اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961226288108357

گل‌هایی که نوید فصل بهار می‌دهند

5 گل که زیبایی را در فصل بهار هدیه می‌دهد

کد: 13961226288108357

https://goo.gl/i1qK57

، تهران , (اخبار رسمی): هر فصل گل‌های مخصوص خود را دارد، گل‌هایی که موجب زیبایی آن فصل می‌شود. گل‌های فصل بهار این شادابی و طراوت را به خانه می‌آورند.

5 گل که زیبایی را در فصل بهار به شما هدیه می‌دهد
گل‌های فصل بهار دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و بی نظیری است که زیبایی متفاوتی به محیط می‌بخشد

خانه رویایی خود را با شناخت گل و گیاه به راحتی می‌توانید بسازید. گیاهان حس زندگی، شادی و آرامش را با کمترین هزینه به شما هدیه می‌کنند. فصل بهار دارای گل‌های مخصوص به خود می‌باشد که منحصر به فرد هستند

فصل بهار نزدیک است و خیلی خوشحال هستیم که شما هم تلاش می‌کنید باغچه و گلدان‌های کوچک خانه تن‌پوشی تازه و رنگارنگ به تن کند تا دنیا محیط زیباتر و بهتری برای ادامه زندگی باشد. هر فصل گل‌های مخصوص خود را دارد، گل‌هایی که موجب زیبایی و طراوت آن فصل می‌شود. گل‌های فصل بهار همچنین می‌توانند این شادابی و طراوت را به خانه شما بیاورند.

بامطالعه این مقاله چه چیزهایی به دست می‌آوریم؟

  • گل‌های مناسب جهت کاشت در فصل بهار (گل‌های فصل بهار) کدم‌اند؟ خصوصیات گل لاله چیست و تنوع رنگ و روش نگهداری از آن چگونه است؟ چه گونه‌هایی از گل لاله برای کاشت و نگهداری مناسب است؟ نیازها و روش نگهداری از گل لاله چیست؟ خواص گل بنفشه و روش کاشت و نگهداری از گل بنفشه به چه صورت است؟ تنوع رنگ گل همیشه‌بهار چیست و روش تکثیر گل همیشه‌بهار چگونه است؟ خصوصیات گل پامچال و نحوه کاشت آن به چه صورت است؟ خصوصیات گل محمدی و روش کاشت آن چیست؟

گل لاله گیاهی محبوب و دوست‌داشتنی

قطعاً همه ما نام گل زیبای لاله به گوشمان خورده است و زیبایی و طراوت آن را در فصل بهار مشاهده کرده‌ایم. گل لاله در ایران در فصل زمستان و بهار به بار می‌آید و در نیمه دوم اسفندماه در مراکز توزیع و فروش گل و گیاه به چشم می‌خورد. گل لاله‌ دارای تنوع رنگ زیادی هستند. گل لاله از گل‌های فصل بهار است که در رنگ‌هایی مانند قرمز، نارنجی، زرد، صورتی، آبی روشن، ارغوانی، کرم، سفید، قهوه‌ای تیره، مشکی و سبز رخ عیان می‌کند.

جالب است بدانید تاکنون بیش از ۱۵ نوع گل لاله توسط پرورش‌دهندگان شناسایی‌شده‌اند. از لحاظ ظاهری، اندازه پهنای گل‌های گونه‌ها متفاوت است و بین ۱۷٫۵- ۲٫۵ سانتی متغیر است. البته این میزان تا هنگامی‌که گل‌ها کاملاً باز می‌شوند در نظر گرفته‌شده است. همچنین ارتفاع این گونه‌ها بین ۹۰- ۷٫۵ سانتی‌متر متغیر است.

چه گل لاله‌ای برای نگهداری مناسب است؟

باید دقت کرد که بیشتر گونه‌های گل لاله برای نگهداری در منزل مناسب نیستند و برخی از گونه‌های این گیاه برای کاشت و پرورش، آن‌هایی هستند که زمان کمتری طول می‌کشد تا به گل می‌نشینند. به‌عنوان‌مثال (Keizerskroon) دارای گل‌هایی به رنگ زرد و با نوارهای قرمزرنگ، (Brilliantstar) یا ستاره درخشان دارای گل‌هایی به رنگ قرمز، (Scarlet Cardinal) یا کاردینال قرمز، (Gardenparty) گاردن پارتی، (merry widow) یا بیوه‌های شاد، با گل‌هایی به رنگ سرخ و لبه‌هایی سفید از گونه‌هایی هستند که می‌توان از آنها به‌سادگی نگهداری کرد. به‌طورکلی لاله‌ها از لحاظ باغبانی به دودسته تقسیم می‌شوند، دسته اول لاله‌هایی با شاخه‌های گل‌دهنده بلند که مناسب جهت گل شاخه بریده هستند و لاله‌هایی با شاخه‌های کوتاه و گل‌های درشت که اکثراً در گلدان کاشته می‌شوند.

مراقبت و نگهداری از گل لاله چگونه است؟

دمای مناسب گل لاله:

دمای ایده‌آل جهت نگهداری از این گیاه، در روز ۱۶ درجه سانتی‌گراد و در هنگام شب بین ۴ تا ۷ درجه سانتی‌گراد است. در حقیقت اگر از گل لاله در گلدان نگهداری می‌کنید، در هنگام شب آن را به محل خنک‌تری منتقل کنید.

نور موردنیاز:

لاله نیاز به نور غیرمستقیم یا نور فیلتر شده دارد.

رطوبت موردنیاز:

خاک گیاه نیاز به رطوبت دائمی دارد. درنتیجه با مشاهده خشکی سطح خاک اقدام به آبیاری کنید.

کود دهی و تغذیه:

گل لاله نیازی به کودهی ندارد.

نکته: پس از اتمام دوره گلدهی گل لاله، نیازی به آبیاری آن نیست. زمانی که‌برگ‌های آن به‌طور کامل زرد شدند، پیاز گل لاله را از خاک خارج کرده و درون پاکت کاغذی و یا مقوایی که جریان هوا توانایی عبور دارد، قرار داده و یا اینکه گیاه را در داخل خاک همراه با پیاز در محل ذکرشده تا آذرماه سال آینده مراقبت کنید.

گل بنفشه گیاهی دیگر که نوید فصل بهار می‌دهد

اگر دقت کرده باشید، گل بنفشه به دلیل مقاومت زیاد، بیشتر در باغچه‌ها و پارک‌ها کاشته می‌شود و زیبایی خاصی به محیط اطراف خود می‌بخشد. علاوه بر زیبایی، دارای کاربردهای طبی فراوان است، از جمله تصفیه‌کننده خوبی برای خون است. گل بنفشه از دیگر گل‌های فصل بهار است.

زادگاه گل بنفشه در نواحی معتدل جهان است. گلی که دارای ساقه‌های کوتاه و رنگ‌های متنوع زرد، سفید، بنفش، ارغوانی تا آمیزه‌ای از این رنگ‌ها است. این گیاه تاکنون در بیش از ۵۰۰ گونه‌ یافت شده است که ۱۹ گونه آن بومی ایران هستند. لازم به ذکر است در کشور ما بنفشه معطر و بنفشه سه رنگ که بومی ایران هستند و نیز بنفشه‌های دورگه زینتی که به بنفشه فرنگی شناخته می‌شوند، بیش از دیگر انواع گل بنفشه یافت می‌شود.

نگهداری و مراقبت از گل بنفشه

خاک موردنیاز بنفشه:

خاک موردنیاز این گیاه، خاکی سبک و غنی است. استفاده از خاک‌برگ، کوکوپیت و پرلیت مناسب است.

آبیاری و رطوبت مورد نیاز گل بنفشه:

این گیاه بسیار علاقه‌مند به آبیاری و رطوبت است. سعی کنید خاک آن‌ها همیشه مرطوب نگاه‌دارید.

دما:

نسبت به سرما مقاوم است

نور موردنیاز گل بنفشه:

نور شدید آفتاب موجب از بین رفتن رنگ گل‌ها خواهد شد.

گل همیشه‌بهار راز زیبایی باغچه‌ها در میان گل‌های فصل بهار

گل محمدی گلی زیبا با دارا بودن گل‌های درشت در رنگ‌هایی مانند نارنجی و زرد یکی از گل‌های فصل بهار جهت زینت بخشیدن به باغچه‌ها است.

این گیاه به‌راحتی از طریق بذر قابل تکثیر است. در نواحی که دارای آب‌وهوای معتدل است می‌توان بذر گیاه را در مهرماه کاشت؛ اما در مناطقی که هوا نسبتاً سرد است اوایل بهار نسبت به کاشت گیاه اقدام کنید. پس از ۱۰ روز بذر همیشه‌بهار شروع به جوانه‌زنی می‌کند. البته می‌توانید از نشاء‌های آماده این گیاه زیبا به‌راحتی استفاده کنید.

گل پامچال از گل‌های فصل بهار

یکی از اولین نویددهنده‌های بهار گل پامچال است. این گیاه چندین ساله است و نزدیک به ۴۰۰ گونه دارد که در سراسر جهان شناخته‌شده است. این گیاه بومی مناطق سردسیر و معتدل نیمه شمالی است؛ بنابراین مقاومت خوبی به سرما دارد؛ اما برخی از گونه‌های آن به سرما حساس است. گل‌های پامچال در رنگ‌های صورتی، آبی، سفید، زرد، قرمز و ارغوانی دیده می‌شوند.

روش کاشت گل‌بهاری پامچال چگونه است؟

برای کاشت پامچال باید به خاکی که بذر گل پامچال را در آن کاشته می‌شود دقت نمایید. گلدان‌ها را از خاک غنی، کودهای گیاهی، خاک‌برگ، کوکوپیت و پرلیت پرکنید و دانه‌ها را در عمق ۱۵ سانتی‌متری بکارید. همچنین می‌توانید بوته این گیاه را در اوایل پاییز بکارید. به این نکته توجه کنید که گل پامچال برای رشد نیازمند رطوبت و هوای خنک است. گلدان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. خاک گلدان باید همیشه مرطوب باشد و به‌منظور خارج شدن آب از کف گلدان، در کف گلدان دو یا سه سوراخ ایجاد کنید.

گل رز محمدی بکارید و از زیبایی و عطر آن لذت ببرید!

این گل پرخاصیت درختچه‌ی زیبای کوچکی است که دارای شاخه‌های زیاد و تیغ‌های ریز است. قسمت روی برگ‌های آن سبز براق و پشت خزی دارند. گل‌های آن صورتی کم‌رنگ دارند و بسیار معطر می‌باشند. این گل‌ها در بهار شکوفه می‌زنند.

گل رز محمدی را چگونه بکاریم؟

یکی از نکاتی که قبل از کاشت گل رز محمدی باید موردتوجه قرار گیرد، تهیه خاک سبک است. قبل از کاشت خاک را کاملاً شخم بزنید تا رشد ریشه‌ها به‌راحتی صورت پذیرد. اگر باهدف احداث پرچین اطراف باغ اقدام به کاشت گل رز محمدی می‌نمایید، فاصله ردیف‌ها ۲ تا ۵/۲ متر و فاصله بین بوته‌ها ۱ تا ۵/۱ متر در نظر بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فضای سبز سبزوانه

فروشگاه اینترنتی سبزوانه بهترین مقصد برای خرید اینترنتی انواع گل و گیاه، گیاهان دارویی، لوازم باغبانی، جعبه گل به صورت تخصصی و نیز کسب اطلاعات در زمینه پرورش و نگهداری گل و گیاه در ایران می باشد. ((ارسال سریع))، ((تحویل به موقع))، ((عالی ترین قیمت)) و ((تضمین بهترین کیفیت)) از اصولی است که سبزوانه به آن پایبند است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل