اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970222295288069

افزایش جذب مشتری – قسمت اول

محصول اصلی را هدیه یا ارزان دهید

کد: 13970222295288069

https://goo.gl/5ognFV

، تهران , (اخبار رسمی): در جذب مشتری و وفادارسازی خیلی مهم است که خود و محصول را طوری معرفی کنید که نه تنها بتوانید جمعیتی که می‌خواهید را به سمت خود بکشانید، بلکه تشویق‌ کنید که دوباره به سمت شما برگشته و مشتری دائم شوند.

محصول اصلی را هدیه یا ارزان دهید
محصول اصلی را هدیه یا ارزان دهید

یکی از روش‌های افزایش جذب مشتری هدیه دادن محصولاتی است که مشتری باید آن‌ها را به‌طور مستمر بخرند، بنابراین محصول اصلی را هدیه یا ارزان دهید. شرکت‌ها با این روش وابستگی ایجاد می‌کنند، چون هدیه دادن همچین محصولاتی وابستگی خلق می‌کند و این‌یک روشی است که فروش سازمان‌ها، با آن بالا می‌رود .به‌طور مثال محصولات اصلی را ارزان بفروشید،اما قطعات یدکی آن را گران بفروشید.

این روش اصلاً به درد شرکت‌هایی که محصولاتشان وابستگی ایجاد نمی‌کند مورداستفاده قرار نمی‌گیرد.

مثال اول:

از آنجا که کنترل قند خون برای بیماران دیابتی اساسی‌ترین بخش درمان آن‌ها است، یک شرکت ایرانی برای حمایت از بیماران دیابتی با یک شرکت خارجی قرار داد همکاری بست و به این ترتیب دستگاه به کشور وارد و میان افراد دیابتی توزیع شد. همراه این دستگاه، ۱۲نوار قند خون نیز در اختیار بیماران قرار گرفت و بعد از تمام شدن آن ۱۲ نوار مشتریان مجبور هستند بسته‌های نوار را تهیه کرده و درآمد خود را از فروش بسته‌های نوار به دست می‌آورند.

مثال دوم:

آقای ژیلت وقتی ریش‌تراش خود را ابداع کرد، فروشنده کارخانه ساخت سر بطری بود. هنگامی که ریش‌تراش قدیمی او کهنه‌شد و دیگر قابل تیز کردن نبود، ایده تولید ریش‌تراش یک‌بارمصرف به ذهن او خطور کرد. او هزاران ریش‌تراش خود را به‌صورت کامل به همراه تیغ به مردم هدیه داد به این امید که مردم از ریش‌تراش قدیمی خود رو برگردانند و بعد از مصرف ریش‌تراش یک‌بارمصرف، احتیاج به تیغ پیدا کنند به‌این‌ترتیب ژیلت یک بازار موردی با محدودیت ظرفیت هدیه ریش‌تراش خلق کرد.

بعد از جذب مشتری جدید، ریش‌تراش‌ها را نزدیک یا حتی کمتر از قیمت تمام‌شده فروخت اما شرکت تیغ‌های یدکی را با قیمت بالا می‌فروخت و درآمد خود را از  فروش تیغ‌های یدکی به دست می‌آورد که تولید آن‌ها تقریباً هزینه نداشت.

نکاتی مهم در مورد افزایش جذب مشتری:

محصولاتی را شناسایی کنید که در بلندمدت احتیاج به وسایل جانبی و قطعات یدکی داشته باشد.

بازار هدف مشخصی داشته باشید به افرادی که قصد خرید در آینده را ندارند امتیاز رایگان ندهید.

از در اختیار داشتن حقوق مالکیت معنوی قوی برای محصول خود مطمئن باشید (ثبت اختراع و …) تا هیچ‌کس نتواند با عرضه مواد مصرفی موردنیاز محصول هدیه داده‌شده وارد بازار شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری (مُدام)

مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری “مدام” رسالت خود را تسهیل دستیابی مدیران و کارشناسان سازمان ها به دانش به روز و کاربردی مهمترین و موثرترین منطق کسب و کار امروز یعنی “مشتری گرایی” قرار داده است. بومی کردن این دانش با استفاده از تجارب بدست آمده و الگو برداری مهمترین هدف “مدام” است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی