی هوا می‌شوند، دارد. بنابراین اگر تا کنون از اداشتن این گیاه لذت می‌بردید، بیشتر به آن توجه کنید و اگر تا بحال از داشتن آگلونما بهره نمی‌بردید، از وجود آن استفاده کنید. گیاهی است از خانواده‌ی آراسه به علت وضع برگ‌ها و انبوه بودن آنها در اتاق‌های کوچک جلوه بیشتری دارد، مخصوصا اگر در گلدان‌های گرد و دایره‌ای کاشته شود. ساقه‌های کوتاه و برگ‌های بیرون آمده از غلاف، نیزه‌ای شکل و خم شده به طرف پائین با طول ۱۲-۱۵ سانتیمتر مقاومت خوبی در برابر سایه و خشکی دارند، کاشت مخلوط این گیاه آپارتمانی با گیاهان مختلف در داخل یک گلدان مقایسه جالبی در شکل برگ‌ها ایجاد خواهد کرد، در برابر نور کم مقاومت خوبی دارند.

شما می‌توانید بعد از مطالعه مشخصات گیاه آپارتمانی در آگلونما، با توجه به شرایط محیط مورد نظر گیاه خود را انتخاب کنید. چنانچه سوالی بی پاسخ دارید در بخش (از من بپرس) سبزوانه مطرح کنید.

سرخس:

سرخس‌ها گیاهانی بدون گل هستند که ساختار برگ‌مانند دارند. گیاه آپارتمانی سرخس‌ در منازل به خوبی رشد می‌کنند. به طور کلی محیط‌های خشک را نمی‌پسندند و باید در محلی خنک و‌ مرطوب قرار بگیرند.

فیکوس:

فیکوس گیاهی است از خانواده موراسه و بسیار مناسب برای نگهداری در منازل است. در هوای آزاد ارتفاع این گیاه به ۳۰متر نیز می‌رسد. برگ‌های پهن و براق این گیاه تصفیه کننده خوبی برای هوای آلوده اطرافمان است.

بنجامین:

بنجامین گیاه بسیار زیبا و پرطرفدار است که  برگ‌های کوچک با رنگ‌های سفید و سبز و ابلق دارد. بنجامین از آن دسته از گیاهانی است که در خیلی از خانه‌ها پیدا می‌شود . این گیاه بسیار حساس است و نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد. گیاه آپارتمانی بنجامین نور شدید و مستقیم آفتاب و همچنین سرما را تحمل نمی‌کند.

اسپاتی فیلوم یا گل آپارتمانی برگ قاشقی:

این گیاه فوق‌العاده زیبا، گیاه برگ قاشقی، گل چمچه‌ای یا اسپاتی فیلوم با نام علمی Spathiphyllum Wallisii از خانواده گل شیپوریان است و زیستگاه آن آمریکای جنوبی است. برگ‌های این گیاه،کشیده و به رنگ سبز تیره، براق و نیزه مانند است. گل‌های سفید اسپاتی فیلوم که بر روی سنبله سفید استوانه‌ای شکل به طول حدود ۳ سانتی‌متر قرار گرفته که با یک برگ رو به بالا شبیه قاشق پوشیده شده است. این گیاه آپارتمانی نیازمند نور متوسط و غیر مستقیم می‌­باشد، همانگونه که گفته شد بسایر موثر جهت جذب آلودگی‌های هوا و نگهداری از آن  آسان است. پس برای منازل و ادارجات مناسب است.

سانسوریا:

گل آپارتمانی سانسوریا پرطاقت‌ترین گیاه خانگی است که معمولا هیچ گاه خراب نمی‌شود. به همین دلیل نگهداری از این گیاه در خانه کاری بسیار راحت و همچنین به صرفه است. این گیاه همیشه سبز در سایه و خشکی نیز دوام می‌آورد و نیاز به نور مستقیم آفتاب ندارد. این گیاه هوای آلوده اطراف خود را به بهترین شکل تصفیه می‌کندو اکسیژن خالص رو به محیط اطراف بر می‌گرداند.

فیلودندورن:

گیاه فیلودندورن گیاهی بالارونده است که برای رشد احتیاج به تکیه گاهی چوبی پوشانده شده از خزه دارد تا ریشه‌های هوایی این گیاه در آن رشد کند. فیلودندورن احتیاج به نور غیر مستقیم و‌کنار پنجره دارد. نور مستقیم باعث سوختگی و آسیب به برگ‌های این گیاه می‌شود. نگهداری از این گیاه کار بسیار راحتی است. این گیاه همیشه سبز تصفیه کننده مناسبی برای هوای منزل است.

کلروفیتوم:

کلروفیتوم یا برگ‌ گندمی‌ دارای برگ‌های گندمی‌شکل و خمیده است و گیاه مناسبی برای پرورش در آپارتمان است. این گیاه در فصل تابستان گل‌های سفید ریزی تولید می‌کند که زیبایی آن را چندین برابر خواهد کرد. نیاز به نور شدید و مستقیم ندارد و نور غیر مستقیم و از پشت پنجره برای آن توصیه می‌شود. البته کمبود نور نیز می‌تواند باعث کم رنگ شدن برگ‌های این گیاه شود. کلروفیتوم می‌تواند یک تصفیه کننده هوا مناسب خانگی باشد.

نخل بامبو یا شامادورا:

نخل بامبو یا همان نخل شامادورا دارای ظاهری کاملا ظریف بوده و به دلیل نیاز کمی‌ که به نور دارد گیاه بسیار مناسبی برای پرورش در آپارتمان‌ها است. برگ‌های این گیاه تصفیه کننده بسیار مناسبی برای هوا به شمار می‌آیند. نگهداری از این گیاه در منزل باعث زیبایی دو‌چندان و همچنین تنفس هوای تمیز است.

پیچک انگلیسی:

پیچک انگلیسی به سادگی در آپارتمان‌ها رشد می‌کندو نیاز زیادی به قرار گرفتن در معرض نور مستقیم را ندارد. این گیاه می‌تواند تنها طی ۱۲ ساعت تاثیرات ناشی از قارچ‌های موجود در هوا را از بین ببرد. این گیاه زیبا و همیشه سبز می‌تواند گزینه مناسبی برای داشتن هوایی مطلوب و سالم در منزل باشد.

گل آپارتمانی پتوس را کجا می‌شود نگهداری کرد؟ آیا نگهداری از آن آسان است؟

باید بدانید که این گیاه بسیار زیبا، هم می‌تواند به عنوان بالارونده و هم آویز جلوه­ی فوق العاده قشنگی به آپارتمان یا محل کارتان بدهد. این گیاه همیشه سبز، برگ‌های قلبی شکل دارد و نگهداری از آن بسیار ساده است. به همین خاطر در آپارتمان‌ها بسیار به چشم می‌خورد.

و حال از گل‌ آپارتمانی آنتوریوم لذت ببرید‌

مختصرا در مورد گیاه آنتوریوم صحبت می‌کنیم که هم به صورت شاخه بریده استفاده می‌شود و هم به شکل گیاه آپارتمانی بکار می‌رود. گل آپارتمانی آنتوریم دارای برگ‌های بسیار زیبا و همچنین گل‌های بی‌نظیری است. رنگ‌های قرمز، زرد، سفید، صورتی و بنفش در مورد این گیاه قابل مشاهده‌ است.  این گیاه بومی‌منطقه گواتمالا بوده و گیاهی دائمی‌است. درنتیجه سازگاری خوبی با مناطق گرم و مرطوب خواهد داشت.

منبع: http://www.sabzevane.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فضای سبز سبزوانه

فروشگاه اینترنتی سبزوانه بهترین مقصد برای خرید اینترنتی انواع گل و گیاه، گیاهان دارویی، لوازم باغبانی، جعبه گل به صورت تخصصی و نیز کسب اطلاعات در زمینه پرورش و نگهداری گل و گیاه در ایران می باشد. ((ارسال سریع))، ((تحویل به موقع))، ((عالی ترین قیمت)) و ((تضمین بهترین کیفیت)) از اصولی است که سبزوانه به آن پایبند است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

محیط زیست | سلامت و زیبایی