اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970622316178803

درویشی با توجه به تغییرات فناوری و تغییر ماهیت مشاغل در کشور گفت:

راهبرد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جهت اثربخشی برنامه‌های مهارتی در مازندران

کد: 13970622316178803

https://goo.gl/6x9ygy

، ساری , (اخبار رسمی): اجلاس مجمع جهانی اقتصاد یا اجلاس داووس سوئیس در ژانویه ۲۰۱۶، ‌ضمن اشاره به فناوری‌های نوین، «مهار انقلاب صنعتی چهارم» را مورد تاکید قرار داد. شعار رسمی اجلاس ۲۰۱۶رشد ربات‌ها و اتوماسیون بود. مجمع جهانی اقتصاد هشدار داد که با ظهور ربات‌ها تا سال ۲۰۲۰ میلادی، حدود ۵ میلیون شغل از بین خواهد رفت.

راهبرد آموزش های فنی و حرفه ای جهت اثربخشی برنامه های مهارتی در مازندران
راهبرد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جهت اثربخشی برنامه‌های مهارتی در مازندران

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران سید حسین درویشی در گفتگویی گفت: فناوری‌های نوین در سال‌های اخیر توانسته بسیاری از صنایع و حوزه‌های اقتصادی را متحول کند. صنایع زیادی این سال‌ها از فناوری‌های نوین استفاده کرده و ماهیت خود را متحول کرده‌اند به عنوان مثال ورود فناوری‌های نوین به صنایع خودروسازی و ساخت و آزمایش خودروهای هوشمند و خودروهای بدون راننده توسط شرکت‌های خودروسازی و فناوری باعث شده است که چشم‌انداز آینده صنعت خودرو بسیار متفاوت به نظر برسد. جایگزین شدن روبات‌ها به جای انسان‌ها در بسیاری از مشاغل و افزایش استفاده از هوش مصنوعی و اتوماسیون، خودکارسازی فعالیت‌ها را بیش از گذشته لازم و ممکن جلوه داده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران اظهار داشت: با توجه به ماموریت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و همچنین با توجه به تغییرات فناوری در کشور و تغییر ماهیت مشاغل، این سازمان می‌تواند راهبردهایی را در جهت اثربخشی هر چه بیشتر برنامه‌های آموزشی و پژوهشی خود دنبال کند و این راهبردها مستلزم سیاست‌ها در آینده خواهد بود.

درویشی بیان داشت: در همین راستا سند برنامه توسعه مهارتی فناوری‌های نوین استان مازندران با رویکرد بازاریابی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دست تدوین است و از اهداف ویژه این سند؛ ترسیم چگونگی تصویر آینده برنامه توسعه مهارتی فناوری‌های نوین استان با رویکرد بازاریابی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، لحاظ کردن اهداف و سیاست‌ها در برنامه‌ریزی توسعه مهارتی فناوری‌های نوین استان با رویکرد بازاریابی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای شرایط لازم برای برنامه‌ریزی جهت توسعه مهارت‌های فناوری‌های نوین استان با رویکرد بازاریابی آموزش‌ها را دارا است.

وی ادامه داد: باید سنجید که مازندران به لحاظ فرصت‌های شغلی مبتنی بر فناوری‌های نوین در چه موقعیتی قرار دارد و چه تدبیری را آموزش فنی و حرفه‌ای استان جهت توسعه مهارت‌های مبتنی بر فناوری اتخاذ می‌کند که می‌تواند باعث ارتقاء تکنولوژی‌های نوین در این استان شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان مازندران

مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان جویبار

اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش