اطلاعات تماس
  • 031*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970319299448978

انواع کلاس های پروازی

کلاس‌های پروازی هواپیما چه تفاوتی با هم دارند؟

کد: 13970319299448978

https://goo.gl/tZbfeB

، اصفهان , (اخبار رسمی): هنگامی که قصد دارید با هواپیما سفر کنید، مهم‌ترین موضوعی که پیش‌روی‌تان قرار دارد تهیه بلیط هواپیما با توجه به شرایط‌تان است. همانطوری که می‌دانید بلیط‌های هواپیما قیمت‌های متفاوتی دارند و ایرلاین‌ها با توجه به نیازهای مسافران بلیط‌ها را به سه کلاس پروازی تقسیم کرده‌اند.

کلاس های پروازی هواپیما چه تفاوتی با هم دارند؟
حال زمان آن فرارسیده که انواع کلاس های پروازی مقایسه کنید.

ایرلاین‌ها، صندلی‌های هواپیما را به سه کلاس مختلف تقسیم کرده‌اند که این سه دسته عبارتند از کلاس اکونومی، بیزنس کلاس و فرست کلاس

کلاس‌های پروازی هواپیما چه تفاوتی با هم دارند؟

هنگامی که قصد دارید با هواپیما سفر کنید، مهم‌ترین موضوعی که پیش‌روی‌تان قرار دارد تهیه بلیط هواپیما با توجه به شرایط‌تان است. همانطوری که می‌دانید بلیط‌های هواپیما قیمت‌های متفاوتی دارند و ایرلاین‌ها با توجه به نیازهای مسافران بلیط‌ها را به سه کلاس پروازی تقسیم کرده‌اند که هرکدام از این کلاس‌های خدمات و امکانات متفاوتی را به مسافران ارائه می‌دهند و دانستن این تفاوت‌ها و هزینه‌ها می‌تواند مساله مهمی در انتخاب‌تان و تجربه یک سفر راحت و مناسب باشد.

به علاوه در پروازهای طولانی راحتی و خدمات برای مسافران اهمیت بیشتری دارد و این در حالی است که در پروازهای کوتاه تفاوت این کلاس‌ها و یا پرداخت هزینه‌های اضافی چندان ضروری به نظر نمی‌رسد. پس با ما همراه باشید تا در ادامه این کلاس‌های پروازی را با هم مرور کنیم.

معرفی کلاس‌های پروازی:

ایرلاین‌های صندلی‌های هواپیما را براساس بلیطی که به مسافران می‌فروشند و خدمات و امکاناتی که به آنها ارائه می‌دهند به سه کلاس مختلف تقسیم کرده‌اند که این سه دسته عبارتند از کلاس اکونومی، بیزنس کلاس و فرست کلاس. که این سه کلاس معمولا در همه هواپیماها وجود دارند که تمام خصوصیات این کلاس‌ها مانند تعداد صندلی‌های هر کلاس، میران خدمات و امکاناتی که هر هواپیما دارد با توجه به ایرلاین متغیر هستند.

به طور کلی هر کدام از این کلاس‌های پروازی ویژگی‌های خاص خود را دارند و با قیمت‌های متفاوتی در اختیار مسافران قرار می‌گیرند. نوع صندلی‌ها و میزان راحتی آنها، غذاها و نوشیدن‌هایی که در هواپیما سرو می‌شود، همچنین سرگرمی‌ها و امکاناتی که هر مسافر دریافت می‌کند در هر کدام از کلاس‌ها متفاوت است بنابراین مسافران باید همیشه بلیط هواپیما خود را با توجه به کلاس پروازی دلخواه و قیمت متناسب انتخاب کنند.

به علاوه یادتان باشد که استاندارد مشخصی برای طبقه‌بندی این خدمات در شرکت‌های هواپیمایی وجود ندارد، پس ممکن است کیفیت و خدماتی که دریافت می‌کنیم نسبت به هزینه‌ای که ایرلاین دریافت کرده بسیار زیاد و بی‌مورد باشد. بنابراین شناخت ایرلاین و نوع هواپیما نیز می‌تواند در این مورد بسیار مورد اهمیت باشد.

سفری لوکس با فرست کلاس (First class)

کلاس پروازی فرست کلاس که معمولا با علامت F نشان داده می‌شود نسبت به سایر کلاس‌های دیگر گران‌تر و با کیفیت‌تر است و معمولا درست پشت کابین خلبان قرار دارد. مسافران این کلاس پروازی قبل از همه مسافران وارد هواپیما می‌شوند و هنگام خروج نیز زودتر از همه خارج می‌شوند.

سفر کاری راحت با بیزینس کلاس (Business class)

بیزینس کلاس که معمولا با علامت C نشان داده می‌شود و بعد از فرست کلاس در رده دوم کلاس‌های پروازی قرار می‌گیرد و قیمت آن به نسبت فرست کلاس پایین‌تر و امکانات و خدمات آن نیز به نسبت کمتر و محدود‌تر است. کابین این کلاس پروازی معمولا بعد فرست کلاس و در وسط هواپیما به صورت مجزا قرار دارد و همانطور که از نامش پیدا است بیشتر برای سفرهای کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صندلی‌های بیزینس کلاس معمولا در دو ردیف جدا قرار دارند و فاصله صندلی‌ها به گونه‌ای است که مسافران راحت باشند. در بسیاری از ایرلاین‌ها صندلی به صورت تخت خواب شو و کابین‌دار هستند تا مسافران حریم خصوصی بیشتری داشته باشند. به طوری که در دو طرف صندلی پنل‌هایی وجود دارد که صندلی هر مسافر را نسبت به سایر مسافرین مجزا می‌سازد.

پروازی کم هزینه با کلاس اکونومی (Economy class)

کلاس اکونومی که معمولا با علامت Y نشان داده می‌شود از میان سه کلاس پروازی، آخرین کلاس به حساب می‌آید که برخی ایرلاین‌ها به آن کلاس توریستی نیز می‌گویند چون بیشتر افراد برای مسافرت‌های عادی خود از این کلاس استفاده می‌کنند و بیشترین صندلی‌های یک هواپیما به آن تعلق دارد بنابراین تهیه این نوع بلیط به مراتب راحت‌تر از سایر کلاس‌ها است و معمولا با تخفیف‌های بهتری نیز ارائه می‌شود.

کدام کلاس پروازی برای شما مناسب‌تر است؟

حال برای اینکه بدانید کدام کلاس پروازی برای شما مناسب‌تر است ابتدا باید میزان هزینه‌ای که می‌خواهید کنید را در نظر بگیرید و با توجه به آن میزان خدمات و امکانات مورد نیازتان را انتخاب کنید. اما یکی از مهم‌ترین مسائلی که در انتخاب بلیط هواپیما وجود دارد این است که از سامانه‌ای معتبر اقدام به خرید کنید که تمامی اطلاعات پرواز و ایرلاین‌های موجود را به مقصد مورد نظرتان نشان دهد. پیشنهاد ما به شما برای خرید بلیط هواپیما ورود به سامانه معتبر https://airplaneticket.ir/booking-airline-tickets.html است . با استفاده از این وبسایت معتبر و مطمئن می‌توانید به راحتی و با مشاهده کامل‌ترین اطلاعات، بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایرپلین تیکت

این وب سایت امکان رزرو بلیط هواپیما به صورت آنلاین را فراهم کرده است. برای شروع، پرواز مورد نیازتان را جستجو کنید تا همه ی پروازهای سیستمی شرکت های هواپیمایی و پروازهای چارتری بیش از دویست چارترکننده کشور به شما نمایش داده شود.

اطلاعات تماس
  • 031*****
[نمایش اطلاعات]