اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970301296798719

گزارش اولین روز هفته هنرهای دیجیتال اینورس

کد: 13970301296798719

https://goo.gl/3Xcwtk

، تهران , (اخبار رسمی): گزارش روز اول هفته هنرهای دیجیتال اینورس که با موضوع Graphic Design & Advertisement بود با حضور رضا بختیاری‌فرد، علی بهمنی، سینا فرهمند، ماکان مهرپویا و محمد مدرس برگزار شد.

گزارش اولین روز هفته هنرهای دیجیتال اینورس
گزارش اولین روز هفته هنرهای دیجیتال اینورس

برنامه اول | طراحی لوگوتایپ‌های تجاری | رضا بختیاری

رضا بختیاری در ابتدای بحث خود، نوع نگرش خود به لوگوتایپ را با عنوان‌کردن تفاوت‌های پروژه‌های تجاری و پروژه‌های فرهنگی، تشریح کرد. وی به صورت مختصر به هر دو نوع پروژه اشاره کرده و دیدگاه‌های طراحان گوناگون را مورد بررسی قرار داد. در ادامه، درباره اینکه هریک از طراحان موفق، چگونه به پروسه طراحی رسیده‌اند صحبت کرد و سپس به بررسی لوگو رقبای بزرگ در بازار و ارتباط فرم و فونت آن‌ها با هویت سازمانی‌شان پرداخت تا شرکت‌کنندگان درک عمیق‌تری نسبت به موضوع پیدا کنند.

در بخش دیگری، شرکت‌کنندگان با مفهوم طراحی با برنامه‌ریزی راهبردی آشنا شدند و به کمک این نوع برنامه‌ریزی، تفاوت چند لوگوی تجاری و فرهنگی را با راهنمایی ارائه‌دهنده بررسی کردند. مثال‌هایی از روند تغییر لوگوها، نوع نگرش مخاطب و سازمان به آن‌ها آورده شد و در پایان 10 لوگوی برتر دنیا که با حذف علائم و ساده‌سازی، به سمت نوشتار‌بودن می‌روند، به نمایش گذاشته شد.

برنامه دوم | UI/UX | علی بهمنی

این برنامه با شفاف‌سازی تفاوت یک طراح تجربه‌کاربر، یک طراح محیط‌ کاربری و مشخص‌کردن ویژگی‌های هر کدام آغاز شد. علی بهمنی به این موضوع اشاره کرد که طراحی تجربه کاربری (UX)، تلاقی میان تکنولوژی، طراحی و بیزینس است. در ادامه به این موضوع اشاره شد که یکی از پرچالش‌ترین مباحث تولید یک اپلیکیشن، ایجاد ارتباطی موثر میان طراحان و توسعه‌دهندگان (Developers)، است که یکی از راه‌های تسهیل آن، استفاده از Design Spec است. در بخش دیگری از این برنامه، رفتارشناسی مشتری بررسی شد و پس از آن، نوع مسیری که طراح در پروژه طراحی اپلیکیشن طی می‌کند و بهره‌گیری از Paper Prototyping مورد بحث قرار گرفت. وی پس از این مرحله به تشریح Wireframes و ویژگی‌های آن پرداخت و چگونگی نمایش‌دادن جریان (Flow) در یک اپلیکیشن و چگونگی ایجاد تعامل با اپلیکیشن را بررسی کرد.

در بخش دیگری ویژگی‌های متریال‌دیزاین معرفی شد و مثال‌هایی از استفاده شرکت‌های گوگل و اپل از این موضوع در طراحی‌هایشان مطرح شد. در بخش پایانی این برنامه، مشاهده و ریشه‌یابی رفتار کاربر که هدف اصلی طراح برای تعیین ویژگی‌های اپلیکیشن است، مورد توجه قرار گرفت.

برنامه سوم | حرفه‌ای‌گری در خلاقیت و دیزاین | سینا فرهمند

در آغاز این برنامه در رابطه با نگاه‌های مختلف به دیزاین صحبت شد و دیدگاه‌های مرتبط به آن مورد بررسی قرار گرفت. پس از آن بحثی در رابطه با هدف‌گذاری و چگونگی منجر‌شدن یادگیری به دستاورد و سپس تاثیر‌گذاری در جامعه شکل‌گرفت.

سینا فرهمند در ادامه عنوان کرد: محیط حرفه‌ای، در یادگیری رفتار حرفه‌ای بسیار موثر است. با توجه به آنکه فضاهای حرفه‌ای در ایران از نظر تعداد به نسبت کشورهای دیگر کمتر است، افراد باید محیط‌های حرفه‌ای را پیدا کرده و خود را در به نحوی در آن جای دهند. وی در بخش دیگری افزود: بشر هر زمانی که از Comfort Zone خارج شده است، به نگاهی ماورایی دست پیدا کرده است؛ همیشه خود را در معرض چالش قرار دهید.

برنامه چهارم | Art Direction در فیلم‌های تبلیغاتی | ماکان مهرپویا

ماکان مهرپویا در ابتدای این برنامه به تعریف نقش کارگردان هنری پرداخته و به اهمیت حضور این فرد در روند ساخت ویدئوهای تبلیغاتی اشاره کرد. وی در راستای معرفی این سمت افزود: یک کارگردان هنری، استایل ویژوال در اقلام چاپی، محیطی، بسته‌بندی، برنامه‌های تلویزیونی و … را مشخص می‌کند. وی پس از آن، در راستای شفاف‌سازی نوع نگاه یک کارگردان هنری در ارائه یک تبلیغ، مثال‌هایی را مطح و در بخش بعدی به شرح وظایف یک کارگردان هنری پرداخت.

ماکان مهرپویا بر این نکته تاکید داشت که کارگردان هنری در یک پروژه مطمئن می‌شود که تمامی اتفاقات طبق بریف انجام می‌شوند. وی در بخش دیگری عنوان کرد: اگر شغل شما هنر شما شد، پروژه‌های شخصی خود را فراموش نکنید. باز هم به آنها مراجعه کرده و بُعدِ Artistic خود را رشد دهید.

در انتهای برنامه، ماکان مهرپویا دو نمونه‌کار تبلیغاتی را نمایش داده و به مقایسه دو پروژه انجام شده به همراه و بدون حضور کارگردان هنری پرداخت.

وی صحبت خود را اینگونه به اتمام رساند: سعی خود را کردم که بیشتر از آنکه درس بدهم، مخاطبانم را به حضور جدی در این صنعت پویا مشتاق کنم. امیدوارم صاحبان  چشم‌های مشتاق حاضر در برنامه را به زودی به عنوان همکار و هم‌قطار در کنار خود ببینم. 

برنامه پنجم | گفت‌و‌گو با محمد مدرس

در آخرین برنامه روز اول، محمد مدرس، مدل‌ساز کاراکتر، کریچر و ‌VFX Artist از شرکت ILM، میهمان ویژه اولین روز هفته‌هنرهای دیجیتال اینورس شد. وی در ابتدای ویدئو‌کنفرانس به معرفی اجمالی خود پرداخته و پس از آن در رابطه با نحوه برخورد با کارفرما صحبت کرد. وی در بخشی از صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که تکنیک، بحثی حل شده است و باید بیش از هر چیز، به چرایی و کانسپت یک پروژه توجه کرد.

محمد مدرس افزود: همیشه مانند یک کاراگاه کنجکاو باشید. تا می‌توانید سوال بپرسید. در هیچ موقعیتی از بابت آنکه با سوال پرسیدن قضاوت می‌شوید، از سوال پرسیدن منصرف نشوید. وی در ادامه گفت: برای خود یک Mentor مناسب و در دسترس پیدا کنید و کارهای خود را مرتباً با وی چک کنید.

در طی گفت‌و‌گو، یکی از شرکت‌کنندگان در رابطه با سطح کیفی آموزش در دانشگاه Academy of Art (محل تحصیل محمد مدرس) و میزان نزدیکی مباحث به واقعیت‌های بازار کار پرسید؛ مدرس در پاسخ وی عنوان کرد: با وجود آنکه تمامی افراد آرزوی پیوستن به Academy of Art را دارند، تجربه به من نشان داد که حتی چنین دانشگاهی، از نظر محتوای آموزشی، با آنچه در Industry در حال اتفاق‌افتادن است، فاصله بسیار زیادی دارد. به نظر من، بازار کار بزرگترین دانشگاه برای تمامی افراد است. 

محمد مدرس در بخش دیگری از گفت‌و‌گو، به تفاوت هنرمندان ایرانی در جایگاه دریافت شغل اشاره کرد و افزود: ما ایرانی‌ها به نسبت هنرمندان کشورهای دیگر، در برخی از موقعیت‌ها بیش از حد فروتن هستیم. این فروتنی در یکی از مصاحبه‌های کاری من، موجب از دست‌دادن فرصت شغلی مناسبی شد. خود را در مصاحبه‌های جدی و رسمی نقد نکنید و بر روی ویژگی‌های مثبت خود متمرکز بمانید. وی در ادامه افزود: در کار خود عالی، خوش برخورد و سریع باشید. از نظر من حداقل دو مورد از این موارد را برای پیوستن به یک کار حرفه‌ای در خارج از کشور نیاز خواهید داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدرسه تخصصی هنر و دیزاین اینورس

مدرسه اینورس در 17 آذر 1387، به عنوان نخستین مدرسه تخصصی هنرهای دیجیتال با هدف تغییر در بستر آموزشی تاسیس شده است. نام آن نشانه معکوس بودن و ساختار‌شکنی در شرایط آموزشی راکد و ثابت در ایران انتخاب شده و اکنون پس از گذشت 10 سال فعالیت تخصصی در حوزه هنرهای دیجیتال و غیر دیجیتال، صاحب نامی معتبر و پرآوازه است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]