اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980627405458357

جابجایی‌ درخت

چگونه درختان را جابجا کنیم؟

کد: 13980627405458357

http://bit.ly/32NPZuv

، تهران , (اخبار رسمی): جابجایی درخت و کاشت آن پس از برداشتن آن از روی زمین ممکن است یک کار دلهره آور به نظر برسد. اما با دستورالعمل مناسب، باغداران تازه‌کار می‌توانند بیشتر درختان کوچک‌تر را جابجا کنند.

جابجایی‌درخت
جابجایی‌درخت به روش دستی یا روتبال

با ارزیابی وضعیت درخت و حفظ توپ ریشه‌ای دست نخورده‌، می‌توان درخت را سالم نگه داشت تا زمانی که آماده کاشت آن باشد. اگر درخت را با دقت در مکان جدید کاشت و از مواد مخصوص قبل و بعد از جابجایی که به طور انحصاری در اختیار سبزوانه است، استفاده کرد، همچنین از گیاهان به طور روزمره مراقبت کرد، درخت احتمالاً در جابجایی زنده می‌ماند!

توصیه می‌شود که جهت جابجایی درختان بزرگ(بن ۳۵ سانتیمتر به بالا) و درختان همیشه سبز، حتما از کارشناس جابجایی درخت و شرکت جابجایی درخت که تجربه این کار را داشته باشد استفاده شود. 

جابجایی درخت (بخش اول)

گام اول: آماده کردن گیاه (برای جابجایی درخت)

بررسی شود که آیا درخت به اندازه کافی سالم برای جابجا کردن است. اگر درخت ناسالم است، احتمال دارد در حین جابجایی از شوک بمیرد.

اگر درخت دچار کمبود آب یا بیماری شده است، قبل از جابجایی سعی شود بیماری آن را تا حد ممکن درمان کرد.

در صورت رعایت نکردن نکات جابجایی و استفاده نکردن از مواد مخصوص، درختان مسن‌تر از 3 سال احتمالاً هنگام جابجایی آسیب ببینند. 

باغداران آماتور نباید سعی در جابجایی درختان با قطر تنه بزرگتر از 5 سانتی متر داشته باشند. درختان بزرگ باید توسط پیمانکار جابجایی درخت و افراد متخصص جابجا شود. 

گام دوم: فصل خواب درخت(خزان)

در فصل خواب درخت، عملیات جابجایی درخت را انجام داد. بهترین زمان برای کاشت یک درخت در اواسط پاییز تا اواخر زمستان است. زمانی که به اصطلاح درخت خفته است و احتمال آسیب دیدن کمتر است. اگر درخت سالم است و فوراً نیازی به کاشت نیست، آن را تا فصل خفته خود در محل اصلی خود نگه داشت.

گام سوم

درخت را از روی زمین جدا کرد. با استفاده از بیل، خاک سطحی اطراف ریشه‌ها را که نزدیک به تنه درخت است نزدیک کرد. این ریشه‌ها توپ ریشه درخت را تشکیل می‌دهند. زیر توپ ریشه را حفاری و درخت را به سمت بالا و خارج از زمین کشید. 25 تا 30 سانتی‌متر توپ ریشه را برای هر 2.5 سانتی متر قطر تنه درخت حفر کرد. 24 ساعت قبل از برداشتن درخت ، خاک را آب داد تا حفر آن راحت‌تر شود.

گام چهارم

توپ ریشه درخت را به صورت کامل با استفاده از پارچه یا گونی باید پوشاند. با استفاده از بیل کوچک، تمام توده‌های خاک را از توپ ریشه دور کرد.  گونی را محکم در اطراف درخت با یک سوزن مخصوص بخیه زد.

گام پنجم

هنگام جابجایی درختان، توپ ریشه را سالم نگه داشت. زمانی‌که که درخت به مکان جدید خود منتقل می‌‌شود، آن را توسط تنه باید گرفت. (آن را بالای توپ ریشه گرفت تا از ریشه ریشه شدن جلوگیری شود) اگر درخت برای حمل خیلی سنگین است، آن را درون فرغون یا چرخ دستی قرار داد و یا با جرثقیل جابجا کرد.

گام ششم

بلافاصله پس از برداشتن آن، درخت را دوباره کاشت. در صورت امکان، درخت را در همان روز کاشت و آن را روی زمین به صورت گونی پیچ شده نگاه نداشت. 

جابجایی درخت (بخش دوم)

گام اول: قرار دادن و کاشت درخت در محل جدید

باید مطمئن شد که مکان جدید متناسب با نیاز درخت باشد. اگر درخت در مکان قدیمی خود شاداب و سرحال بود، باید محلی را با همان نوع خاک، شرایط آب و هوایی و سطح سایه انتخاب کرد. تحقیق شود که درخت چه شرایطی دارد. درخت را از بین نبرد تا سلامت آن بهبود یابد.

گام دوم

چاله‌ای تقریباً به عمق چاله قدیمی درخت حفر شود. اگر چاله خیلی عمیق باشد، هنگامی که درخت آب داده می‌شود، باعث پوسیدگی ریشه خواهد شد. با این وجود، باید چاله را حدود 2-3 اینچ (5.1-7.6 سانتی متر) بزرگ‌تر از چاله اصلی حفر کرد تا بتوان مالچ و لایه رویی بیشتری اضافه کرد. 

نکته: قبل از حفاری از محل عبور لوله‌های آب و و گاز، کابل‌های برق و تلفن اطمینان حاصل شود.

گام سوم

بسته بندی که توسط گونی انجام شده را باید از توپ ریشه جدا کرد. گونی‌پیچی رسیدن اکسیژن به ریشه را محدود خواهد کرد. این به نوبه خود، می‌تواند باعث ایجاد کمربند شود که سرانجام درخت را از بین می‌برد. برای جلوگیری از این امر، قبل از کاشت درخت در محل جدید، بسته‌بندی را کاملاً از بین باید برد.

گام چهارم

درخت را با دقت داخل چاله قرار داد. برای جلوگیری از آسیب رساندن به درخت، آن را داخل چاله پرتاب نکرد. کاشت اغلب برای درختان آسیب‌زا است و باید آن‌ها را به آرامی در چاله قرار داد. آن را درون چاله پایین آورده و آن را تنظیم کرد تا تنه راست باشد.

گام پنجم

برای اطمینان از همسطح شدن با سطح زمین از بیل استفاده شود. دسته بیل را روی زمین و در سراسر سوراخ قرار داد. بالای توپ ریشه باید با سطح سوراخ همسطح باشد. اگر توپ ریشه خیلی عمیق در زمین قرار گرفته باشد، آن را برداشته و مقداری خاک را به داخل چاله باید برگرداند تا سطح ریشه همسطح شود.

گام ششم

چاله را با خاک سطحی پر کرد. درخت مورد نظر برای انطباق با محل جدید خود به مواد آلی و مواد مغذی زیادی احتیاج دارد. خاک سطحی، کمپوست یا ترکیبی از آن را تهیه کرد.

خاک مخصوص را در اطراف ریشه‌های درخت حلقه داد تا اینکه چاله را به سمت بالا پر کرد. یک خاک سطحی لومی با مخلوط یکنواخت ماسه، سیلت و خاک رس برای کاشت درختان ایده آل است.

جابجایی درخت (بخش سوم)

گام اول: مراقبت از درخت جابجا شده

یک لایه مالچ 2-3 اینچ (5.1-7.6 سانتی متر) در اطراف پایه درخت اضافه شود. مالچ را در حلقه چند اینچ (سانتی متر) دور از تنه مالید. این به درخت کمک می‌کند تا رطوبت و دمای معتدل خاک اطراف گیاه را حفظ کند. حلقه مالچ عمیق‌تر از 3 اینچ (7.6 سانتی متر) نباید باشد تا از خفه شدن درخت جلوگیری شود.

گام دوم

بلافاصله پس از کاشت، درخت خود را باید آب داد. پس از کاشت درخت، خاک را با آب دادن مرطوب باید نگه داشت. با استفاده از شیلنگ باغبانی با یک جریان ثابت، درخت را به مدت یک بار 30 ثانیه آب داد. هر هفته یک یا دو بار آبیاری (بسته به گرمای هوا) انجام شود. خاک درخت باید مرطوب باشد. اما آبیاری فراوان موجب از بین رفتن گیاه و پوسیدگی ریشه خواهد شد. هفته‌ای دو تا سه بار در طول تابستان یا در آب و هوای گرم، درخت خود را آب داد.

گام سوم

درختان را در آب و هوای بادی مهار کرد. برای جلوگیری از سقوط درخت در حالی که هنوز ریشه جدید نداده است، سیستم مهار ایجاد شود. توسط چند بند، تنه درخت را به زمین بست.

البته در مورد درخت‌های بزرگ اجرای سیستم مهار باید توسط شرکت جابجایی درخت انجام شود.  خطرات را به طور مرتب بررسی تا خسارت وارد نشود.

گام چهارم

به مدت یک سال درخت را به طور شدید هرس نکرد. پس از کاشت درخت، آن را هرس کرد و شاخه‌های خشک یا شکسته را جدا کرد. اگر قرار است شاخه‌های بزرگ برداشته شود یا شکل درخت را تغییر داد، حداقل یک سال صبر کرد.

گام پنجم

به مدت ۲ تا ۳ سال از کود دادن درخت خودداری شود. پیوند برای درختان تازه جابجا شده توصیه نمی‌شود زیرا تا زمانی که ریشه‌های درخت دوباره زنده نشود بی اثر است. 

سبزوانه به صورت انحصاری از خاک مخصوص و مواد مخصوص جابجایی درخت استفاده می‌کند که آزمایشات مختلف و تجربیات بدست آمده در طی پانزده سال جابجایی درخت توسط تیم مهندسین سبزوانه، تاثیر فراوان این مواد را اثبات کرده است. 

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت فضای سبز سبزوانه به ادرس www.sabzevane.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فضای سبز سبزوانه

فروشگاه اینترنتی سبزوانه بهترین مقصد برای خرید اینترنتی انواع گل و گیاه، گیاهان دارویی، لوازم باغبانی، جعبه گل به صورت تخصصی و نیز کسب اطلاعات در زمینه پرورش و نگهداری گل و گیاه در ایران می باشد. ((ارسال سریع))، ((تحویل به موقع))، ((عالی ترین قیمت)) و ((تضمین بهترین کیفیت)) از اصولی است که سبزوانه به آن پایبند است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنایع غذایی و کشاورزی | محیط زیست