اطلاعات تماس
  • 031*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971225356528978

صندلی‌های هواپیما چه تفاوتی با هم دارند!

کد: 13971225356528978

https://goo.gl/bQaTpi

، اصفهان , (اخبار رسمی): سفری که پیش رو دارید به سمت یکی از کشورهای دور است و یا می‌خواهید برای تعطیلات نوروز از تهران به سمت شیراز حرکت کنید؛ در هر صورت پاسخ هر چیزی که باشد می‌توان روی خدمات و کیفیت پروازی که مد نظر است را در طول یک سفر هوایی دریافت کنید، تاثیر گذار باشد.

صندلی های هواپیما چه تفاوتی با هم دارند!
صندلی های هواپیما چه تفاوتی با هم دارند!
صندلی های هواپیما چه تفاوتی با هم دارند!
صندلی‌های هواپیما چه تفاوتی با هم دارند!
صندلی های هواپیما چه تفاوتی با هم دارند!
صندلی‌های هواپیما چه تفاوتی با هم دارند!

باید بدانید که هواپیماها در کلاس‌های متفاوتی خدمات و تجهیزات مختلفی به مسافرات ارائه می‌دهند و همین موضوع روی میزان راحتی در این سفر و هزینه‌هایی که برای بلیط هواپیما پرداخته می‌شود نیز تاثیرگذار است. سفری از تهران به سوی شهر زیبا و مذهبی مشهد یقینا با هواپیما مسافت چندان طولانی را پیش رو قرار نمی‌دهد و در مدت زمانی کمتر از 2 ساعت شخص را به  هواپیما مشهد می‌رساند در حالی که همین سفر از تهران به سمت کانادا مصادف با ساعت‌ها پرواز بر فراز آسمان است که برای خیلی‌ها نداشتن امکانات و تجهیزات مناسب در کنار صندلی راحت می‌تواند واقعا سخت و غیر قابل تحمل باشد. باید دانست که صندلی‌های هواپیماها در ایرلاین‌های مختلف با طراحی متفاوتی به مسافران ارائه می‌شوند و هر چه کلاس پروازی که در هنگام خرید بلیط هواپیما، که خریداری می‌شود بالاتر باشد، هزینه‌ها و راحتی و خدماتی که دریافت می‌شود نیز بیشتر است.

انواع کلاس پروازی:

ایرلاین‌ها صندلی‌های هواپیما را با توجه به میزان راحتی مسافران و خدماتی که در حین پرواز ارائه می‌شود به 3 دسته تقسیم می‌کنند. فرست کلاس به عنوان بهترین کلاس پروازی، بیزینس کلاس که خدماتی در حد بالا ولی نه به اندازه فرست کلاس به مسافران ارائه می‌دهد و همانطور که از نامش پبداست معمولا افرادی که سفرهای کاری دارند از آن استفاده می‌کنند. مورد آخر نیز مربوط به کلاس اکونومی یا تجاری است که بیشترین صندلی‌های هواپیما را به خود اختصاص داده و اکثر سفرهای معمول و عادی مخصوصا در مسیرهای داخلی مثل تهران به مشهد و حتی خیلی از سفرهای خارجی برای افراد عادی از طریق این کلاس پروازی صورت می‌گیرد.

تفاوت صندلی‌های هواپیما:

مهم‌ترین شاخصه‌ای که در صندلی‌های مختلف وجود دارد، میزان راحتی مسافران است. در برخی صندلی‌های کلاس اکونومی فاصله بین دو صندلی کم است و فضای کافی برای قرار داد پاها به صورت راحت وجود ندارد و این موضوع ممکن است برای خیلی از افراد در سفرهای طولانی اذیت کننده شود. از طرفی در  صندلی‌هایی که در قسمت فرست کلاس هواپیما قرار گرفته است گاهی به جای یک صندلی یک کابین جداگانه با امکانات راحت و تخت و خواب وجود دارد و با امکاناتی نظیر یک هتل 5 ستاره از مسافران پذیرایی می‌شود. صندلی‌های بیزینس کلاس هم با ایجاد فضایی بیشتر برای پاها و انعطاف و راحتی بیشتر صندلی‌ها که اکثر به تخت خواب نیز تبدیل می‌شوند و یا در برخی هواپیماها به صورت کابین‌های کوچکی تدارک دیده شده‌اند، سفری راحت‌تر از صندلی‌های اکونومی را رقم می‌زند. اما باید دانست که هزینه این کلاس‌های پروازی و راحت‌تر شدن صندلی‌ها روی قیمت بلیط هواپیما نیز تاثیر می‌گذارد و معمولا صندلی‌های فرست کلاس تنها به وسیله افراد خاص خریداری می‌شوند و صندلی‌های کلاس اقتصادی با اکونومی و بعد از آن کلاس تجاری بیشتر طرفدار دارند.

ترتیب قرارگیری صندلی‌های هواپیما!

در اکثر هواپیماها ترتیب قرار گیری صندلی‌ها از سمت جلو به فرست کلاس، بعد از بیزینس کلاس و سپس به صندلی‌های اقتصادی اختصاص یافته است.

در پرواز کلاس اکونومی کدام صندلی مناسب‌تر است!

اینکه کدام صندلی مناسب‌تر است و تفاوت بین آن‌ها در چه میزانی است در خیلی از هواپیماها متفاوت اما به طور کلی قوانین برای صندلی‌های هواپیما وجود دارد که بهتر است از آن مطلع شد.

صندلی‌های عقب با بیشترین تردد!

باید بدانید که نشستن روی صندلی‌های قسمت عقب هواپیما معمولا  تکان‌ها و سر و صدای بیشتری را به دنبال دارد. زیرا به موتور هواپیما نزدیک‌تر است. از طرفی نشستن نزدیک مکان‌هایی مثل دستشویی و یا سرویس غذا می تواند ترافیک و شلوغی بیشتری را به دنبال داشته باشد. اما از طرفی چون افراد کمتری صندلی‌های عقب را انتخاب می‌کنند، مخصوصا در پروازهای خلوت‌تر احتمال اینکه صندلی کنار خالی باشد معمولا بیشتر است. به علاوه این افراد معمولا می‌توانند سریع‌تر از بقیه صندلی‌هایشان را پیدا کنند و سر جای خود بنشینند.

صندلی‌هایی در کنار درب‌های خروجی هواپیما!

یکی از بهترین مزیت‌های نشستن روی صندلی‌های کنار درب‌های خروج اضطراری این است که چون صندلی دیگری جلوی آنها قرار نگرفته معمولا فضای بیشتری برای پاها دارند ولی از طرفی از آنجا که باله‌های هواپبما در این قسمت هستند امکان قرار دادن دست روی پنجره وجود ندارد.

نشستن در کنار آشپزخانه:

بهتر است بدانید نشستن روی صندلی‌های نزدیک به آشپزخانه لزوما به این معنا نیست که اولین نفری هستید که غذا و نوشیدنی دریافت می‌کنید. از طرفی ممکن است از بوی غذایی که دائما در هوا پخش است اذیت شده و تردد خدمه به این قسمت باعث بر هم زدن آرامش شود.

آیا صندلی‌های ردیف اول بهترین هستند!

یکی از محبوب‌ترین صندلی‌های هواپیما صندلی ردیف اول هر قسمت هستند. صندلی‌هایی که شاید در کنار مزایایی که دارد عیب‌هایی هم داشته باشند. ایراد اول این صندلی‌ها این است که معمولا نزدیک به دستشویی هستند و سر و صدای زیادی دارند. اما از طرفی هیچ‌کس معمولا جلو شخص نیست و فضای پای بیشتری وجود دارد ولی در عوض ممکن است از نظر خم کردن صندلی به عقب محدودتر باشد. این صندلی‌ها معمولا فضایی برای قرار دادن کیف دستی یا کوله پشتی ندارند و همین موضوع هم ممکن است برای عده‌ای مشکل ساز شود.

به طور کلی برای انتخاب یک صندلی مناسب در هواپیما بهتر است نکات زیر رعایت شود:

  • اگر روی صندلی‌های کنار پنجره بنشینید، قدم زدن در هواپیما و یا حتی بلند شدن از سر جا کمی مشکل خواهد بود اما می‌توان رو به پنجره نشست و از تماشای منظره بیرون هواپیما لذت برد.
  • نشستن در قسمت راهروی هواپیما این امکان را می‌دهد تا به راحتی در قسمت‌های مختلف هواپیما حرکت کرد. به علاوه باید دانست که معمولا قسمت‌های جلوتر هواپیما نسبت به قسمت‌های عقب‌تر آن خلوت‌تر است. اگر با کودک سفر می‌کنید شاید صندلی‌های انتهای هواپیما آزادی و فضای بیشتری داشته باشد.

به علاوه باید دانست که رزرو کردن بلیط هواپیما از یک سامانه معتبر در کنار پاسخگویی 24 ساعته از وب سایتی همچون ایرپلین تیکت کمک می‌کند تا با دریافت اطلاعات کامل و مشاهده کمترین قیمت‌ها به بیشترین قیمت‌ها از همه ایرلاین‌های فعال موجود در کشور سفری با کیفیتی که  مد نظر است را تجربه کرد. به علاوه با انتخاب کلاس پروازی و همه اطلاعات ضروری در ایرپلین تیکت می‌توان تجربه‌ای منحصر به فرد از پروازهای فرست کلاس، بیزینس کلاس و یا اکونومی کلاس را داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایرپلین تیکت

این وب سایت امکان رزرو بلیط هواپیما به صورت آنلاین را فراهم کرده است. برای شروع، پرواز مورد نیازتان را جستجو کنید تا همه ی پروازهای سیستمی شرکت های هواپیمایی و پروازهای چارتری بیش از دویست چارترکننده کشور به شما نمایش داده شود.

اطلاعات تماس
  • 031*****
[نمایش اطلاعات]