اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970620315908803

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران:

همه برای فراگیری مهارت‌های فنی‌وحرفه ای باید بسیج شویم

کد: 13970620315908803

https://goo.gl/5c1WHN

، ساری , (اخبار رسمی): جلسه مشترک مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای و رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران به منظور امضاء تفاهم‌نامه میان دو دستگاه جهت همکاری بیشتر در مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای 22 بهمن ساری برگزار شد.

همه برای فراگیری  مهارت های فنی  وحرفه ای باید بسیج شویم
همه برای فراگیری مهارت‌های فنی‌وحرفه ای باید بسیج شویم

امروزه باید مهارت آموز، ضمن کسب حداکثر مهارت و تجربه شغلی، پس از پایان آموزش به مرتبه‌ای برسد که برای خود و دیگران شغلی را فراهم کند

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران سید حسین درویشی مدیر کل این دستگاه گفت: باید با وسع نظر و دید حداکثری جهت ترویج آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای به آن نگریست تا آحاد جامعه جهت فراگیری آموزش‌های مهارتی بسیج شوند و نهضت مهارت‌آموزی شکل گیرد؛ در صورت بروز چنین رخدادی بیکاری که هم اکنون دغدغه مسئولان نظام و رهبری است به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی افزود: نگاه‌ها به آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید متفاوت باشد زیرا فارغ التحصیلان از دانشگاه فنی و حرفه‌ای و افرادی که پس از فراگیری مهارت فارغ می‌شوند دارای بینش علمی و عملیاتی هستند و صاحبان پنجه‌های مهارتی کارآمد هستند. امروزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یک گام به جلو نهاده و آموزش مهارت‌های پیشرفته، کارآفرینی، درجه 1 و طرح 18 ماهه مدنظر است تا مهارت آموز ضمن کسب حداکثر مهارت و تجربه شغلی، پس از پایان آموزش به مرتبه‌ای برسد که برای خود و دیگران شغلی را فراهم کند.

در ادامه امین حیاتی رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: با توجه به فضای موجود و جهت رفع معضل بیکاری می‌توان از ظرفیت‌های آموزشی موجود یکدیگر به نحو مقتضی استفاده شود تا نتیجه لازم حاصل شود.

وی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی است. اکنون آموزش‌های مهارتی یک ضرورت الزامی است ولی متاسفانه هنوز آموزش‌وپرورش به دنبال آموزش‌های صرف نظری است که این مورد باید در سطح کلان برطرف شود.

حیاتی ادامه داد: فضا و امکانات موجود در آموزش فنی و حرفه‌ای مطلوب است و باید در این فرایند همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی هم مشارکت کنند تا قطعات این پازل درست چیده شود و از موازی کاری جداً خودداری شود.

در پایان این جلسه که با امضاء و عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دو دستگاه همراه بود، از برخی کارگاه‌های آموزشی مرکز 22 بهمن بازدید به عمل آمد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان مازندران

مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان جویبار

اطلاعات تماس
  • 011725***** - 091166*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش