اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970312298748803

جمشیدی در گزارش ویژه خبری صدا و سیما:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مطابق با نیازهای بازار کار و آمایش سرزمین است

کد: 13970312298748803

https://goo.gl/6KFdXX

، ساری , (اخبار رسمی): امیر جمشیدی، معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران که در برنامه گزارش ویژه خبری صدا و سیمای مرکز مازندران حضور داشت گفت: تقاضا محوری، اساس آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

آموزش های فنی و حرفه ای مطابق با نیازهای بازار کار و آمایش سرزمین است
آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مطابق با نیازهای بازار کار و آمایش سرزمین است

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران؛ امیر جمشیدی، معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران که در برنامه گزارش ویژه خبری صدا و سیمای مرکز مازندران حضور یافتند، با بیان اینکه؛ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای براساس نیاز بازار کار و آمایش سرزمینی است، تصریح کرد:

تقاضا محوری، اساس آموزش‌­های فنی و حرفه‌ای است، به نوعی که در گروه‌­های آموزشی؛ صنعت، خدمات کشاورزی و فرهنگ­ و هنر در کلیه مراکز بیست‌گانه و آموزشگاه‌های آزاد به جویندگان مهارت در مناطق روستایی، حاشیه شهری مناطق آسیب‌پذیر، پادگان‌ها، زندان‌ها، صنایع وصنوف و دانشگاه‌­ها، آموزش‌های لازم براساس  نیاز بازار و تقاضا ارائه می‌شود.

جمشیدی آموزش ۷۰ درصدی صنعت، در مراکز دولتی استانی با قطب کشاورزی را به علت گران بودن تجهیزات آموزشی صنایع عنوان کردند و افزودند:

 آموزش‌های کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر که از هزینه‌های تجهیزاتی کمتری برخوردار هستند در 900 آموزشگاه آزاد آن، در سراسر استان ارائه می‌شود.

معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی‌و حرفه‌ای مازندران؛ موازی بودن برخی از آموزش‌ها در دستگاه‌های همچون: سازمان جهادکشاورزی، آموزش و پرورش و ... باعث سردرگمی در تهیه  آمار آموزش‌دیدگان و در نهایت برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری شغلی آنان خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه، براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، متولی آموزش‌های مهارتی به عهده سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور است افزود: عملی شدن این مصوبه می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های آموزشی و شغلی جوانان جویای کار مطلوب‌تر باشد.

 جمشیدی در جواب سوال؛ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای چقدر به اشتغال جوانان کمک می‌کند؟ گفت: آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای، پل ارتباط جوانان تحصیل‌کرده و جویای کار با بازار کار است و آموزش‌های فنی وحرفه‌­ای در سه مقطع ایجاد مهارت، ارتقای مهارت و در نهایت تکمیل مهارت است که 4 تا 6 ماه برای یک شخص جهت ایجاد مهارت زمان لازم است که شخص بعد از این مدت می‌تواند مقدمات ایجاد اشتغال خود را فراهم کند.

وی همچنین از برخی از آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای که باعث ارتقا و تکمیل مهارت کارآموزان خواهد شد گفت: آموزش­‌هایی همچون طرح ۱۸ ماهه برق و آموزش‌­های پیوسته درجه یک و دو مهارتی کارآموزان، آنان را آماده ایجاد شغل و حتی کارآفرینی می‌کند.

جمشیدی در این گزارش ویژه خبری از به روز بودن استانداردهای آموزشی خبر داد و افزود:

دستگاه‌های آموزش و پرورش، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی از عمده‌­ترین دستگاه‌­های خدمات گیرنده آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در مازندران هستند.

 معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای همچنین از برنامه‌های "آموزش شایستگی" برای دانش‌آموزان در اوقات فراغت و تابستان خبر داد. وی در خصوص این دوره از آموزش‌­ها که منجر به اخذ گواهینامه هم می‌­شود، افزود: خیل عظیم متقاضیان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، دانش آموزان و دانشجویان هستند که در اوقات تعطیلی تابستان می‌توانند از این دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌­ای بهره بگیرند.

 جمشیدی در مورد سوال مجری برنامه مبنی بر ناقص بودن چرخه مشاوره، هدایت، آموزش و جذب بازار کار آموزشی آموزش‌دیدگان آموزش‌های فنی حرفه‌ای گفت: تا سال  1385 تسهیلات مورد نیاز برای کارآموزان فارغ‌التحصیل از آموزش‌ها، اعطا و نظارت اجرا آن هم صورت می‌گرفت، که از سال 1385 دستگاه‌های متولی مجوز شغلی، این امر را انجام می‌دهند. دستگاه‌­های متولی هم شرط اصلی اخذ تسهیلات اشتغال و کارافرینی را، داشتن مهارت­‌های فنی و حرفه‌­ای می‌دانند و اگر پرداخت تسهیلات هم در چرخه عنوان شده (مشاوره، هدایت آموزشی، آموزش) که توسط سازمان آموزش فنی وحرفه‌­ای صورت می‌­گیرد، قرار گیرد می‌تواند از حمایت‌های مهارتی و نظارتی بهتری برخوردار باشد.

جمشیدی در پایان  ضمن تشکر از صدا وسیما، از رسانه ملی به عنوان بهترین دستگاه در معرفی و آشنایی رشته‌های آموزش‌­های فنی و حرفه‌­ای  برای آحاد جامعه یاد کرد وگفت: برای ارتقاء فرهنگ مهارت‌آموزی و قرار دادن مهارت در سبد برنامه‌های زندگی خانوارها می‌توان از این ظرفیت بهترین استفاده را برد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان مازندران

مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان جویبار

اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کار و استخدام | علم و آموزش