اطلاعات تماس
  • 031*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980117358628978

قدیمی‌ترین هواپیماهای مسافرتی دنیا را بشناسید!

کد: 13980117358628978

http://bit.ly/2IC0Np1

، اصفهان , (اخبار رسمی): لحظه‌ای تصور کنید قرار است با قدیمی‌ترین هواپیمای مسافرتی دنیا که در سال 1970 ساخته شده است، پرواز کنید. سالی که برای اولین بار هواپیمای مسافرتی بوئینگ 737-200 با شماره سریال 20335 برای ایر کالیفرنیا ساخته شد. هواپیمایی قدیمی که با گذشت این همه سال هنوز هم پرواز می‌کند.

قدیمی ترین هواپیما های مسافرتی دنیا را بشناسید!
قدیمی ترین هواپیما های مسافرتی دنیا را بشناسید!

تقریبا بیش از 90 درصد از هواپیماهای قدیمی دنیا توسط بوئینگ ساخته شده‌اند و بیشتر آن‌ها جت‌های 737 هستند و ایرباس به عنوان دهمین هواپیمای قدیمی دنیا با نام A300 است که از 16 آوریل 1980 مسافران را جابجا می‌کرد.

قدیمی‌ترین هواپیمای تجاری دنیا

هواپیمای بوئینگ 737 طیف گسترده‌ای از هواپیماها را از دیرباز و به عنوان قدیمی‌ترین آن‌ها در ناوگان دارد. بوئینگ 200-737 به عنوان اولین هواپیمای تجاری در 25 می 1970 برای ایر کالیفرنیا ساخته شد. این هواپیما با شماره سریال 20335 هنوز هم با گذشت این همه سال پرواز می‌کند.

دومین هواپیمای قدیمی دنیا

دومین هواپیمای مسافربری قدیمی بوئینگ 737 و متعلق به آفریقای جنوبی است که در سال 1972 برای پروازهایی با مسافت متوسط ساخته شده است که برای ایرلاین Cameroon ساخته شد.

سومین هواپیمای قدیمی دنیا

سومین هواپیمای قدیمی دنیا نیز به بوئینگ 737 تعلق دارد که با حدود 43 سال سن برای ایرلاین Transafrican کنیا ساخته شد و و اولین پروازش را در سوم نوامبر 1975 تجربه کرده است.

بویئینگ 747 چهارمین هواپیمای قدیمی دنیا

چهارمین هواپیمای قدیمی دنیا به بوئینگ 41 ساله‌ای مربوط است که در حال حاضر در ایرلاین ساها در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید بدانید که این هواپیما در 22 دسامبر 1977 اولین پروازش را تجربه کرده است.

بوئینگ 737 پنجمین هواپیمای قدیمی دنیا

پنجمین هواپیمای قدیمی دنیا نیز به بوئینگ 737 تعلق دارد که در ونزوئلا مورد استفاده قرار می‌گرفت و با 40 سال سن برای اولین بار در 12 آوریل 1978 به پرواز در آمد.

سرگذشت هواپیماهای قدیمی چه می‌شود

همه ایرلاین‌ها هزینه‌های هنگفتی را صرف خرید هواپیما می‌کنند. قیمت هواپیمای بوئینگ 787-9 تقریبا 265 میلیون دلار آمریکا است و قیمت ایرباس جدید A380 نیز تقریبا 432 میلیون دلار است و جالب است که ایرلاین امارات 75 ایرباس A380 در ناوگان خود دارد و تعداد زیادی هم سفارش داده و بعد به سایر هواپیماها اضافه می‌شود. پس چه سرنوشتی در انتظار این هواپیماها است و زمانی که کهنه و قدیمی شدند چه می‌شوند. خیلی از ایرلاین‌های جهان سومی که در محدوده‌ها و مسیرهای کمتری حرکت می‌کنند، هواپیماهایی که تقریبا عمرشان به پایان رسیده را خریدار می‌کنند و دوباره از آن استفاده می‌کنند. به علاوه باید دانست که وب سایت‌های زیادی در دنیا هستند که در آن‌ها هواپیماهایی با این خصوصیات به صورت آنلاین خرید و فروش می‌شوند. در این وب‌سایت‌ها یک بوئینگ 300-737 با قیمتی حدود 3.9 میلیون دلار آمریکا به فروش می‌رسد.

البته در خیلی از کشورها، هواپیماها برای مدت زمانی طولانی زیر نور آفتاب می‌ماند تا کسی برای خرید آن‌ها و خرید قطعه‌ای از آن اقدام کند؛ اما در اروپا محیطی مشخص برای نگهداری این نوع هواپیماهای قدیمی طراحی شده که با سرعت زیادی همه این هواپیماها تکه تکه می‌شوند و بعد تکه‌های با ارزش آن‌ها جدا شده و قسمت‌های دیگر به عنوان ضایعات فروخته می‌شود.

پیرترین هواپیماها در ناوگان هوایی ایران

ایران ایر به عنوان قدیمی‌ترین و اولین ایرلاین در ایران شناخته می‌شود. هواپیمای بوئینگ 747 یک جت چهار موتوره بزرگ مسافربری است که دومین هواپیمای بزرگ مسافربری دنیا نیز است و بعد از پیدایش آن برای 40 سال به عنوان دومین هواپیمای مسافربری بزرگ دنیا شناخته می‌شد. نخستین هواپیمای بوئینگ 747 به هواپیمای ملی ایران تحویل داده شد که در سانحه‌ای که بر اثر نقص فنی رخ داده بود سقوط کرد و همه کادر پرواز هم کشته شدند. بعد از آن مدل اصلاح شده این هواپیما به ایران ایر تحویل داده شد که پرواز مستقیم بین تهران و نیویورک نیز انجام می‌داد که به عنوان طولانی‌ترین پرواز بدون توقف دنیا در آن زمان نیز شناخته می‌شد. این هواپیما نخستین پرواز خود را در سال 1976 تجربه کرده و در سال 1982 برای مدتی به نیجریه اجاره داده شد و در همان سال هم دوباره به ایران بازگشت.

قدیمی‌ترین هواپیمای نفت در موزه آبادان

شاید جالب باشد که بدانید هواپیمای اختصاصی که کارکنان و مسئولان شرکت نفت قبل از انقلاب با آن پرواز می‌کردند، مورد بازسازی قرار گرفته و امروزه در موزه آبادان قرار دارد. این هواپیما یک فوکر 27 است که قدمت آن به 55 سال پیش باز می‌گردد و در فرودگاه اهواز قرار داشته است. این هواپیما بعد از مرمت به منظور نمایش و حفظ و نگهداری از فرودگاه اهواز به موزه آبادان انتقال پیدا کرده است.

آیا هواپیماهای قدیمی خطرناک هستند

در بسیاری از موارد خیر، بسیاری از کارشناسان معتقدند که هر چه هواپیماها قدیمی‌تر باشند بیشتر مورد بررسی و بازرسی قرار می‌گیرند و این موضوع هیچگاه به تنهایی نمی‌تواند موجب خطرآفرینی برای مسافران شود و احتمال ایجاد مشکلات فنی را بیشتر کند.

همه ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی دنیا حتی با داشتن ناوگانی قدیمی، بازرسی‌های فنی زیادی روی هواپیماها انجام می‌دهند تا روند پرواز برای مسافران با خطراتی کمتر اتفاق بیفتد. به علاوه زمانی که خرید بلیط هواپیما از وب سایتی همچون AirplaneTicket.ir انجام شود می‌توان مجموعه‌ای از همه ایرلاین‌های داخلی و خارجی موجود در کشور را با اطلاعات دقیق در مورد مدل و نوع هواپیماها به دست آورد و سفر خود را هوشمندانه‌تر آغاز کرد!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایرپلین تیکت

این وب سایت امکان رزرو بلیط هواپیما به صورت آنلاین را فراهم کرده است. برای شروع، پرواز مورد نیازتان را جستجو کنید تا همه ی پروازهای سیستمی شرکت های هواپیمایی و پروازهای چارتری بیش از دویست چارترکننده کشور به شما نمایش داده شود.

اطلاعات تماس
  • 031*****
[نمایش اطلاعات]