اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970301296878719

گزارش پنجمین روز هفته هنرهای دیجیتال اینورس

کد: 13970301296878719

https://goo.gl/5ZK86Z

، تهران , (اخبار رسمی): گزارش روز پنجم هفته هنرهای دیجیتال اینورس، با موضوع Illustration با حضور کیوان عسگری، مهناز سلیمان نژاد، دکتر مصطفی دریادار و علی کیانی‌امین به تفصیل در زیر ارائه شده است.

گزارش پنجمین روز هفته هنرهای دیجیتال اینورس
گزارش پنجمین روز هفته هنرهای دیجیتال اینورس

تصویرسازی آموختنی نیست؟، پس چه چیزی آموختنی است؟ - کیوان عسگری

کیوان عسگری در ابتدای برنامه سوالاتی را مطرح کرد که هر شخص در آغاز ورود خود به عرصه تصویرسازی از خود می‌پرسد. پس از آن از حاضرین در رابطه با ویژگی‌های شخصیتی یک هنرمند پرسید. در ادامه تاثیر شخصیت هنرمند در نگاه هنرمند، چگونگی شکل‌گیری تفکر او و چگونگی انتقال تفکر به آثار هنرمند را مورد بررسی قرار داد. کیوان عسگری گفت: یک هنرمند خودش را می‌شناسد، خودش را مشاهده می‌کند و آنچه هست را تبدیل به یک اثر می‌کند.

وی پس از مدتی از شرکت‌کنندگان خواست تا در یک تصویرسازی ذهنی با او همراه شوند. او از تمامی افراد خواست که چشمان خود را بسته و خود را یک دانه زیر خاک تصور کنند. باران شروع به باریدن می‌کند و خاک خیس می‌شود. خنکی و رطوبت باران به دانه می‌رسد و میل به رشد‌کردن در دانه بیدار می‌شود. دانه به گیاه تبدیل‌شده به سطح خاک می‌رسد. دانه با میل به درخت‌شدن به سمت بالا رشد می‌کند. وی در انتهای این تصور افزود: به رشد خود عمیقاً فکر کنید و باور داشته‌ باشید که می‌توانید. مانند دانه درحال رشد همیشه حس خوب رشد‌کردن را در خود حفظ کنید.

او در قسمت دیگری از برنامه عنوان کرد: نجات انسان به عهده خود اوست. هیچکس و هیچ‌چیزی مسبب عدم پیشرفت شما نیست. فقط خود شما هستید. وی افزود: از نظر من هنر آموزش‌دادنی نیست، هنر را باید شخصی تجربه کرد و آموخت. من به واژه پرورش بیشتر از آموزش اعتقاد دارم. وی در تکمیل حرف‌های خود اضافه کرد: هشت سال شاگردی کبوتران کردم، پرواز نیاموختم؛ پرواز بی‌بال، مثل آواز بی‌حال، مثل شعر، مثل نقاشی، اگر عاشق نباشی، آموختنی نیست.

حرفه خود را بهتر بشناسیم - مهناز سلیمان‌نژاد

این برنامه با توضیحاتی در مورد چگونگی شروع به کار مهناز سلیمان‌نژاد در این حرفه آغاز شد. وی از اهمیت بالای ارتباط‌گرفتن با سفارش‌دهنده و هنرمندان دیگر گفت و در رابطه با جدی‌بودن موضوع ارتباطات صحبت کرد. در قسمت دیگری، استفاده از رفرنس، خصوصاً مطالعه و بررسی کارهای مطرح و صحنه‌های فیلم‌های سینمایی را توصیه کرد و از کمک بسیار زیاد این کار در دریافت راحت‌تر و بهتر منظور سفارش‌دهنده گفت. وی افزود: هنرمند هرچقدر جلوتر می‌رود، بیشتر نیاز دارد که دیگران کارش را نقد کنند. پذیرفتن و انعطاف‌داشتن نسبت به نظرات دیگران از نظر من بسیار مهم است. تعصب بی‌دلیل نداشته باشید. اصلی‌ترین هدف من از به اشتراک‌گذاری کارهایم در شبکه‌های اجتماعی، دریافت فیدبک از افراد دیگر است.

مهناز سلیمان‌نژاد در بخش دیگری به اهمیت بسیار بالای طراحی در هر شاخه‌ای از تصویرسازی اشاره کرد و پس از آن از مزایای کار‌کردن در محیط دیجیتال گفت. وی معتقد است که بسیاری از کارهایی که در محیط آنالوگ قابل اجرا هستند، در محیط دیجیتال امکانپذیر نیستند ولی با این حال مزایای محیط دیجیتال را نیز بازگو کردند. از جمله آنها می‌توان به سرعت بالاتر در آزمون و خطای هنرمند و استفاده بسیار وسیع از ابزارها اشاره کرد.

وی در بخش دیگری عنوان کرد: حرفه‌ای بودن یک هنرمند تنها متکی به کیفیت خروجی کار او نیست. مواردی چون زمان‌بندی نیز ملاک حرفه‌ای‌بودن یا نبودن است.

روانشناسی برای هنر - دکتر مصطفی دریادار

در ابتدای این برنامه دکتر مصطفی دریادار بیماری پروسوپاگنوسیا (مسبب عدم تشخیص چهره‌) را معرفی کرد و در رابطه با آن توضیحاتی را ارائه داد. پس از آن دو مبحث تاثیرگذاری و تاثیرگیری از محیط روانشناسی و تاثیر آن در هنر را بررسی کرد. وی این سوال را عنوان کرد که چگونه به عنوان یک هنرمند، به خروجی‌ای برسیم که دلخواهمان است؟ پس از دریافت پاسخ‌های گوناگون از حضار، فرآیندهای مغز و برونداد آن به شکل خلاقیت را شرح داد. در ادامه کتابی از دیوید لینچ را معرفی کرد که مشوق او در رسیدن به این دست‌آوردها بوده است. مباحث این کتاب به بکارگیری تجربه در خلاقیت، مراقبه و دیدگاه‌های لینچ مربوط می‌شود.

دکتر مصطفی دریادار با مطالعه علوم اعصاب به این نتیجه رسیده که دیوید لینچ توسط تجربه به نتایجی دست یافته که موجب تشدید خلاقیت در او شده است. وی بصورتی ساده مثال زد که هرچقدر بر روی قسمتی از مغز زمان بگذاریم و آن قسمت را تمرین دهیم، آن را  قوی‌تر می‌کنیم. وی افزود: تکنیک Mindfullness همان تقویت ذهن با تمرین است. استفاده از روش‌های دیگر، اشتباهاً باعث تقویت قسمتی از مغز شده و قسمت‌های دیگر مغز را ضعیف می‌کند.

وی در قسمت دیگری عنوان کرد: خلاقیت را به مثابه بدن انسان است. باید بصورت مداوم آن را تمرین دهید و بر روی آن کار کنید. در غیر این صورت دوباره به شکل اول خود برمی‌گردد.

I paint pro with iPad - علی کیانی‌امین

علی کیانی امین در ابتدای این برنامه تاریخچه‌ای از مباحث و مشکلات بر سر راه تصویرسازان در صنعت را مطرح کرد و سپس از مزیت‌های استفاده از iPad Pro و قلم آن گفت. در ادامه چند اپلیکیشن کاربردی نظیر Pro-Create و Clip Studio Paint و Art Studio که در ابزارها، سایز‌کار و انعطاف در طراحی، قدرت بالایی دارند را معرفی کرد. در حین نمایش چند نمونه طراحی، توضیحاتی در مورد اتود‌زدن اولیه و Visual Development ارائه داد و اضافه کرد که نور و رنگ دو بخش تاثیرگذار در یک اثر هستند. کیانی‌امین افزود: کانسپت‌آرتیست میبایست خلاق باشد و فراموش نکند که دانشی مانند جهت و مقدار نور که با مطالعه از رفرنس بدست می‌آید، بسیار با اهمیت است.

کیانی‌امین معتقد است که در اتود‌زدن اولیه طراحی، خط‌گذاری‌ها میبایست کاملا آزاد و بدون ترس باشد و نباید هیچ محدودیتی در آن قائل شد.

کیانی‌امین در ادامه یک طراحی خطی را به اپلیکیشن Pro-Create وارد و شروع به اضافه‌کردن نور و رنگ کرد. او به تاثیر بسیار بالای قراردادن رنگ مشکی در پشت برخی از سوژه‌ها اشاره کرد که در بهتر دیده‌شدن کار در گالری‌های تحت وب بسیار کمک کننده خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدرسه تخصصی هنر و دیزاین اینورس

مدرسه اینورس در 17 آذر 1387، به عنوان نخستین مدرسه تخصصی هنرهای دیجیتال با هدف تغییر در بستر آموزشی تاسیس شده است. نام آن نشانه معکوس بودن و ساختار‌شکنی در شرایط آموزشی راکد و ثابت در ایران انتخاب شده و اکنون پس از گذشت 10 سال فعالیت تخصصی در حوزه هنرهای دیجیتال و غیر دیجیتال، صاحب نامی معتبر و پرآوازه است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سینما و تئاتر | هنرهای تجسمی