اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980328377938357

هزینه جابجایی درخت

کد: 13980328377938357

http://bit.ly/2RmzcdL

، تهران , (اخبار رسمی): در بسیاری از موارد در ساخت ساختمان‌ها وجود درخت در مکانی که سال‌ها در آنجا قرار داشته است، موجب به وجود آمدن مشکلاتی شده است. سال‌های اخیر جابجایی درخت راه حل بسیار مناسبی به جای قطع درختان در عملیات‌های عمرانی و ساختمانی است. هزینه جابجایی درخت توسط پیمانکار با توجه به شرایط جابجایی تعیین می‌شود.

هزینه جابجایی درخت
هزینه جابجایی درخت با توجه به نوع درخت و شرایط جابجایی درخت توسط پیمانکار تعیین میشود

جابجایی درخت کار بسیار پیچیده‌ای است که نیاز به متخصص با تجربه به انواع درختان می‌باشد. سبزوانه با استفاده از مواد مخصوص جابجایی درخت که انحصار خود شرکت است درصد سلامتی درختان را بسیار بالا می‌برد

در سال ۹۷ مصوبه‌ای مبنی بر هزینه جابجایی درختان در شهر تهران توسط شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید. اما این مصوبه دو ایراد خیلی بزرگ داشت، اول اینکه قیمت‌های پیشنهادی توسط پیمانکار جابجایی درخت سبزوانه (فیروزی) در سال ۹۵ اعلام شده بود و در سال ۹۷ مورد بررسی قرار گرفت و در این فاصله زمانی قیمت اجناس و خدمات مربوط به جابجایی درخت که برخی از آن‌ها از کشورهای خارجی تهیه می‌شود افزایش فراوانی داشته است. دوم اینکه این قیمت‌ها با توجه به شرایط و محل قدیم و جدید درخت و فاصله انتقال درخت متغیر است و پیمانکار تعیین کننده قیمت خواهد بود.

تعرفه پایه هزینه جابجایی درختان در شهر تهران

ماده‎ واحده:

در اجرای تبصره سوم (۳) ماده چهاردهم (۱۴) مصوبه «ضوابط و اصول فنی، ایمنی سربرداری و جابجایی درختان» مصوب دویست و هشتاد و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران (دوره چهارم) منعقده در تاریخ یکشنبه سی و یکم مرداد ماه ۱۳۹۵ – ابلاغی به شماره ۱۶۰/۲۲۲۱/۱۵۱۰۷ مورخ ۹۵/۶/۲۰، تعرفه پایه هزینه جابجایی درختان که مجوز انتقال آن توسط کمیسیون ماده هفت آیین‌نامه اجرایی ماده یکم (۱) قانون اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها (مصوب ۱۳۸۸/۴/۲۰ شورای عالی استان‌ها و اصلاحات بعدی آن) صادر می‌شود به شرح ذیل تعیین می‌شود:

۱- هر اصله درخت با محیط بن چهل (۴۰) سانتی‌متر، سه میلیون و هفتصد و پنجاه هزار (۳/۷۵۰/۰۰۰) ریال و به ازای هر سانتی‌متر مازاد بر آن تا صد (۱۰۰) سانتی‌متر، دویست هزار (۲۰۰/۰۰۰) ریال افزایش پایه.

۲- هر اصله درخت با محیط بن صد (۱۰۰) سانتی‌متر، پانزده میلیون و ششصد هزار (۱۵/۶۰۰/۰۰۰) ریال و به ازای هر سانتی‌متر مازاد بر آن تا یکصد و بیست (۱۲۰) سانتی‌متر، سیصد و چهل و ( درمتن مصوبه «و» جا افتاده است. پنج هزار (۳۴۵/۰۰۰) ریال افزایش پایه.

۳- هر اصله درخت با محیط بن صد و بیست (۱۲۰) سانتی‌متر، بیست و دو میلیون و پانصد هزار (۲۲/۵۰۰/۰۰۰) ریال و به ازای هر سانتی‌متر مازاد بر آن تا صد و پنجاه (۱۵۰) سانتی‌متر، چهارصد و هفتاد هزار (۴۷۰/۰۰۰ ) ریال افزایش پایه در صورت امکان جابجایی درخت.

۴- هر اصله درخت با محیط بن صد و پنجاه (۱۵۰) سانتی‌متر و بیشتر، سی و شش میلیون و هفتصد هزار (۳۶/۷۰۰/۰۰۰) ریال.

تبصره یکم (۱):

در پروژه‌هایی که بیش از پنجاه (۵۰) اصله درخت در آن جابجا می‌‌شود، میانگین محیط بن درختان در همان ردیف مبنای محاسبه قرار می‌گیرد.

شرکت جابجایی درخت 

چه شرکتی مجوز ‌جابجایی درخت دارد؟

طبق قوانین سازمان پارک‌های تهران و شهرداری تهران، فقط شرکت‌های دارای مجوز از سوی این دو نهاد مجاز به جابجایی درختان هستند. سبزوانه با نام «سروکاران به نمایندگی فیروزی» اولین شرکت جابجایی درخت شناخته شد و کسب مجوز از این نهادها کرد. 

تفاوت کار شرکت جابجایی درخت سبزوانه (سروکاران) چیست؟

همان‌طور که گفته شد، این شرکت اولین پیمانکار جابجایی درخت در تهران و شهرهای مختلف ایران بود. از نمونه کارها و تجربیات  جابجایی درخت این شرکت، انتقال و کاشت ۳۰۰۰ اصله درخت نخل در جزیره قشم است. علت موفقیت آن پروژه این است که این شرکت از مواد مخصوص جابجایی درختان که پس از سال‌ها آزمایش به دست آمده است و قبل، زمان جابجایی و بعد از جابجایی استفاده می‌گردد است.

از دیگر تفاوت‌های اجرایی این شرکت، استفاده از روش‌های مختلف جابجایی درخت با توجه به گونه درخت است. به این معنی که با توجه به نوع درخت روش و زمان جابجایی هر درخت را با در نظر گرفتن مسائل علمی و تجربیات در نظر گرفته می‌شود. 

استفاده از خاک مخصوص جهت کاشت درخت نیز از دیگر تفاوت‌های کاری این شرکت است. این خاک با توجه به نوع گونه گیاهی از دو تا پنج خاک و مواد ساخته می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جابجایی درخت می‌توانند به سایت فضای سبز سبزوانه به آدرس www.sabzevane.com مراجعه کنند و یا برای مشاوره و بازدید رایگان در زمینه امور مربوط به درختان داخل و خارج ملک که قصد ساخت بنا وجود دارد و درختان ایجاد مزاحم کرده و یا اینکه در اثر عملیات ساختمانی از بین رفته‌اند با شماره ۰۹۳۵۳۳۶۶۶۳۲  تماس گرفته و از خدمات رایگان این مجموعه استفاده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فضای سبز سبزوانه

فروشگاه اینترنتی سبزوانه بهترین مقصد برای خرید اینترنتی انواع گل و گیاه، گیاهان دارویی، لوازم باغبانی، جعبه گل به صورت تخصصی و نیز کسب اطلاعات در زمینه پرورش و نگهداری گل و گیاه در ایران می باشد. ((ارسال سریع))، ((تحویل به موقع))، ((عالی ترین قیمت)) و ((تضمین بهترین کیفیت)) از اصولی است که سبزوانه به آن پایبند است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]