معرفی جاوشیر و خواص آن

کد: 13980719411918743

http://bit.ly/3256pPj

، مشهد , (اخبار رسمی): جاوشیر یکی از گیاهان دارویی پر خاصیتی است که از خواص ان غفلت فراوانی شده است و آن طور که باید در مورد خواص آن گفته نشده است.

جاوشیر گیاهی است علفی با ارتفاعی نزدیک به یک متر با ساقه‌هایی گرد و استوانه‌ای که از تارهای پنبه‌ای پوشیده شده است. این گیاه طبع گرم و خشک دارد. جواشیر،‌ جا شیر، چاوشیر، گاوشیر، جاوشی و کوشیر از دیگر نام‌های این گیاه است. صمغی که از این گیاه گرفته می‌شود جاوشیر نام دارد که در ادامه خواص بی شمار آن بررسی شده است.

خواص گیاه جاوشیر

جاوشیر از دسته گیاهانی است که خواص بی شماری دارد. دفع سنگ کلیه و سنگ مثانه از بهترین خواص این گیاه است. جاوشیر همچنین برای بادشکنی و تحلیل بادهای روده بسیار مناسب است.

مصرف این گیاه باعث باز شدن انسداد مجاری می‌شود. افرادی که اعصاب ضعیفی دارند می‌توانند با استفاده از این گیاه به تقویت اعصاب خود کمک کنند. خوردن ترکیب این گیاه به همراه سرکه و یا مالیدن آن باعث درمان ورم طحال می‌شود.

جاوشیر همچنین صمغی دارد؛ صمغ این گیاه از ریشه آن گرفته می‌شود که اغلب سطح خارجی آن رنگ قرمز پررنگ و یا زعفرانی دارد و قسمت مقطع آن سفید رنگ است، این صمغ بوی ناخوشایند و طعم تندی دارد. صمغ گیاه جاوشیر خواص زیادی دارد، افرادی که عطش دارند و زیاد آب می‌نوشند می‌توانند پنج گرم از این گیاه را خُرد کرده و میل کنند تا درمان شوند.

صمغ این گیاه همچنین ادرار را زیاد می‌کند، نفخ رحم را درمان و سموم را از بدن خارج می‌کند. از مهمترین خواص این صمغ درمان یرقان یا زردی است؛ چرا که مانع از تجمع کلسترل در صفرا و تبدیل آن به سنگ صفرا می‌شود؛ در نتیجه بیلی روبین خون افزایش نمی‌یابد و یرقان صورت نمی‌گیرد.

از دیگر خواص صمغ جاوشیر می‌توان به افزایش بینایی، باز کردن قاعدگی، تسکین درد سیاتیک، درمان نقرس و درمان بسیاری از بیماری‌های دیگر اشاره کرد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت عطاری آنلاین عطارمارت به آدرس attarmart.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی ادویه و گیاهان دارویی عطارمارت

فروشگاه اینترنتی گیاهان دارویی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | بهداشت و درمان