اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961121281377624

بازار فرش سرای ابریشم، از داستان انتخاب‌های اثرگذار زنان می‌گوید:

معصومه عطایی؛ از اسیدپاشی و از دست دادن چشم، تا موفقیت در کار و زندگی

کد: 13961121281377624

https://goo.gl/o33WJQ

، تهران , (اخبار رسمی): بازار فرش سرای ابریشم، در کمپین اخیر خود با عنوان «می‌خواهم انتخاب کنم»، راوی داستان زنان موثر است. معصومه عطایی، یکی از زنان حاضر در این کمپین که تصویر او بر روی بیلبوردهای شهر نقش بسته است، در داستان خود از اسیدپاشی و از دست دادن چشم‌هایش تا رسیدن به موفقیت و تبدیل شدن به استاد سفال‌گری می‌گوید.

معصومه عطایی؛ از اسیدپاشی و از دست دادن چشم، تا موفقیت در کار و زندگی
معصومه عطایی، یکی از زنان کمپین سرای ابریشم

معصومه عطایی، یکی از بانوان الهام بخشی است که در کمپین بازار فرش سرای ابریشم حضور دارد. او در واقعه‌ی اسیدپاشی، بینایی دو چشم خود را ازدست‌داده است اما با قدرت می‌گوید که انتخاب کرده که زندگی کند و به دیگران نیز کمک کند و قصد دارد چیزهایی را که آموخته‌ است را به کسانی که تجربه مشترکی داشته‌اند بیاموزد.

برخلاف تصور عموم داشتن یک ناتوانی جسمی برای یک فرد به معنی رسیدن به انتهای راه نیست. به دنیا آمدن با یک نقص مادرزادی و یا آسیب دیدن در یک حادثه، در برخورد اول برای همه افراد ناراحت‌کننده است. با گذر زمان فرد بیشتر به تفاوتی که با دیگران دارد پی می‌برد و ممکن است این تصورات او را تا انتهای چاه سیاه افسردگی ببرند. اما این تنها راهی نیست که یک فرد آسیب‌دیده باید انتخاب کند. متفاوت‌ بودن می‌تواند منبع الهام‌بخشی باشد. درواقع تنها چیزی که لازم است در برخورد با این موضوعات نتیجه‌ را تغییر دهد، انتخاب خود فرد است و این پیامی است که این بانوی الهام‌بخش، در کمپبن سرای ابریشم، آن را با شعار «انتخاب کرده‌ام که باز نمانم و زندگی کنم» بیان کرده است.

معصومه عطایی معتقد است قدم اول پس از چنین حادثه‌‌ی دردناکی کنار آمدن با این واقعیت و پذیرفتن آن است. او انتخاب کرده که یک قهرمان باشد و به خاطر تنها پسرش با ایستادگی زندگی کند. معصومه به‌عنوان یک مادر فداکار تمام حقوق قانونی خود را به خاطر حفظ پسرش بخشیده و به گفته‌ی خودش برای این انتخاب خوشحال و کاملا راضی است.

مدتی پس از این اتفاق ناگوار، معصومه نابینا شد. پس از یادگیری خط بریل و با توجه به موفقیتش درزمینه‌ی سفال‌گری، شروع به یادگیری حرفه‌ای این رشته‌ی هنری کرده و پس از دو سال به درجه‌ی مربی‌گری رسیده است.

انتخاب او رسیدن به نقطه‌ای بوده که اکنون در آن ایستاده است. به اعتقاد او پیمودن این مسیر و رسیدن به‌تمامی موفقیت‌هایی که تاکنون کسب کرده، بدون حمایت اطرافیانش میسر نبوده است.

گفتنی است این کمپین مسئولیت اجتماعی بازار فرش سرای ابریشم با هدف غلبه بر کلیشه‌های رایج و باورهای غلط جامعه، بانوان کمتر شناخته‌شده‌ای را به‌عنوان نماینده‌ی زنان جامعه انتخاب کرده که با وجود مشکلات از زندگی بازنمانده‌اند و انتخاب‌های اثرگذاری بر جامعه‌ی اطراف خود داشته‌اند. این کمپین قصد دارد تاثیر انتخاب‌ها بر سرنوشت فرد را نشان دهد و از این طریق به زنان برای مقابله با مشکلات قدرت بیشتری بدهد.

انتخاب تو چیست؟

اگر شما هم از زنانی هستید که داستانی برای روایت دارید یا انتخاب مهمی در زندگی داشته‌اید که می‌تواند برای دیگران جذاب باشد، می‌توانید در کمپین «می خواهم انتخاب کنم» مشارکت کنید.

برای این کار کافی است داستان خود را با هشتگ ««#انتخاب_ تو_ چیست» در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید با مراجعه به بازار فرش سرای ابریشم، واقع در بازار، خیابان مصطفی خمینی، نرسیده به چهارراه سیروس، داستان انتخاب خود را به اشتراک بگذارید.

اگر می‌خواهید درباره‌ی این کمپین و دیگر بانوان حاضر در آن بیشتر بدانید به سایت سرای ابریشم به آدرس www.sarayeabrisham.com و یا صفحه‌ی اینستاگرام آن به آدرس instagram.com/sarayeabrisham مراجعه کنید.

معصومه عطایی؛ از اسیدپاشی و از دست دادن چشم، تا موفقیت در کار و زندگی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازار فرش سرای ابریشم

در سرای ابریشم ۱۲۰ برند برتر تولید کننده فرش کشور بصورت یکجا حضور دارند. آنها در سه طبقه این مجتمع هر کدام فقط فرش تولید خود را عرضه می کنند.این بهترین موقعیت برای خریدار است که بصورت مستقیم با تولید کننده روبرو شود و هرآنچه از رنگ و نقش و قیمت را که در نظر دارد از او مطالبه کند. در اینجا دست دلالان و متقلبان نیز کوتاه می شود و اطمینان را به خریدار اهدا میکند.به درستی که حضور این تعداد شرکت در کنار هم گلستان فرش ایران را رقم زده است. سرای ابریشم با ارسال رایگان فرش به درب منزل،مشکل حمل و نقل را نیز حل کرده است.یعنی خریدار فرش را انتخاب و خرید می کند و فروشنده بدون گرفتن هیچ مبلغی فرش را در منزل تحویل او می دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]