اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970301296848719

گزارش دومین روز هفته هنرهای دیجیتال اینورس

کد: 13970301296848719

https://goo.gl/v4R9hL

، تهران , (اخبار رسمی): گزارش روز دوم هفته هنرهای دیجیتال اینورس، با موضوع Motion Design با حضور مجید یوسف‌زاده، مهدی خرمیان، احسان پاریزی، یاسر بختیار و امیر پروا در این مطلب قابل مشاهده است.

گزارش دومین روز هفته هنرهای دیجیتال اینورس
گزارش دومین روز هفته هنرهای دیجیتال اینورس

از شناسایی دقیق سوژه تا خلاقیت در اجرا -  مجید یوسف‌زاده

در اولین برنامه روز دوم هفته هنرهای دیجیتال، مجید یوسف‌زاده با مروری بر مراحل دریافت سفارش تا اجرای یک آن جلسه را آغاز کرد. اولین موردی که مطرح شد مسئله چگونگی به دست‌آوردن درک درستی از خواسته مشتری و انتظارات او بود. مجید یوسف‌زاده به این مورد اشاره کرد که به صورت کلی و معمول، ما با دو نوع مشتری برخورد می‌کنیم؛ مشتریانی که ایده دارند و مشتریانی که از شما ایده می‌خواهند. وی در افزود: سفارش‌دهنده اولین مخاطب ما است. باید او را درست درک کرد و پس از آن به درک مخاطب‌های مشتری پرداخت. تحقیق درست و اصولی منجر به اشراف‌ پیدا‌کردن ما به خواسته مشتری می‌شود و می‌توان خواستگاه او را به درستی پیدا کرد و به نتیجه رساند.

در بخش دیگری از برنامه، ارائه‌دهنده با هدف نمایش‌دادن چگونگی شکل‌گیری ماکت کار و تاثیر موسیقی در کار، چند نمونه موشن‌گرافیک را به شرکت‌کنندگان نمایش داد. او به اهمیت بالای نشانه‌ها و الگوهای آشنا برای مخاطب اشاره کرد و گفت: پیام میبایست در کوتاه‌ترین، خلاصه‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن به مخاطب انتقال پیدا کند. در بیان بصری باید از نشانه‌هایی که به سریع‌ترین شکل ممکن هدف‌گیری می‌شوند و به سمت مخاطب حرکت می‌کنند استفاده کنیم.

در بخش پایانی برنامه، مجید یوسف‌زاده در راستای شفاف‌تر‌کردن منظور خود از شرکت‌کنندگان درخواست اجرای کوتاه یک پانتومیم را کرد. هدف از اجرای این پانتومیم، بیش از هرچیز، یافتن  و شناختن مستقیم‌ترین نشانه‌های دیداری که برای عموم افراد سریعاً درک هستند بود.

 Puppet Stop Motion- مهدی خرمیان

این برنامه با معرفی تکنیک‌های گوناگون انیمیشن‌های دوبعدی نظیر سل انیمیشن‌، کات-اوت، سند انیمیشن و رنگ روغن بر روی شیشه، همراه با نمایش نمونه‌هایی از آنها آغاز شد. پس از آن نمونه‌هایی از انیمیشن عروسکی، انیمیشن خمیری، پیکسلیشن و سپس سه‌بعدی کامپیوتری همراه با جزییات کار نمایش داده شد. در ادامه به مراحل تولید انیمیشن اشاره شد.

مهدی خرمیان پس از اتمام بخش اول، در بخش عملی برنامه به این موضوع اشاره کرد که برای ساخت عروسک‌های Puppet Stop Motion، آرماتورهای استفاده‌شده می‌توانند از متریال‌های متفاوتی نظیر گوی فشرده، پلاستیک صنعتی و سیم قابل انعطاف باشند و برای حرکت بهتر و سریع‌تر آراماتور بجای پیچ‌کردن کاراکتر می‌توان از آهن‌ربای صنعتی استفاده کرد. وی افزود: دکور یک کار Puppet Stop Motion از نظر زیبایی‌شناسی باید متناسب با کاراکتر آن کار باشد. معمولاً نسبت عروسک به صحنه، یک به ده درنظر گرفته می‌شود.

مهدی خرمیان پس از ارائه نکات، ساخت یک استاپ‌موشن آزمایشی را آغاز کرد. در اجرای این کار، چگونگی هماهنگ‌کردن حرکت‌ها با موسیقی انتخابی را نشان داد و اضافه کرد: برای حرکت‌دادن سوژه، به دانش بازیگری نیاز دارید.

در پایان برنامه وی به نکاتی در ظرافت‌دادن به کار و اضافه‌کردن جلوه‌های ویژه به کار اشاره کرد و ویدئوهای پشت‌صحنه بسیاری را از انیمیشن سوزنبان به حضار نمایش داد.

گفت‌وگو با احسان پاریزی

احسان پاریزی برنامه خود را با توضیحی از مسیر تجربه‌های تحصیلی و کاری خود و پیشرفت و شناخت هدف خود در رسیدن به انیمیشن ارائه داد. اشاره کرد که نرم‌افزار Houdini به عنوان ابزاری حرفه‌ای در افکت‌گذاری مورد استفاده است. نقش خود را به عنوان افکت آرتیست شرح داد که شامل چه وظایفی می‌شود.

احسان اضافه کرد که تجربه در کارآموزی و حضورش در محیط کار حرفه‌ای تاثیری مثبت در فهم درست وظایف خود به عنوان افکت آرتیست را داشته و تمرین‌های بسیار زیادی که انجام داده یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و پیشرفت او بوده است.

وی به شرکت‌کنندگان پیشنهاد کرد که از امتحان کردن تجربه‌های جدید نترسند و با تمرین‌های سرسختانه بر آن مسلط شوند. در انتها به سوال و جواب پرداخته شد که منجربه آگاهی بیشتر در زمینه انتخاب نرم‌افزار و هدف گذاری بهتر برای یافتن مسیری مناسب می‌شود.

Made in Instagram -  یاسر بختیار

از دیدگاه یاسر بختیار، نگاه از زاویه‌دید مخاطب‌های شبکه‌های اجتماعی، زندگی در خواب و رویا است.

برای خلق هرچیزی در این محیط لازم است که خلاقیت را به سریع‌ترین شکل و توسط آسان‌ترین ابزار به نتیجه برسانیم. از نظر وی، نگاه جداگانه‌ به دیزاین و هنر کلاسیک اشتباه است. او در کارهایش ترجیح زیادی بر اجرا در محیطی بیگانه و ثبت آثاری با فضاسازی مدرن دارند. وی در رابطه با چگونگی خلق آثارش به این نکته اشاره کرد که بیشتر کارهایش بوسیله ایموجی‌ها و استیکرهای استوری اینستاگرام، بر روی آثار شناخته‌شده و شناخته‌نشده‌ هنرمندان دیگر تولید می‌شود. او با دیدی شخصی به دنبال ایجاد‌کردن یک حس جدید انتثال‌دادن پیام‌هایش و زنده‌کردن یک تصویر معمولی است.

یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های وی در این مسیر، به ثمر‌رساندن ایده با حداقل‌ها و به سریعترین شکل ممکن بوده است.

در ادامه یاسر بختیار، محتوا و آثار تولید شده پیشین خود را به حضار نمایش داده و بر روی هر کار توضیحاتی را ارائه داد. آثار ویدئوهایی متشکل از ایموجی، گیف، استیکر و سایر امکانات موجود در استوری اینستاگرام، به همراه موسیقی‌های متاثر بر وی بودند. هرکدام از این آثار با چیدمانی متفاوت و ترکیب‌هایی خلاقانه و مدرن شکل گرفته بودند.

وی در انتهای این برنامه عنوان کرد: استفاده از مدیوم استوری اینستاگرام، بیش از هر چیز برای من مانند یک بازی است. هدف من در این است که چیزی را در این فضای محدود خلق کنم و تمامی مفهومی که می‌خواهم را از طریق آن به مخاطبم نمایش دهم.

ریگ‌کردن صورت کاراکتر دوبعدی- امیر پروا

در ابتدای این برنامه پلاگین Joystick n Sliders برای نرم‌افزار AfterEffects جهت ریگ‌کردن نقاط صورت معرفی شد. پس از آن امیر پروا به شرح نکات مهم درباره دسته‌بندی و نام‌گذاری اصولی لایه‌ها در نرم‌افزار ‌Illustrator پیش از ریگ‌کردن پرداخته و پس از آن چگونگی Parent کردن لایه‌ها و Key Frame گذاری را توضیح داد. وی در ادامه جزئیاتی را به کار افزود و به معرفی دقیق‌تر پلاگین مشغول شد. او همچنین پلاگین‌های Motion2، RubberHose و Duik را برای استفاده ریگ‌کردن بدن معرفی کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدرسه تخصصی هنر و دیزاین اینورس

مدرسه اینورس در 17 آذر 1387، به عنوان نخستین مدرسه تخصصی هنرهای دیجیتال با هدف تغییر در بستر آموزشی تاسیس شده است. نام آن نشانه معکوس بودن و ساختار‌شکنی در شرایط آموزشی راکد و ثابت در ایران انتخاب شده و اکنون پس از گذشت 10 سال فعالیت تخصصی در حوزه هنرهای دیجیتال و غیر دیجیتال، صاحب نامی معتبر و پرآوازه است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]