اطلاعات تماس
  • 031*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980714410498978

مقایسه بلیط چارتر و سیستمی

کد: 13980714410498978

http://bit.ly/35lUfDV

، اصفهان , (اخبار رسمی): هنگامی که شخصی قصد سفر با هواپیما را دارد و به منظور تهیه بلیط به آژانس‌های هواپیمایی از جمله ایرپلین تیکت مراجعه می‌کند یکی از مواردی که با آن مواجه خواهد شد و شاید تصمیم‌گیری را برای او دشوار خواهد کرد، وجود لیست بلندی از انواع پروازهای سیستمی یا چارتری است.

مقایسه بلیط چارتر و سیستمی
مقایسه بلیط چارتر و سیستمی

بلیط‌های سیستمی دارای یک سقف و کف مشخص هستند و خارج از آن محدوده آژانس‌های مسافرتی حق فروش بلیط با قیمت بالاتر را ندارند

یکی از موارد مهمی که در تصمیم‌گیری تهیه بلیط از آژانس‌های هواپیمایی از جمله ایرپلین تیکت مهم است آشنایی با انواع پروازهای سیستمی یا چارتری است. معمولا افراد اطلاعات کامل و دقیقی در خصوص بلیط‌های چارتری ندارند اما بلیط‌های سیستمی بلیط‌های شناخته شده‌ای هستند که از سوی شرکت‌های هواپیمایی مختلف به صورت مستقیم ارائه می‌شوند. در ادامه ویژگی‌ها و تفاوت این بلیط‌ها بیان شده است

بلیط چارتر

چارتر در لغت به معنی «دربست کرایه کردن» است اما در مورد بلیط های چارتری می‌توان گفت آژانس‌های مسافرتی وجود دارند که قراردادهایی را با ایرلاین‌های هوایی مختلف می‌بندند و امتیاز فروش تعداد مشخصی از صندلی‌های پروازهای آنها یا تمامی صندلی‌ها آنها را برای یک بازه زمانی مشخص خریداری می‌کنند.

این آژانس‌های مسافرتی بلیط‌هایی را که خریداری کرده‌اند براساس شرایط می‌توانند با قیمت‌های متنوع به افراد عادی یا تورهای گردشگری بفروشند. هدف آژانس‌های مسافرتی این است که تمامی بلیط‌هایی را که به صورت چارتری خریداری کرده‌اند را در بازه تعیین شده به فروش برسانند به همین دلیل است که در برخی مواقع افراد شاهد قیمت‌های بسیار ارزان بلیط‌های چارتری نسبت به بلیط‌های سیستمی هستند. البته فصل‌ها و تاریخ‌های خاصی نیز وجود دارد که میزان مسافران بسیار افزایش می‌یابد و آژانس‌های مسافرتی بلیط‌های خود را با قیمت بالایی ارائه می‌دهند و طرفداران بسیاری نیز دارند. مهم‌ترین مزیت بلیط‌های چارتری که موجب محبوبیت آنها شده است ارائه بلیط‌ها با قیمت پایین‌تر در آخرین لحظات و روزهای آخر قراردادشان با شرکت‌های هواپیمایی است که به نفع مسافران است.

بلیط‌های چارتر قوانین خاصی نیز دارند و نمی‌توان آنها را  کنسل کرد یا تاریخ آنها را تغییر داد و در صورت استرداد بلیط هیچ هزینه‌ای به مسافر برگردانده نخواهد شد. از طرفی قیمت بلیط چارتر برای تمامی گروه‌های سنی معمولا مشابه است از این رو در مسافرت‌های خانوادگی که کودک به همراه است این پروازها نمی‌تواند مناسب باشد.

از معایب بلیط‌های چارتری می‌توان به محدودتر بودن مسیرهای پروازی در مقایسه با بلیط‌های سیستمی اشاره کرد زیرا برای تمامی مسیرهای پروازی بلیط چارتر وجود نخواهد داشت و  پرواز در برخی از مسیرها تنها با استفاده از بلیط‌های سیستمی امکان‌پذیر است.

بلیط چارتر لحظه آخری

بلیط‌های چارتر لحظه آخری بهترین فرصت برای مسافران به منظور تهیه بلیط‌های ارزان قیمت است و به بلیط‌هایی گفته می‌شود که آژانس مسافرتی موفق نشده است تا چندین ساعت باقیمانده به پرواز آنها را به فروش برساند از این رو با قیمت‌های فوق‌العاده پایینی آنها را ارائه می‌دهد تا بخشی از ضرر و زیان خود را جبران کند.

بلیط سیستمی

بلیط‌های سیستمی بلیط‌هایی هستند که دارای نرخ مشخصی هستند و از سوی تمای شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی با یک قیمت مشخص و ثابت عرضه می‌شوند و مسافران با مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی یا به صورت اینترنتی می‌توانند برای تاریخ و مقصد مورد نظر خود خرید بلیط هواپیما را انجام دهند.

از ویژگی‌های بسیار خوب بلیط‌های سیستمی می‌توان به قابلیت استرداد کردن بلیط اشاره کرد که با استفاده از این امکان می‌توان تاریخ بلیط خود را تعویض یا بلیط را کلا کنسل کرد و پس از کسر هزینه استرداد مابقی هزینه بلیط را دریافت کرد. البته باید توجه داشت زمان اعلام کنسلی و کلاس پروازی در میزان هزینه استرداد نقش موثری دارند و این جریمه براساس آنها تعیین می‌شود.

مهم‌ترین مزیت بلیط‌های سیستمی تنوع بسیار بالای مسیرهای پروازی است و به راحتی می‌توان برای هر تاریخ و ساعت مشخصی به مقصد مورد نظر  آنها را خریداری کرد. علاوه بر موارد ذکر شده در پروازهای سیستمی برای هر گروه سنی قیمت مشخصی در نظر گرفته شده است و می‌تواند انتخاب خوبی در زمان سفرهای خانوادگی باشد.

تفاوت در قیمت بلیط‌های سیستمی و چارتری

بلیط‌های سیستمی دارای یک سقف و کف مشخص هستند و خارج از آن محدوده آژانس‌های مسافرتی حق فروش بلیط با قیمت بالاتر را ندارند، البته آژانس‌ها می‌توانند تا 30 درصد نرخ بلیط‌ها را براساس خدمات ویژه‌ای که در اختیار مسافران قرار می‌دهند و نوع کلاس پرواز افزایش دهند.

در مورد بلیط‌های چارتری قانون مشخصی وجود ندارد و آژانس‌های مسافرتی تصمیم می‌گیرند که بلیط‌های خود را در مناسبت‌های خاص و سایر ایام سال با چه قیمت‌هایی به فروش برسانند، از این رو بلیط‌های چارتری از نظر قیمت تنوع بسیار بالایی دارند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایرپلین تیکت

این وب سایت امکان رزرو بلیط هواپیما به صورت آنلاین را فراهم کرده است. برای شروع، پرواز مورد نیازتان را جستجو کنید تا همه ی پروازهای سیستمی شرکت های هواپیمایی و پروازهای چارتری بیش از دویست چارترکننده کشور به شما نمایش داده شود.

اطلاعات تماس
  • 031*****
[نمایش اطلاعات]