8 خاصیت مهم چای زردچوبه

کد: 13970317299218743

https://goo.gl/4GTqZD

، مشهد , (اخبار رسمی): چای زردچوبه یک جایگزین عالی برای چای سیاه است. چای زرچوبه درد و التهاب را کاهش می‌دهد، به کاهش وزن کمک می‌کند، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کم می‌کند، از سرطان پبشگیری می‌کند، سطح کلسترول را متعادلی نگه می‌دارد و در نهایت یک سیستم ایمنی قوی برای بدن به ارمغان می‌آورد

8 خاصیت مهم چای زردچوبه
8 مورد از خواص چای زردچوبه

تحقیقات زیادی در مورد تاثیر چای زردچوبه بر سرطان صورت گرفته است، هم به عنوان یک عامل پیشگیرانه و هم در درمان سرطان. این ادویه نه تنها سلول‌های سرطانی را می‌کشد بلکه از رشد آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند

چای زردچوبه یک جایگزین عالی برای چای سیاه است.

خواص چای زردچوبه:

چای زردچوبه دارای فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد که علت این امر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی زیاد در زردچوبه است. اما شهرت زردچوبه به دلیل داشتن ماده‌ای به نام کورکومین است که یک آنتی اکسیدان فوق‌العاده قوی بوده و خواص زیادی را برای سلامتی به ارمغان می‌آورد. مزایای چای زردچوبه دقیقا خواص همان زردچوبه‌ای است که به عنوان ادویه به غذاهای خود اضافه می‌کنید. چای زردچوبه برای کسانی که به دنبال  یک نوشیدنی با خواص بسیار زیاد هستند، مناسب است.

ضد التهاب:

چای زردچوبه به عنوان از بین برنده تمامی التهاب‌ها، در شکل‌های مختلف شناخته شده است. خود ادویه زردچوبه نیز یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای درمان بیماران مبتلا به روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید است، همچنین برای کاهش تمامی دردهای بدن نیز موثر است. کورکومین می‌تواند التهاب ها را از طریق خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از فرآیند استرس اکسیداتیو کاهش دهد.

کاهش وزن:

این ادویه افسانه‌ای با تحریک بدن به افزایش متابولیسم برای کسانی که خواهان از دست دادن وزن هستند بسیار مفید است. با خوردن روزانه یک فنجان چای زردچوبه، می‌توانید به بدن کمک کنید تا با شیوه صحیح چربی‌ها را بسوزاند و همچنین انرژی مناسبی را با سوزاندن این چربی‌ها در اختیار شما بگذارد تا در طول روز انرژی مناسبی داشته باشید.

فعالیت انتی اکسیدانی:

همانطور که گفته شد زردچوبه به دلیل داشتن کورکومین در میان سایر ادویه‌جات بسیار مشهور است. در واقع این ماده شیمیایی قوی فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن را متوقف می‌کند. رادیکال‌های آزاد مسئول طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها من جمله پیری زودرس، چین و چروک، لکه‌های پوستی و حتی سرطان هستند.

سرطان:

تحقیقات زیادی در مورد تاثیر چای زردچوبه بر سرطان صورت گرفته است، هم به عنوان یک عامل پیشگیرانه و هم در درمان سرطان. براساس تعدادی از مطالعات تایید شده، این ادویه نه تنها سلول‌های سرطانی را می‌کشد بلکه از رشد آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند. زردچوبه بیشتر بر روی سرطان‌های سینه، معده و پوست بسیار مفید است و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

سلامت قلب:

کاهش میزان کلسترول بد یک عامل مهم در پیشگیری از بیماری‌های قلبی – عروقی، تصلب شرایین و سکته‌های قلبی و مغزی است. چای زردچوبه قادر به جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول LDL است و این امر مانع از ایجاد لخته‌های خونی در شریان خونی می‌شود. این موضوع به کاهش فشارخون نیز کمک می‌کند.

پاکسازی بدن:

مواد فعال در چای زردچوبه قادر به تحریک کبد هستند و این موضوع به بهبود سم‌زدایی بدن کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید کبد مسئول سم زدایی بدن است و ادویه‌جات و گیاهان دارویی که خواص آنتی اکسیدانی داشته باشند به کبد کمک شایانی می‌کنند. زردچوبه همچنین به عنوان ماده‌ای که باعث افزایش تعریق بدن می‌شود، شناخته شده است. این خاصیت زردچوبه باعث خروج سموم مضر بدن از طریق مجاری پوستی شده و به پاکسازی بدن کمک می‌کند.

تقویت مغز و عملکردهای شناختی:

تحقیقات در رابطه با تاثیر ادویه زردچوبه و چای زردچوبه بر بیماری آلزایمر بسیار هیجان انگیز است. این ادویه مانع از تشکیل پروتئینی به نام بتا-امیلوئید در مغز می‌شود. وظیفه این پروتئین چسبیدن به غلاف‌های عصبی بوده و ارتباطات عصبی را مختل می‌کند. خواص ضد التهابی زردچوبه نیز باعث کاهش التهابات بافت‌های عصبی شده و با افزایش سن مغز تازه‌تر و قوی‌تر باقی می‌ماند.

جریان خون:

با مصرف روزانه یک فنجان چای زردچوبه، حدود 15 درصد نیاز روزانه بدن شما به آهن تامین می‌شود. همانطور که می‌دانید بدن برای ساخت گلبول‌های قرمز تازه به آهن نیاز دارد و با تامین آهن مناسب گردش خون به خوبی انجام می‌شود. تعداد RBC (تعداد گلبول‌های قرمز خون) بیشتر به معنای اکسیژن‌رسانی بهتر و سریع‌تر به اندام‌های بدن بوده که باعث می‌شود فرآیند بهبود سریع‌تر صورت گیرد و انرژی بیشتری برای بدن تامین شود.

چه مقدار چای زردچوبه مصرف کنیم؟

چای زردچوبه را می‌توانید در روز 1-2 مرتبه استفاده کنید به ویژه اگر شما از این نوع چای برای بهبود بیماری خاصی استفاده می‌کنید. به طور کلی توصیه نمی‌شود در روز بیش از 1500 میلی‌گرم زردچوبه استفاده شود، زیرا در صورت مصرف زیاد می‌تواند ریتم‌های غیرطبیعی قلب را به همراه داشته باشد یا حساسیت‌های خاصی به وجود آورد.

دستورالعمل چای زردچوبه:

برای درست کردن چای زردچوبه نیاز به یک سری ادویه‌جات مکمل دیگری نیز است که اکثر افراد در منزل خود این ادویه‌جات را نگهداری می‌کنند. این ادویه‌جات شامل: میخک، دارچین، فلفل، عسل و جوز هندی است.

عناصر:

1 تا 2 قاشق چای‌خوری زردچوبه، 2 فنجان آب، 1 قاشق چای‌خوری دارچین، ½ قاشق چای خوری جوز هندی، اندکی میخک، 1 قاشق غذاخوری عسل

مرحله اول: 2 فنجان آب را جوش بیاورید سپس ادویه‌جات و گیاهان دارویی را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم: وقتی چای تیره شد یعنی اینکه به میزان کافی دم کشیده است.

مرحله سوم: عسل را در آن حل کنید تا مزه خوبی بگیرد.

مرحله چهارم: از نوشیدن چای زردچوبه با خاصیت فراوان لذت ببرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی ادویه و گیاهان دارویی عطارمارت

فروشگاه اینترنتی گیاهان دارویی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]